Musikkmannen
Musikk i fokus
#metooJa jeg gjør det i hvertfallNår dere kobler opp REL-subene med Speakon, kobler dere da lederne i andre enden rett i de samme terminalene som høyttalerkablene sitter?
O
#metooJa jeg gjør det i hvertfallNår dere kobler opp REL-subene med Speakon, kobler dere da lederne i andre enden rett i de samme terminalene som høyttalerkablene sitter?
O
https://relsupport.zendesk.com/hc/en-us/categories/115000818247-How-To-Connect-My-RELhvordan kobler man opp 2 stk rel subber via speakon? skal begge kablene på samme høytaler terminaler?
Mine to REL S5 har jeg koblet rett inn på høyttalerterminalene på høyttalerne, se den blå ledningen på bildet her. Synes det låter bedre enn å koble på forsterkeren.hvordan kobler man opp 2 stk rel subber via speakon? skal begge kablene på samme høytaler terminaler?
hvordan kobler man opp 2 stk rel subber via speakon? skal begge kablene på samme høytaler terminaler?
Jepp, du har skjønt det du@P.O.M.
Slik har jeg koblet også. Og på denne måten vil eventuell lydsignatur fra HT kabler også reflekteres i subwooferlyden og derved integreres det hele på en bedre måte
Et annet moment hos meg var at min Naimforsterker ikke likte at jeg koblet subbene direkte på HT utgangene, da ble det skurrelyd og varmgang gitt :/
Hva er det der, en fyrstikk-eske? . Neida gismo, tror deg på at det er en god sub til sitt bruk. Pen er den og. Samt lett å gjemme bort.
Tviler jeg sterkt på...funker den trådløse dingsen på eldre rel subber ?
Det er trådløs mottager på subben, noe eldre REL ikke har.Tviler jeg sterkt på...funker den trådløse dingsen på eldre rel subber ?
Har også en slik, helt grei til mitt bruk
Det er slik du kan koble når du har to subber, har du en sub kobler du rød til + på en kanal og gul til + til den andre kanalen og svart til - på en av kanalene. Har du balansert forsterker kobler du ikke til den svarte. Dette skal stå beskrevet i manualen.Takk for svar. Hvis jeg har forstått det riktig så kobler man rød og gul ledning til + terminalen og svart til - terminalen. Men burde man ikke få med bassen til begge høyttalerne?
Er det noen her som har prøvd å bruke vanlig høyttalerkabel som high level kabel?
Er selve kabelen for kort, eller er hver leder for kort? Om det er det siste, er det jo bare å splitte opp ytre kappen for å gjøre lederne lange nok.Kabelen er ikke lang nok til å rekke begge + terminalene til forsterkeren. Får bare koble til den ene høyttaleren inntil videre.
Null forskjell som jeg kunne merke.Jeg har noen vhd d352 kabel tilovers, kan prøve å bruke den å se om bassen endrer seg.
yosh81: Merka du forbedring med Audioquest kabelen?
Det er å undervurdere de med stor/-e nok REL sub/-ber i passende store rom og brukt riktig.Begrebet Subwoofer er blevet noget udvandet de senere år
Jeg bruker spikes rett i laminaten på mine REL S5 (har ikke testet noe annet). Fungerer greit det.Hva slags underlag har dere under suben? Har en S/5 SHO på laminatgulv som igjen ligger på standard isolasjonsmateriale og massiv betongsåle. Føttene under suben har ingen gummi og spikes har jeg veldig dårlig erfaring med her. Låter jo bra nå, men tenker kanskje at små gummiknotter kunne «festet» suben enda mer....
Det er å undervurdere de med stor/-e nok REL sub/-ber i passende store rom og brukt riktig.Begrebet Subwoofer er blevet noget udvandet de senere år