K
Kaare G. Opsahl
Gjest
mesut's mess
SKÅÅÅÅÅL
SKÅÅÅÅÅL
hehe super komboBigSwifty skrev:snobb! ;D65finger skrev:Amarone og grillpølser med lompe
Er dere seriøse på at disse låter knall?pengesluk skrev:Ja, enig, de spiller knall men trenger bassunderstøttelse og er idiotdyre. De originale stativene med en bred buet front helt ned til gulvet gir bedre bass, men koster nesten det samme som selve høytt. Looks good, though..
Sorry for litt OT, Mess, men er i litt "Italian Mood" i dag..
Belgisk øl her. Blå Chimay. Munker er jaggu gode til å brygge øl!slowmotion skrev:Spansk øl fra Spania .... skål! ;D
btw, strøkne høyttalere .... selv om jeg synes de er litt små ....
Snadder ... det er masse deilig øl derifra - og spess om en liker litt søtt øl ....Dazed skrev:Belgisk øl her. Blå Chimay. Munker er jaggu gode til å brygge øl!slowmotion skrev:Spansk øl fra Spania .... skål! ;D
Mengder! Rochefort, Leffe, etc. Bare å hamstre!J.J skrev:Snadder ... det er masse deilig øl derifra - og spess om en liker litt søtt øl ....Dazed skrev:Belgisk øl her. Blå Chimay. Munker er jaggu gode til å brygge øl!slowmotion skrev:Spansk øl fra Spania .... skål! ;D
Danske High Fidelity stoler jeg på like langt som jeg kaster en elefant! 15 dB...... : : : En gjeng med halvstuderte piperøkende skinnvestkledde ruteskjorte-bærende belærende-i-Sten Broman-stil-uten-dennes ballast kverulerende liksom-akademikere med langt fremskredet fullfrekvens tinitus hele buntenRoDa skrev:Er dere seriøse på at disse låter knall?pengesluk skrev:Ja, enig, de spiller knall men trenger bassunderstøttelse og er idiotdyre. De originale stativene med en bred buet front helt ned til gulvet gir bedre bass, men koster nesten det samme som selve høytt. Looks good, though..
Husker ennå omtalen i danske High Fidelity, og målingene er.........
Målinger er ikke alt, men 15dB eller deromkring dip midt i mellomtonen :
EDIT:
De fikk rave reviews rundtomkring, så det kan jo være at det var QI som sviktet på de HF fikk til test?
http://www.enjoythemusic.com/superioraudio/equipment/0903/aliante1.htm
pengesluk skrev:Danske High Fidelity stoler jeg på like langt som jeg kaster en elefant! 15 dB...... : : : En gjeng med halvstuderte piperøkende skinnvestkledde ruteskjorte-bærende belærende-i-Sten Broman-stil-uten-dennes ballast kverulerende liksom-akademikere med langt fremskredet fullfrekvens tinitus hele buntenRoDa skrev:Er dere seriøse på at disse låter knall?pengesluk skrev:Ja, enig, de spiller knall men trenger bassunderstøttelse og er idiotdyre. De originale stativene med en bred buet front helt ned til gulvet gir bedre bass, men koster nesten det samme som selve høytt. Looks good, though..
Husker ennå omtalen i danske High Fidelity, og målingene er.........
Målinger er ikke alt, men 15dB eller deromkring dip midt i mellomtonen :
EDIT:
De fikk rave reviews rundtomkring, så det kan jo være at det var QI som sviktet på de HF fikk til test?
http://www.enjoythemusic.com/superioraudio/equipment/0903/aliante1.htm
Nå ble jeg tørst etter den salven, tror jeg går og tar meg en øl.
Det er ikke noe hengekøye. Det er en hastensengHaavard skrev:er de litt hengekøye mesut?
eller har de bare litt ekstra skyv der nede?
håvard
65finger skrev:Det er ikke noe hengekøye. Det er en hasten-seng. Ingen feil i mine ører.Haavard skrev:er de litt hengekøye mesut?
håvard
Det var helt hinsides hengekøye, mariannegropen mere.mesut skrev:kan det være snakk om 5 og ikke 15?
zingali liker å dempe mellomtonen med ca. 5db i alle fall.
de synes moderne hi-fi er altfor mellomtonefokusert.
stor mellomtonefokus er fett på keithdontgo-greier, men blir fort bråk og graut på zeppelin, lennon, bowie, dylan og annet ordentlig musikk.
uansett, jeg kjenner ikke så godt til aliante (har bare hørt pininfarina one kjapt og gæli), men zingali har ikke snorrett som ideal iaff.
Haavard skrev:er de litt hengekøye mesut?
håvard
RoDa skrev:Det var helt hinsides hengekøye, mariannegropen mere.mesut skrev:kan det være snakk om 5 og ikke 15?
stor mellomtonefokus er fett på keithdontgo-greier, men blir fort bråk og graut på zeppelin, lennon, bowie, dylan og annet ordentlig musikk.
uansett, jeg kjenner ikke så godt til aliante (har bare hørt pininfarina one kjapt og gæli), men zingali har ikke snorrett som ideal iaff.
