Samme her P.O.M, Storm 5 ble hentet hos en trivelig kar på Holmsbu og nå spiller den helt fortreffelig sammen med sin tvilling i stueoppsettet. Koblet det slik du også gjorde det og det er nå et fantastisk homogent lydbilde fra topp til dypeste bunn her. Måtte justere ned litt på volumet på sub'ene i forhold til når jeg bare spilte på én, men ellers er ting som før.Da har jeg mottatt og installert den andre REL S5 sub’n, fy flate det ble bra med 2 stk.!Gratulerer!
Denne REL sub kabelen ga nok en liten forbedring men det hjalp nok mest på nattesøvnen .
Etter hva jeg har erfart så er det en større forbedring å splitte opp original kabelen å koble den på høyttaler terminalene på høyttalerne og ikke på høyttaler terminalene på forsterkeren.
Og så var det det med å finne rett plassering og justering av frekvens og volum men du bør nok spille på den (spille den inn) noen dager før finjustering. I mitt rom og anlegg så har jeg etter mye lytting kommet frem til at de beste "all round" innstillingene er 8 klikk opp på frekvens (ca. 50 Hz) og 18 klikk opp på volum.
Jeg glemte å si at jeg fabler om å kjøpe en S5 til i symmetriens navn, er det noen her som har erfaringer med 2 stk. S5 sub'er?
Jeg har 2 stk S-5 sammen med Focal høyttalere. Flytter fjell det. Var stor forskjell på en og to her, men mitt rom er umulig med "bare" en sub.
Bare å glede seg.
Men det jeg erfarte var at det ikke var noe sjakktrekk å koble begge sub’ene i hvert sitt ledige 10 amp uttakene på strømrenseren, de må kobles rett i veggen om man ikke har ledige 16 amp. uttak.
De må også vinkles slik at de peker rett mot lytterposisjon (de står på utsiden av hver hoved høyttaler).
En annen ting er at når man har to slike sub’er så bør man koble (høynivå kabelens ledere) rød og gul kabel sammen og bruke de på + og den svarte på – tilkoblet rett på høyttaler terminalene på høyttalerne (blir høyere nivå av sånt).
Anbefales!
Mulig jeg har litt mer å hente på plassering da jeg enda ikke har forsøkt REL's klare anbefaling om hjørneplassering.
Nå foreløpig står de på innsiden av Harbeth'ene og litt bak.
Får se om jeg flytter litt rundt på de i helgen...... artig å prøve seg litt frem.
Men NÅ er det tid for nattens musikkøkt....gleder meg!