rama
biskopen av holmlia
hyggelig, motor!Moro å følge med deg rama kos deg buddy
mvh
håper du koser deg sørpå, nå som det ikke er så åndssvakt varmt lenger.
skal du ut med bilen i sommer, så kan jeg nesten ikke anbefale helgeland sterkt nok.
hyggelig, motor!Moro å følge med deg rama kos deg buddy
mvh
Velkommen til kysten rama. I dag har vi hatt 10 grader og pissregn her sørvestfinnes det en mer udugelig yrkesgruppe enn meteorologer?
drittvær ble varslet, men det er fremdeles strålende sol på helgeland, ispedd noen dråper nå og da. litt kjøligere er bare deilig.
jålebyen = ålesund?Når dere er i «jålebyen» må dere ta turen opp på byfjellet, gjerne opp trappene fra byparken. Fantastisk utsikt til øyene omkring. Litt bortenfor kafe’en ligger tårnet «rundskue» og der finner dere alle fjelltoppene ved hjelp av en snedig innretning med dreieskive og navn på hver enkelt topp.
Kjørte omtrent etter hverandre vi da . Ble vel hellet ikke så bergtatt av Atlanterhavsveien. Kjørt ganske mye rundt om i landet i forhold til jobben jeg hadde tidligere, men hadde av en eller annen grunn ikke kjørt Trollstigen. Den og området der fasinerte meg og det ble to gåturer fra parkeringen oppe på toppenJeg kjørte Atlanterhavsveien i fjor og syns også at den er oppskrytt. Trollstigen og Geiranger var noe helt annet
fisking er pissekjedelig...
sardiner fås på boks
Kan be inn hele HFS på den terrassen derhar hatt så griseflaks med været i hele sommer at det er helt latterlig.
uansett hva yr har meldt og hvor mye lokalbefolkningen har sytt kort tid i forveien; sola har fulgt etter oss i over to uker fordelt på fire fylker.
da vi krysset over fra møre til sogn pøste det ned, og da trodde jeg at ting var normalt igjen.
men de to første dagene har gitt nydelig ørretfiske i kveldssol med en ølboks i neva, og i kveld er vi inkvartert på familiehytta og ble møtt av sol og atter sol.
torsk er dengt opp av sjøen og krabbeteiner lagt ut.
dette må jo bety at det venter diverse forferdeligheter rundt neste sving, feks. motorhavari mellom hemsedal og gol når vi kjører hjem til oslo neste uke...
Vis vedlegget 649722
Høres kontraproduktivt ut. Er ikke målet å få krabber, da?god idé.
så bruker vi verdensmestrene og de «store gutta» til krabbeåte.
å så jeg som trodde poenget med skalldyr aften var å reke rundt, og krabbe hjemHøres kontraproduktivt ut. Er ikke målet å få krabber, da?
Som barn fangede jeg ca 50 ørreder på en dag med hænderne i Aasane.reneste eldorado i norddal (ca 30 min fra florø), der elin har familie på morssiden.
Vis vedlegget 649525
Som barn fangede jeg ca 50 ørreder på en dag med hænderne i Aasane.
du må ikke ødelegge en god historie med fakta.Der havde været voldsomt regnvejr og flom i bækken. Naturlig dæmning som blev drænet da jeg flyttede den. Der var 10 - 15 ørreder å samle op fra græsset da vandet forsvandt. Resten af dagen en af gangen.