Dos Canales
kjoenik skrev:
Jammen godt å se at du har fått 912 på plass igjen. Tøffeste pre´en jeg vet om!
Fostex...diy?!? Hvorfor ikke drite i diy og gå direkte for denne...
http://www.6moons.com/audioreviews/voxativ/7.jpg
Koster jo noen kroner da...
flotte hønn.
og, ja, jeg er veldig happy med å få 912 hjem igjen.
har jo hatt en sånn en før, vettu.
fostex-opplegget blir nok mest et sideprosjekt som jeg er litt usikker på når det gjelder resultat.
det skal godt gjøres å få det til å spille sånn som hos sluket, mtp romintegrasjon, osv. (jeg har forresten ikke hørt nagaokaene til sluket alene, uten basstårna).
en ting er at sluket bruker et fostex-element som ingen andre her på hfs har (eller kommer til å få tak i).
dessuten har han jobbet lenge med systemet og tilpasset det i rommet sitt, det er ikke sikkert det er så enkelt som å bare google hjem et par fe203en-s og få lagd en tilsvarende kasse som sluket, så har man samme lyd. lissom.
jeg syntes det spilte avsindig bra hos sluket.
homogent, med autoritet og masse overskudd.
dog tegner det ikke like store panoramaer som f.eks. systemet trio-systemet til lmc, og har vel heller ikke samme rasp i øvre mellomtone (men dette er jo et tve-egget sverd - på mange opptak kan pågåenheten til trio bli litt for mye av det gode).
en ting jeg stusset litt over hos sluket, var en tendens til en (for meg) uvant fyldighet i mellomtonen - som på enkelte opptakk gav litt bommulltendenser.
en annen ting som også var veldig uvant, var at vokalen ofte hang oppunder taket mens resten av bandet befant seg i normal høyde.
jeg aner ikke hva dette kommer av - kanskje det rett og slett er et særtrekk ved den type fulltoner?
diskuterte dette med sluket, og det er godt mulig at opptakene faktisk SKAL låte slik.
sluket var dj og spilte vanvittig mye bra musikk, men det de fleste opptak var ukjente for meg, så jeg hadde ikke noen referanser.
når det gjelder bassystemet, så digget jeg det rått.
jeg har hørt mer fysisk bass, men hos sluket hadde bassen NOK body når det trengtes, og renhet og nyansering var i særklasse pga fravær av kasser. for ikke å snakke om et helvetes smekk i mellombassen.
første gang jeg har hørt et flygelopptak låter klokkerent gjennom hele frekvensregistret.
så alt i alt ble jeg jævlig imponert, men kan ikke si at det låt perfekt (tror ikke det finnes noe som er perfekt, jeg) - selv om det satte en ny standard på en rekke sentrale parametre.
uansett veldig lærerikt å besøke sluket, det gav meg iaff en pekepinn på hvordan jeg bør tenke når jeg skal fortsette videre på hornveien.
men jeg har som sagt ikke tro på å dilte etter sluket i et og alt i håp om å få samme resultat.