Har ikke hørt verken Pininfarina eller Zingali jeg, så jeg skal ikke skrive noe mer om dette :-X
Svarte vel egentlig deg i forhold til den 15 og 5 greia.mesut skrev:RoDa skrev:Det var helt hinsides hengekøye, mariannegropen mere.mesut skrev:kan det være snakk om 5 og ikke 15?
Har ikke hørt verken Pininfarina eller Zingali jeg, så jeg skal ikke skrive noe mer om dette :-X
svarer du meg eller haavard?
og snakker du om zingali eller aliante?
jeg har ikke sagt noe om hengekøye.
ble visst bare rot, dette her.
godt at tråden er messy fra før av.
RoDa skrev:Svarte vel egentlig deg i forhold til den 15 og 5 greia.mesut skrev:RoDa skrev:Det var helt hinsides hengekøye, mariannegropen mere.mesut skrev:kan det være snakk om 5 og ikke 15?
Men det ble vel mye mess, selv til mesut's mess å være ;D
Haavard skrev:Stemmer at du ikke har sagt noe om hengekøye.
bare lurte litt om den hadde mindre nivå i mellomtone området.
litt ekstra skyv i bassen
Håvard
;Dprnesse skrev:Hva annet kan du vente når kveldens skribenter holder på å drukne seg i rødvin og andre gilde alkoholholdige drikker. ;D
Mener dere bestefarsklokkene eller slukets små røde nå? :mesut skrev:Haavard skrev:Stemmer at du ikke har sagt noe om hengekøye.
Håvard
kan nok stemme det, haavard.
det lukter bestefar lang veiRoDa skrev:Mener dere bestefarsklokkene eller slukets små røde nå? :mesut skrev:Haavard skrev:Stemmer at du ikke har sagt noe om hengekøye.
Håvard
Lukter det godt eller litt sånn småsurt? :65finger skrev:det lukter bestefar lang veiRoDa skrev:Mener dere bestefarsklokkene eller slukets små røde nå? :mesut skrev:Haavard skrev:Stemmer at du ikke har sagt noe om hengekøye.
Håvard
Er det lov å banne i denne private kirken og si seg helt uenig med den som eier denne rotetråden?mesut skrev:zingali liker å dempe mellomtonen med ca. 5db i alle fall.
Jens skrev:Er det lov å banne i denne private kirken og si seg helt uenig med den som eier denne rotetråden?mesut skrev:zingali liker å dempe mellomtonen med ca. 5db i alle fall.
Kan være helt enig med dine kommentarer angående hva som er ordentlig musikk, men er ordentlig uenig i at denne typen musikk behøver lite mellomtone.
Helt tvertimot vil jeg si............. :
For å "trøste" litt kan jeg være helt enig i at noe ekstra basskyv er en fordel 8)
mesut skrev:samtidig har zingali ikke den samme besnærende nakenheten og storheten som ag ofte har - noe man merker på nærmikksopptak.
Ikke sikkert at vi er sååååå uenige når det kommer til stykket :-\mesut skrev:Jens skrev:Er det lov å banne i denne private kirken og si seg helt uenig med den som eier denne rotetråden?mesut skrev:zingali liker å dempe mellomtonen med ca. 5db i alle fall.
Kan være helt enig med dine kommentarer angående hva som er ordentlig musikk, men er ordentlig uenig i at denne typen musikk behøver lite mellomtone.
For å "trøste" litt kan jeg være helt enig i at noe ekstra basskyv er en fordel 8)
selvfølgelig er det lov å banne
men hvis man trøkker på litt ekstra i bass/mellombass, så vil jo mellomtonen samtidig oppleves som litt dempet.
eller?
hvis man vil ha høyt nivå i hele frekvensregisteret er det jo bare å legge seg på en snorrett linje og skru opp volum på forsterkeren...
forøvrig er mellomtonen i zingali åpen og distinkt - det er lett å følge vokal- og instrumentklang og nyanser - selv om den nok er litt dempet/kontrollert (stryk det du foretrekker) sammenlignet med f.eks. avantgarde.
personlig synes jeg kompresjonsdriverne i zingaliene er flinkere til å holde orden, spille mer kontrollert og musikalsk når lydbildet blir komplisert og tungt.
samtidig har zingali ikke den samme besnærende nakenheten og storheten som ag ofte har - noe man merker på nærmikksopptak.
zingali har gitt meg noe nytt (særlig "body" og detaljer i mellombassen som mezzoene ikke ante eksisterte (og, ja, jeg har prøvd å skru både volum og delefrekvens opp og ned og fram og tilbake på mezzosubben)), men samtidig har jeg mistet noe også.
