rendezvous with rama

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• terjetroll

Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.10.2005
    Antall liker
    12
    Dos Canales

Leifi skrev:
    Du kunne kansje delt litt info om den nye Dac`en Terje i EAR vennetråden .
    [/quote
    Som Bransjeaktør vil jeg holde en lav profil i vennetrådene!
    Mvh Terje

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

ssm skrev:
    Det er jeg enig med deg i canales , det er vel en av toppmerkene som har fått mindre publisitet og forhandlerstatus her til lands , til tross for god promotering her på sentralen .

ear V12 er en flott forsterker , denne hadde vel du Canales ?

590 blokkene er også flotte saker , laget i få ex også.

Men igjen , har du noe nye ht på vei , eller nyter du bare ventetiden ?

Mvh Espen

v20, ikke v12.
    har vel hatt 4 (eller var det 5?) stk v20 opp gjennom åra, elsker den ampen.

på midten av 90-tallet dro jeg med hjem et par 509mk2 fra hong kong, lenge før ear hadde forhandler her i norge.
    da jeg skulle selge dem igjen etter en stund, ble jeg kontaktet av masse folk som trodde det dreide seg om amerikanske audio research.

ellers ingen nye ht's på vei, men plutselig kan det smelle vettu. ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

terjetroll skrev:
    Leifi skrev:
    Du kunne kansje delt litt info om den nye Dac`en Terje i EAR vennetråden .
    [/quote
    Som Bransjeaktør vil jeg holde en lav profil i vennetrådene!
    Mvh Terje

legg ut info i bransjehjørnet, det burde vel gå greit.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

terjetroll skrev:
    Info finner man på EAR sine nettsider ;D

vet jo det, men, hey, er ikke du opptatt av å pushe litt info/reklame i bransjehjørnet, da? ;D

pssst! på tide dere får inn noen svære hønn i sortimentet.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

idag kom forøvrig doktor'n på døra og henta (deler av) den ødelagte avid platespilleren.

ja, jeg vet det er litt tidlig, men like greit å få det gjort. 8)

terjetroll

Bransjeaktør
    Ble medlem
    21.10.2005
    Antall liker
    12
    Dos Canales

Har ikke hørt/prøvet den selv.
    Gidder derfor ikke komme med en masse selgersvada før jeg hvet mere om den!

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Dos Canales

Hvis du likte dipolbass, Canales, så kunne du jo snust på Forsman VSS4.

Den er jo stuevennlig, og vil gli bra inn den store stuen din uten å dominere på samme måte som dine gamle høyttalere.

Og hvis man er opptatt av horn, så er det faktisk en variant av horn i denne (både vertikalt og horisontalt).

Bare for å banne litt i kjerka her blant all AG/Klipsch.... ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.758
    Torget vurderinger
    23
    Dos Canales

Dipolbass?? Ute etter noe sånt? Vet om noe som funker.. 8) 8) Gjør ikke mye av seg heller, fotavtrykk sånn ca som en stilkhøyttaler, i cm2.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

Er det frekt å komme med forslag som er basert på antagelser?
    Hva med Aspara hl6? Sikkert en bastard i visse kretser, men sikkert ikke et halvgæernt alternativ likevel.

M

musicus

Gjest
    Dos Canales

Griffenfeldt skrev:
    Er det frekt å komme med forslag som er basert på antagelser?
    Hva med Aspara hl6? Sikkert en bastard i visse kretser, men sikkert ikke et halvgæernt alternativ likevel.
    Som om jeg skulle sagt det selv, mye og mangt faller jo gjennom ifht hva de skal erstatte, men som en god reserve tja, hvorfor ikke!.

(Er fornøyd eier av Aspara HL6 8))

mvh

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

EiK skrev:
    Hvis du likte dipolbass, Canales, så kunne du jo snust på Forsman VSS4.

Den er jo stuevennlig, og vil gli bra inn den store stuen din uten å dominere på samme måte som dine gamle høyttalere.

Og hvis man er opptatt av horn, så er det faktisk en variant av horn i denne (både vertikalt og horisontalt).

Bare for å banne litt i kjerka her blant all AG/Klipsch.... ;)

lenge siden jeg hørte forsman, får stikke innom deg en dag i snar fremtid, eik.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

pengesluk skrev:
    Dipolbass?? Ute etter noe sånt? Vet om noe som funker.. 8) 8) Gjør ikke mye av seg heller, fotavtrykk sånn ca som en stilkhøyttaler, i cm2.
    tenker du på sånne tårn som du har? 8)
    ja, de hadde nok ikke gjort noe av seg i stua mi, de. ;D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.750
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Dos Canales

vanskelig å anbefale/synse noe uten å vite noe om pris-/ størrelses-begrensninger
    mvh
    Leif

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

når det gjelder aspara, så liker jeg den store hl1 veldig godt, hørte den i london for en tid tilbake.
    dermed er det store sjanser for at jeg ville likt hlr og den nye toppmodellen hl1se også.

hl1 har forresten kommet i ny versjon, med separat topp:

har også hørt den minste asparaen, hl2, og syntes den spilte som en brukbar kassehøyttaler, ikke noe mer.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

LMC skrev:
    vanskelig å anbefale/synse noe uten å vite noe om pris-/ størrelses-begrensninger
    mvh
    Leif

riktig det, lmc.

forøvrig har jeg ikke bedt om anbefalinger heller, men synes jo det er hyggelig at folk kommer med innspill allikevel, det er jo derfor vi er på hfs.

i utgangspunktet skal jeg prøve å holde meg til et budsjett på maks 60-70k (det gjør ikke noe om jeg kan bruke enda mindre) og størrelsen (og ikke minst tyngden!) bør være litt under mezzo-nivå. ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

JanR skrev:
    Du har jo bra ht's :)

/jan

hakke dårlig tid i det hele tatt, jeg.

spørs om ikke bho etter hvert blir mer utålmodig enn meg, hehe.

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.878
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Dos Canales

Mulig det er å banne i kirka men av vanlige "dynamiske" HT så fikk jeg innmari sansen for loudspeaker - art. Da spesielt Art Deco 10.. som jeg har hørt endel. Lettdrevne og flott dynamikk. Nydelig utklinging og dyp bass.

http://www.loudspeaker-art.com/

Når det er sagt så tror jeg du har noen tanker selv Le :)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dos Canales

Canales skrev:
    JanR skrev:

/jan

Ikke noe å stresse med heller iofs. Du har hørt mye - prøvd mye så mye kan vel lukes bort ganske kjapt 8)

Hehe, Birger er tålmodigheten sjøl. I værste fall får jeg svinge bortom med 104'ene ;)

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

JanR skrev:
    Canales skrev:
    JanR skrev:

/jan

Ikke noe å stresse med heller iofs. Du har hørt mye - prøvd mye så mye kan vel lukes bort ganske kjapt 8)

Hehe, Birger er tålmodigheten sjøl. I værste fall får jeg svinge bortom med 104'ene ;)

/jan

jeg får hjem et par rakkers fra finger nå, så det ordner seg nok. ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Dos Canales

Canales skrev:
    JanR skrev:
    Canales skrev:
    JanR skrev:

/jan

/jan

jeg får hjem et par rakkers fra finger nå, så det ordner seg nok. ;)
    De fleste får tak i større ht's, du går motsatt vei ;D

/jan

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.287
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dos Canales

JanR skrev:
    De fleste får tak i større ht's, du går motsatt vei ;D
    RoDa også. Det er visst den nye trenden. Hva blir det neste? Bose designhøyttalere? ;)

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    16
    Dos Canales

Canales skrev:
    LMC skrev:
    mvh
    Leif

riktig det, lmc.

forøvrig har jeg ikke bedt om anbefalinger heller, men synes jo det er hyggelig at folk kommer med innspill allikevel, det er jo derfor vi er på hfs.

i utgangspunktet skal jeg prøve å holde meg til et budsjett på maks 60-70k (det gjør ikke noe om jeg kan bruke enda mindre) og størrelsen (og ikke minst tyngden!) bør være litt under mezzo-nivå. ;D
    Du får jo en rimelig fet JBL for den prisen, nesten en K2 9800

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

HC skrev:
    Canales skrev:
    LMC skrev:
    mvh
    Leif

riktig det, lmc.

de er tøffe!
    hørte dem sist hos bigswifty.
    men de får nok border patrol-forsterkeren min til å knele ganske kjapt (tror de dykker lett ned til 4ohm i de nederste frekvensene, uten at jeg har lest noen tall).
    blir liksom noe helt annet enn det jeg driver med, jeg kommer til å fortsette med flea-amps helt til jeg eventuelt går over til et helaktivt system.
    liker trioderør, rett og slett.

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    16
    Dos Canales

Canales skrev:
    HC skrev:
    Canales skrev:
    LMC skrev:
    mvh
    Leif

riktig det, lmc.

de er tøffe!
    hørte dem sist hos bigswifty.
    men de får nok border patrol-forsterkeren min til å knele ganske kjapt (tror de dykker lett ned til 4ohm i de nederste frekvensene, uten at jeg har lest noen tall).
    blir liksom noe helt annet enn det jeg driver med, jeg kommer til å fortsette med flea-amps helt til jeg eventuelt går over til et helaktivt system.
    liker trioderør, rett og slett.
    Ah, yes jeg glemte 300B begrensningen. Hva med Little Big Horn fra down under. De fås jo nå som kit for AUD 6.000,-

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Dos Canales

Hej Dos Canales.
    Ja, jeg sidder jo lidt i den samme situation som dig. Hvad gør man, når man går bort fra horn og sidder tilbage med BP, som jo ikke lige er sådan at skille sig af med...begrundelserne er mange! - bl.a. deres musikalske dyder.
    Jeg er jo så endt op med shl5 - og selv om du ikke specifikt har bedt om anbefalinger, så synes jeg at disse højtalere på mange måder er en brugbar (midlertidig?) løsning. Jeg er næsten sikker på, at de er en "overgangsløsning" for mig - indtil jeg finder nogle højtalere, der har næsten samme opløsning og definition som AG-horn, men uden at være øretrættende....altså, i mit rum, må jeg hellere skynde mig at pointere. Harbeth er relativ nemme at leve med og koster ikke en bondegård - en lidt oppustet midtbas kan (næsten) tæmmes, og så kan man jo i ro og mag spare sammen og se sig lidt omkring.
    Jeg følger opmærksomt med her, og er spændt på at se hvilke løsninger du når frem til.
    Mvh
    Dave

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

bambadoo skrev:
    Når det er sagt så tror jeg du har noen tanker selv Le :)

joa, noen tanker har jeg nok.
    men det er mye morsommere å leke forvirra tomsing. ;D

seriøst, jeg har allskens stående bølger i øvre bassområdet i den betongbefengte stua mi, og med ag kunne jeg justere nivå og frekvens på basskassene for å få det til å funke.

det blir nok ikke lett å finne nye høyttalere som glir uproblematisk inn her.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

HC skrev:
    Ah, yes jeg glemte 300B begrensningen. Hva med Little Big Horn fra down under. De fås jo nå som kit for AUD 6.000,-

gikk glipp av et par originale carfrae little big horn på ebay for noen år tilbake. la inn et relativt høyt maksbud og gikk og la meg, men ble snipa midt på natta da auksjonen gikk ut

har snakket mye med andrew tilsley down under, men er jaggu ikke sikker på om kopiene han lager blir like bra som original carfrae.
    uansett, en dyktig og hyggelig fyr som har mye spennende for seg.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Dos Canales

Dave skrev:
    Hej Dos Canales.
    Ja, jeg sidder jo lidt i den samme situation som dig. Hvad gør man, når man går bort fra horn og sidder tilbage med BP, som jo ikke lige er sådan at skille sig af med...begrundelserne er mange! - bl.a. deres musikalske dyder.
    Jeg er jo så endt op med shl5 - og selv om du ikke specifikt har bedt om anbefalinger, så synes jeg at disse højtalere på mange måder er en brugbar (midlertidig?) løsning. Jeg er næsten sikker på, at de er en "overgangsløsning" for mig - indtil jeg finder nogle højtalere, der har næsten samme opløsning og definition som AG-horn, men uden at være øretrættende....altså, i mit rum, må jeg hellere skynde mig at pointere. Harbeth er relativ nemme at leve med og koster ikke en bondegård - en lidt oppustet midtbas kan (næsten) tæmmes, og så kan man jo i ro og mag spare sammen og se sig lidt omkring.
    Jeg følger opmærksomt med her, og er spændt på at se hvilke løsninger du når frem til.
    Mvh
    Dave

jeg liker harbeth godt, dave.
    både monitor 30, 7es3 og slh5 er fine høyttalere som fokuserer mer på helhet enn enkeltparametre.

men skal jeg ha kassehøyttalere, så er nok living voice mer aktuelt, både fordi jeg liker voicinga godt og fordi de er lette å drive.

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    727
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Dos Canales

lenge siden jeg hørte forsman, får stikke innom deg en dag i snar fremtid, eik.

[/quote]

Ja, bare å komme. Du har jo snakket om det en stund, så på tide å få det overstått :)

Dave

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2007
    Antall liker
    2
    Dos Canales

Canales skrev:
    Dave skrev:
    Hej Dos Canales.
    Mvh
    Dave

jeg liker harbeth godt, dave.
    både monitor 30, 7es3 og slh5 er fine høyttalere som fokuserer mer på helhet enn enkeltparametre.

men skal jeg ha kassehøyttalere, så er nok living voice mer aktuelt, både fordi jeg liker voicinga godt og fordi de er lette å drive.
    Jeg forstår jo hvorfor du godt kan lide LV (har jo selv haft dem, som du sikkert ved), men jeg oplever ikke at shl5 er vanskelig at drive for BP - de spiller bare en anelse lavere. I det hele taget tror jeg ikke man skal være al for bange for at prøve BP sammen med højtalere, der på papiret har en relativ lav følsomhed, over 86db......og så med en rimelig impedanskurve, selvfølgelig.

Mvh
    Dave

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.759
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    mesut's mess

skiftet nick og navn på tråd.

mesut = canales

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.287
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    mesut's mess

Google sier det er en fotballspiller i spania.

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.750
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    mesut's mess

hva i H%#")?( har det med HFS å gjøre?