rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    teknologien går fremover.
    om noen år er det ikke noe forskjell mellom dukker og mennesker.
    akkurat som datafiler og vinyl.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    teknologien går fremover.
    om noen år er det ikke noe forskjell mellom dukker og mennesker.
    akkurat som datafiler og vinyl.
    Det menneskelige følelsesregister utvikler seg (heldigvis) ikke så raskt som teknologien :)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fake vs the real thing.

A no brainer?!???

realdoll.jpg
    1duy0s.jpg

Karmana, velg. VELG! ;D

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Blir vel litt som å ha sex med en dukke ;)
    Utgangspunktet er vel det ovenstående?

Vel, hvis jeg har masse, eh, skal vi si snørr i nesa, så ønsker jeg å tømme beholdningen på snarest og mest effektivt måte. Det er streaming og andre "teknologiske hjelpemidler". Mer "føleri" med ekte varer, kan hende, som med vinyl. Men hvis vinylen er av så fæl kvalitet, så tyr jeg gjerne til digital, jeg ;)

(Urk, litt av en diskusjon vi har her nå! :p)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg registrerer at for enkelte her så følge følelsene den teknologiske utvikling, mens noen av oss heldigvis er mer traust og konservativ :cool:;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tja, hva skal man si, gutter?

det startet med at jeg solgte platespilleren...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg tolker det som om broderen mener tråden har sklidd nok ut nå, så da slipper jeg å velge, vinagunner. Puh, enda godt ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    stopp i gamlebytorget i praha på vei til filmfestival i karlovy vary.
    litt kaldt med 26 grader, misunner kompisen i pandadrakt.
    dessuten lite absinth å få kjøpt på åpen gate i forhold til nittitallet, da jeg var her sist.

IMG_6721.jpg

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.095
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Fin by.

Middagstips: Kampa Park.
    God atmosfære, god service, og veldig god mat. :)

trendy-restaurants-in-prague-kampa-park.jpg

Jeg tror det er nordmenn bak kulissene her.
    Ikke at det behøver å være et kvalitetstegn i seg selv,
    men villkveita jeg spiste der sist...smakte fortreffelig.

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    takk, har lest om den restauranten.
    blir dog mest i karlovy vary på denne turen.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    rømmer fra sola, sitter hos zomby og koser meg med det kølsvarte anlegget hans.
    flott oppsett - både stuevennlig og ørevennlig.
    fantastisk platesamling også.
    holder et ekstra øye med woodpeckern, siden jeg nå er platespillerløs.

IMG_6740.jpg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    mens broder gunner passer på den nye platespileren, trasker jeg rundt i trastevere sammen med jentene.
    verdens triveligste bydel.
    viser seg at vi faktisk har leid en leilighet i det gamle huset til lucio dalla, en av italias største popsangere.

IMG_6763.jpg

IMG_6765.jpg

IMG_6766.jpg

første gang jentene er i roma, så litt turisme må vi jo drive med, selv om jeg har sett disse greiene før.

IMG_6752.jpg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var ikke vanskelig å hvile blikket på den spilleren, nei :)

Misunner deg late dager i Trastevere! Det er vel fremdeles litt av det autentiske i den bydelen, selv om jeg har inntrykk av at turistifiseringen har tatt mer og mer over også der de siste årene. Bør vel egentlig ikke klage, jeg er selv turist de gangene jeg rører rundt i Roma ;) Fortsatt god ferie! :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med snasen spiller og ha en fin ferie :)
    gode rapporter fra broder gunner, så jeg er happy med kjøpet.
    nett og fin pakke, akkurat hva jeg var ute etter.
    god sommer til deg og dine også, hcs.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Var ikke vanskelig å hvile blikket på den spilleren, nei :)

Misunner deg late dager i Trastevere! Det er vel fremdeles litt av det autentiske i den bydelen, selv om jeg har inntrykk av at turistifiseringen har tatt mer og mer over også der de siste årene. Bør vel egentlig ikke klage, jeg er selv turist de gangene jeg rører rundt i Roma ;) Fortsatt god ferie! :)
    du slår meg som en mann som har vært sine runder rundt blokka, og har naturligvis rett i at trastevere (særlig sommerstid) har mistet litt av sjela etter at turistene fant bydelen.
    men fremdeles veldig fint her, bare man unngår santa maria-siden av trastevere.
    vi er heldigvis ikke dummere enn at vi har slått oss ned på den roligere santa cecilia-siden, men riktignok nesten helt nede ved elven.
    1 min til tiberøya og folkelivet langs elvebredden, 10 min til appelsinhagen, 20 min til colosseum forbi circus maximus, 30 min til via del corso og byens ståk og støy, osv.
    barer, cafeer og restauranter av høy kvalitet i alle bauger og kanter, så vi klarer oss ganske greit.