så det er vel pros and cons hele veien, tror jeg.
etter de første dagene satt jeg og gliste og syntes zingali knuste mezzo på de fleste parametrene som betyr noe.
men etter å ha levd med dem en stund, så modrerer jeg meg litt: det finnes nok av musikkopptak som mezzo låter bedre på.
begge er uansett gode allroundere, det vil jeg påstå.
det er veldig få musikkopptak som låter helt krise på noen av de.
jeg tror heller ikke vi er veldig uenige.Jens skrev:Ikke sikkert at vi er sååååå uenige når det kommer til stykket :-\mesut skrev:Jens skrev:Er det lov å banne i denne private kirken og si seg helt uenig med den som eier denne rotetråden?mesut skrev:zingali liker å dempe mellomtonen med ca. 5db i alle fall.
selvfølgelig er det lov å banne
men hvis man trøkker på litt ekstra i bass/mellombass, så vil jo mellomtonen samtidig oppleves som litt dempet.
eller?
hvis man vil ha høyt nivå i hele frekvensregisteret er det jo bare å legge seg på en snorrett linje og skru opp volum på forsterkeren...
forøvrig er mellomtonen i zingali åpen og distinkt - det er lett å følge vokal- og instrumentklang og nyanser - selv om den nok er litt dempet/kontrollert (stryk det du foretrekker) sammenlignet med f.eks. avantgarde.
personlig synes jeg kompresjonsdriverne i zingaliene er flinkere til å holde orden, spille mer kontrollert og musikalsk når lydbildet blir komplisert og tungt.
samtidig har zingali ikke den samme besnærende nakenheten og storheten som ag ofte har - noe man merker på nærmikksopptak.
zingali har gitt meg noe nytt (særlig "body" og detaljer i mellombassen som mezzoene ikke ante eksisterte (og, ja, jeg har prøvd å skru både volum og delefrekvens opp og ned og fram og tilbake på mezzosubben)), men samtidig har jeg mistet noe også.
så det er vel pros and cons hele veien, tror jeg.
etter de første dagene satt jeg og gliste og syntes zingali knuste mezzo på de fleste parametrene som betyr noe.
men etter å ha levd med dem en stund, så modrerer jeg meg litt: det finnes nok av musikkopptak som mezzo låter bedre på.
begge er uansett gode allroundere, det vil jeg påstå.
det er veldig få musikkopptak som låter helt krise på noen av de.
Mellomtonen er jo STOR og dekker mesteparten av musikken.
Jeg synes altså at i området under ca 500Hz er det viktig at man ihvertfall ikke har for lite nivå skal man ha glede av den ekte gode musikken fra 70-tallet.
At området 1-3kHz som også delvis kalles mellomtone er noe dempet ser jeg som deg bare som en fordel.
RoDa skrev:mesut skrev:samtidig har zingali ikke den samme besnærende nakenheten og storheten som ag ofte har - noe man merker på nærmikksopptak.
.....og der måtte jeg spille Kathleen igjen ;D
Hadde Aliante Pininfarina en gang og de låt nok litt dempet i mellomtonen men tror ikke det var så ille som 15db. Ok høyttalere som ikke tålte veldig mye effekt, spilte ikke særlig høyt men låt fint.mesut skrev:RoDa skrev:Svarte vel egentlig deg i forhold til den 15 og 5 greia.mesut skrev:RoDa skrev:Det var helt hinsides hengekøye, mariannegropen mere.mesut skrev:kan det være snakk om 5 og ikke 15?
Men det ble vel mye mess, selv til mesut's mess å være ;D
hehe.
men, 15db høres veldig mye ut, da.
kan ikke huske at det låt så dempet i mellomtonen på aliante den korte tiden jeg hørte dem.
Townes låter fett uansett! den artistene som ikke krever annet enn enn bærbar kassettspiller for å frembringe gåsehudmesut skrev:RoDa skrev:mesut skrev:samtidig har zingali ikke den samme besnærende nakenheten og storheten som ag ofte har - noe man merker på nærmikksopptak.
townes låter knall på zingali 8), men det gjør han jo på de fleste gode høyttalere.
Hysj, ikke si det til noen. Men sånn er det med all god musikk, det betyr ikke en pøkk hva du spiller det på.65finger skrev:Townes låter fett uansett! den artistene som ikke krever annet enn enn bærbar kassettspiller for å frembringe gåsehudmesut skrev:RoDa skrev:mesut skrev:samtidig har zingali ikke den samme besnærende nakenheten og storheten som ag ofte har - noe man merker på nærmikksopptak.
townes låter knall på zingali 8), men det gjør han jo på de fleste gode høyttalere.
Og det sier du med 10 x 15" ??pengesluk skrev:Hififolket fokuserer ALT for mye på bass, synes nå jeg da.
pengesluk skrev:Hififolket fokuserer ALT for mye på bass, synes nå jeg da.