Johooo!Jeg og melder meg inn som venn av REL!
Dette er meget bra saker!
Virkelig en god sub denne Rel Strata 5.Lett å plassere var den.den er Kjapp og presis,mer enn dyp nok og den integrerer seg utrolig godt med høyttalerne.Og den er definitivt i musikkens tjeneste.
Kjører den med high level fra høyttalerutgangene med Neutrik-kontakten slik at den følger signaturen til forsterkeren og får mer likt signal signaturmessig som det høyttalerne får.
Har delt ved 45Hz og volumet står på 58 som jeg bruker primært på CD-avspilling.
Funker kjempeflott til både film og musikk denne sub`en.
På film har jeg frekvensen delt på 60hz og volumet er økt til 60.Slam/Depth står på 5+.Den gir akkurat nok kraft slik at filmer får gjengitt dybden og dynamikken i dypet,og det uten å rive hus.Flotte greier.
På LP har jeg lik Film delt den på 60hz da det føltes mer naturlig å gjøre slik der for å få fram bassen litt bedre på noen lp`er med litt tynn gjengivelse og disse er det noen av her.Skulle det være en LP som viser seg ha nok bass,så er det bare et par trykk på fjernkontrollen og vips så er den på CD-innstilling igjen.Noen LP`er har mye mer bass enn andre,Spesiellt nyere LP`er som Katie Melua,Hans Theessink,Kari Bremnes osv. ser ut til å ha fått litt mer omtanke ved innspilling på LP slik jeg oppfatter det.Har litt problemer med overføring av resonanser til pick`up,men skal kjøpe Galaxy-granitt og filtputer til uka så da er problemet mye godt løst tror jeg.
Nen ganger føler jeg at jeg ikke trenger den heller,men da får den stå å kose seg i Standby.
Denne fjernkontrollen likte jeg veldig godt.Mye lettere å stille inn den gjengivelsen man vil ha fra sweetspot.Helt suverent med slike presets også.4 kan man ha og det er jo mer enn nok.Jeg har en preset for film,en for CD og en for LP.Skal jo ikke drive å leke med den heller.
Synes lysene fra displayet ble litt skarpt men der er det gitt omtanke og det gikk an å få det dimmet ned til minimum.Displayet har timing og jeg har stilt den så den slukker et minutt etter siste tastetrykk.Fabelaktig!
Jeg bare elsker denne suben!
Legger ved et par bilder av den her: