Re: Bilder av Respons høytalere!
Bør neste skrive litt om matchingen Rør på Grand Artist her også.
Rogue Audio Tempest 2 er lånt inn for anledningen og ble satt på golvet og varmet seg opp på radio.
Forsterkeren vil bli brukt som en ren effektforsterker etter en omkopling innvendig.
En times tid senere så begynner jeg å lytte seriøst til forsterkeren.
Først og fremst....så har 90 rørwatt ingen problemer med å drive Grand Artist!
I hvertfall ikke disse rørwattene. ;D
Disse rørene har en dypbass og pondus som imponerer!
Forskjellen mellom mine MF og Rogue er ganske stor.
MF har fokus på øvre bass mens Rogue legger fundamentet dypere og tyngre mens øvre del av bassen er tight og ikke så fremtredende som dypbassen.
Responsene blir ekte fullrange høytalere med Rogue!
Rogue er litt rund i bassen,men blir aldri pløsete om du trodde det,dette endret seg riktignok endel til det mer stramme når høytalerene dras 10 cm lenger ut enn vanlig.
I mitt anlegg så oppfatter jeg kombinasjonen Meridian,Rogue og Respons på den mørke siden av nøytralt og med en imponerende bass som aldri gir seg.
Selv på høye volum så klarer de 90 wattene å holde god kontroll.
Oppover i registeret er Rogue ganske nøytral og uten den forventede rørklangen!
Her er det faktisk MF som trekker det mest romantiske strået og klinger mest ut på enklere vokal og akustiske besetninger.
Men sett på en 80 talls rock`n`roll cd eller hardtmetall med Rogue som forsterkeri og spill opp!
Her knuser den MF totalt....
Fraværet av`piggtråd`er totalt.... det spiller musikk!
Musikken blir feit,rocka og driver godt.
Etter tilbakelevering av denne integrerte Rogue rørsaken....er savnet egentlig ganske stort!
Den mye omtalte rørmagien sitter igjen i tankene,til tross for at denne forsterkeren var på den nøytrale siden.
Det er noe annet enn romantikk jeg snakker om nå,men jeg kan liksom ikke sette fingeren på det.
Det lyder liksom mer riktig og med mer kropp,og dette er spesielt merkbart når en spiller høyt.
Rart....
Men Rogue settes foreløpig på øverste hylle ved neste korsvei.
Så i mellomtiden får en se hvordan Ice oppfører seg på Grand Artist.
Den jeg testet ut var i sølvfarge og ganske så nydelig og solid bygget.
Her er effektrinnet på 90 watt i sølv.