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    og mens elacen ryster sjela til broder gunner og sender ham ut av mm-skapet, har jeg og jentene en fantastisk dårlig hårdag i vatikanet.

IMG_6769.jpg

og for å gjøre vondt verre avslutter vi kvelden med den nytrendye tantedrikken aperol spritz - ikke bare ved elvebredden men faktisk i elva.

IMG_6776.jpg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    takk for kompliment, tkr.
    jenter liker alltid å høre at de er flotte, vettu.
    ha en fin sommer, dere også.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    deilig å være tilbake i gamlelandet, et par dagers hvilepause før nesa rettes mot vestlandet og hytteliv imorgen.
    dro rett ned til broder gunner samme kvelden som vi landet og rakk en kort seanse der før jeg tok den nye platespilleren under armene og løp hjem.
    litt baksing med kabler og styr før jeg fikk den helt tyst, men nå har jeg rukket å spille endel på den.
    litt femi og rett så pen maskin.

P1030070.jpg

P1030072.jpg

P1030074.jpg

P1030073.jpg

testene juger ikke, og det gjorde ikke broder gunner heller, dette er en svært så kompetent pakke prisen tatt i betraktning.
    drivverket er den største stjerna og føles velbygd, presis og solid.
    særdeles smooth og lydløs under gange, ingen slark eller nervøsitet.
    armen er også veldig bra til å ikke være sme v...
    stabil og lett å håndtere, men selvfølgelig ikke den samme fleksibiliteten, soliditeten og fit'n finish som saker med høyere grad av ingeniørkunst og mer kostbart materialvalg.
    og den billige, medølgende mm pick upen?
    tja, ikke godt å vite hva som gjør hva da jeg bare har hørt pakken i sin helhet og ikke fått prøvd andre pick uper ennå.

men dette spiller godt!
    sjokkerende godt, faktisk.
    langt over hva jeg forventet av en prisgunstig mm.
    der broder gunner lurer på om han er en mm-mann, har jeg nemlig alltid vært sikker på at jeg er en mc-mann, og det er jeg forsåvidt fremdeles.
    men den medfølgende mm'en virker til å ha dugelig båndbredde, et robust fundament og også overraskende presisjon og nyanseringsevne oppover.
    den klasker ut musikken på en måte som fremkaller glising og trampende fot, og er slett ikke så gæli på hi-fi heller.
    den graver imidlertid ikke like dypt i bassen som en god mc, og den har heller ikke konturer i dypbassen som en god mc, selv om fundamentet føles solid og mellombassen er pumpende, rytmisk og morsom.
    dessuten mangler den ultimativt litt luft helt i toppen, noe som gir en litt "splashy" gjengivelse av detaljer i de høyeste frekvensene.
    disse inntrykkene fikk jeg allerede da vi gjorde kjappe sammenligninger med riggen til gunner, og ble bekreftet da jeg fikk litt tid med den på hjemmebane og ennå har litt lydminne fra hvordan avid/sme v/dynavector xx2 mk2 spilte.

men alt i alt leverer elac miracord 90-pakken en letthørt og lettlikt lyd, kona mi liker den faktisk bedre enn den gamle riggen.
    man skal ikke kimse av spillegleden i en god mm.
    særlig pop, lett rock og enklere electronica-varianter blir levert med et overbevisende, robust driv.
    her fremvises en enorm lydscene og en kjøttfull og smørmyk mellomtone som alene er nok til å vinne mange hjerter.

det er godt å kunne leve med dette mens jeg vurderer neste steg.
    retipping av xx2, aaudio-technica art9 eller kanskje lyra delos?
    skal bruke litt tid på dette og skravle med folk som har mer vinylpeil enn meg om hva elac-armen kan trives med.
    heldigvis er det ingenting som haster når riggen allerede spiller som den gjør.

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    og så sparte jeg utrolig mye plass ved å få inn en lavere spiller :rolleyes:

P1030075.jpg

• Liker
    Reaksjoner: 2xJ

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rett og slett en vakker spiller, gratulerer. Må komme skikkelig i gang med dette mediet, vært lunken lenge.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Grattis, broder rama. Alltid moro å få inn friskt blod. Hver gang det skjer så nullstiller man på en måte anlegget, seg selv, interessen og musikksamlinga. Det latterlige er at det ikke trenger å være bedre enn det du har hatt engang, dårligere gir samme effekt, bare det blir annerledes! Man kan jo ikke kun spille musikk og tro at alt er hunky dory, ffs!:rolleyes:

Moro at det klaffer såpass med den pakken, og det er jo flere gangbare ruter til å enkelt tweake den enda bedre. Kanskje en ny matte istedenfor filtmatten, en annen (bedre) PU er innlysende og tom den veggvorten av en PSU kan være gjenstand for oppgradering. Foruten en bedre PU, så er seff andre tweaks ingen garanti for forbedring, så det får man bare vurdere fortløpende. Men egentlig ingen hast, for det spiller jo godt allerede som det er.

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Rett og slett en vakker spiller, gratulerer. Må komme skikkelig i gang med dette mediet, vært lunken lenge.
    takker, og gratulerer med fet effekttrinn.
    muskelamper får det alltid til å svikte litt i knea.
    og så må du komme igang med vinylsnurring, ikke bare fordi det kan låte knall, men også fordi det mekaniske fikleriet er det som ofte holder hobbyen i live.
    hvis ambisjonen ligger på et nivå der du bare vil ha en velspillende og velbygd spiller som er lett å håndtere og vedlikeholde fremfor å sikte mot den store stjernehimmelen, så kan jeg nesten ikke anbefale elac miracord 90 sterkt nok.

Sist redigert:

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Grattis, broder rama. Alltid moro å få inn friskt blod. Hver gang det skjer så nullstiller man på en måte anlegget, seg selv, interessen og musikksamlinga. Man kan jo ikke kun spille musikk og tro at alt er hunky dory, ffs!:rolleyes:

Moro at det klaffer såpass med den pakken, og det er jo flere gangbare ruter til å enkelt tweake den enda bedre. Kanskje en ny matte istedenfor filtmatten, en annen (bedre) PU er innlysende og tom den veggvorten av en PSU kan være gjenstand for oppgradering. Foruten en bedre PU, så er seff andre tweaks ingen garanti for forbedring, så det får man bare vurdere fortløpende. Men egentlig ingen hast, for det spiller jo godt allerede som det er.
    ja, skal leke litt videre når sommeren er over.
    skal prøve en korkmatte, om ikke annet så for å redusere støvansamling.

hadde en kompis innom idag, og han var hoderystende imponert og har begynt å snakke om å gå igang med vinyl selv.
    moro at folk responderer når de hører noe som bare føles riktig, selv om det ikke er makset ut på samtlige hifiparametre.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    og så må du komme igang med vinylsnurring, ikke bare fordi det kan låte knall, men også fordi det mekaniske fikleriet er det som ofte holder hobbyen i live.
    hvis ambisjonsnivået ligger på et nivå der du bare vil ha en velspillende og velbygd spiller som er lett å håndtere og vedlikeholde fremfor å sikte mot den store stjernehimmelen, så kan jeg nesten ikke anbefale elac miracord 90 sterkt nok.
    Høres ut som Elac Miracord 90 bør bli min fremtidige spiller :D

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    hvis ambisjonsnivået ligger på et nivå der du bare vil ha en velspillende og velbygd spiller som er lett å håndtere og vedlikeholde fremfor å sikte mot den store stjernehimmelen, så kan jeg nesten ikke anbefale elac miracord 90 sterkt nok.
    Iaf interessant som spiller nr to. Tror neppe den er bedre enn det du har nå (som absolutt ikke er til å kimse av). Men bare det at Miracorde'n er remdrevet, borger for om ikke annet, en annerledes type gjengivelse. Jeg ville heller gjort det Blues foreslo, skal du først gjøre noe, og det har du jo egentlig ikke tenkt å gjøre (pt).:)

Sist redigert:

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.922
    Torget vurderinger
    3
    Gratulere med ny spiller rama. Pen å se på og låter bra. Da er det all grunn til å være fornøyd ja :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.327
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Iaf interessant som spiller nr to. Tror neppe den er bedre enn det du har nå (som absolutt ikke er til å kimse av). Men bare det at Miracorde'n er remdrevet, borger for om ikke annet, en annerledes type gjengivelse. Jeg ville heller gjort det Blues foreslo, skal du først gjøre noe, og det har du jo egentlig ikke tenkt å gjøre (pt).:)
    Ingen planer om noe nå nei. Var mer en halvmorsomhet om det din bror skrev om ambisjonsnivå. Veldig passende for meg :)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ser ut som du har en micro seiki dqx-1000, karm?
    det er sikkert et godt drivverk (jeg har bare hørt rx-1500).

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gratulerer så mye med en strålende spiller, Le.
    Betryggende at du er så fornøyd. Da er det bare å få XX2 avgårde til retipping!

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    takk for deling av kunnskap og tålmodighet overfor askholevirksomhet, impluse.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn