2x4 HD er en helt ny boks, kan nok tenkes den er langt bedre. Jeg har ikke rukket å prøve den enda. Selv venter jeg på att MiniDSP kommer med en ny og oppgradert versjon av 4x10HD, har hatt MiniDSP såppas mange år jeg velger gjerne det igjenHar en 2x4 og ville ikke gitt den bort til min verste fiende... Møkkaboks..
Sjekk i nettverksoppsettet på LX83'en at forrige eier ikke har konfigurert en spesifikk IP adresse på den. Antar at du benytter dynamisk IP tildeling, slik at det da bør stå oppgitt DHCP i stedet.Noen som har satt opp en Pioneer lx 83 mot nettverk før?
Sliter med å få dette til
Funker best å tildele en fast ip i router/receiver.. Gjort det med etpar pio receivere og funker best og mest stabilt med en slik løsning!Noen som har satt opp en Pioneer lx 83 mot nettverk før?
Nettverksspiller er og blir en PC. "Same shit, different wrapping" for å si det pentNettverksspiller + en NAS funker bra. PC har ingenting med Hi-Fi å gjøre.
Definitivt, det er den mest stabile løsningen, men ikke alle vet hva en IP (noe som muligens blir antydet i post #5635) er for noe...Funker best å tildele en fast ip i router/receiver.. Gjort det med etpar pio receivere og funker best og mest stabilt med en slik løsning!Noen som har satt opp en Pioneer lx 83 mot nettverk før?
Hmmm...hvorfor hater du den? Hva er galt? Er den vanskelig å bruke eller er den syk?Har en 2x4 og ville ikke gitt den bort til min verste fiende... Møkkaboks..
Er nok ikke den mest raffinerte boksen lydmessig sett som gjør at han helst vil ha noe annet vil jeg tro.Hmmm...hvorfor hater du den? Hva er galt? Er den vanskelig å bruke eller er den syk?Har en 2x4 og ville ikke gitt den bort til min verste fiende... Møkkaboks..
Jeg spør pga stoppe deg fra handle mer. Dersom den fungerer og du sliter med bruken så er det å ta det steg for steg. Hjelp får du her inne.
Du har jo en million følgere til tråden din
Standard prosedyre....før hver kalibreringHar tatt en factory reset, så alt det gamle er borte.
Helt enig i det tipset der. Uavhengig av produsent av receiver/prosessor, så lønner det seg så starte med blanke ark hver gang.Standard prosedyre....før hver kalibrering
Sorry, tenkte på kabelen som du bruker ifbm miniDSP'en og den opplevde duringen som du har.Kabelstrekket er ca 40m uten skjøt. Rett i ruter.
Akkurat ikke lenger og heller ikke lakris kabler da må det være noe annet grums...Ok. Fra LFE til 2x4 75cm. Fra 2x4 til subber 3m kabel. Ikke lakris type.
Nå er det ikke CPUen som bestemmer lydkvaliteten. Dessuten er det lettere å styre musikken på en NAS med f.eks mobilen enn å knote på en PC.Nettverksspiller er og blir en PC. "Same shit, different wrapping" for å si det pentNettverksspiller + en NAS funker bra. PC har ingenting med Hi-Fi å gjøre.
Under ser man et bilde av innmaten til en Linn Akurate DS og den største "komponenten" er en Xilinx FPGA/PowerPC CPU. Apple benyttet PowerPC CPU'er i en lengre periode i sine maskiner, helt til de gikk over til Intel.
Nei helt enig i det, men da forsvinner argumentet med at en PC ikke har noe med Hi-Fi å gjøre (både nettverksspiller og NAS er maskiner som har PC komponenter i seg med et passende operativsystem, ofte en nedstrippet Linux eller *BSD variant, og er helt avgjørende for at man i det hele tatt kan streame og spille av musikken). Glimrende DAC'er kan hektes på en PC og kan styres fra IOS/Android enheter på lik linje som en nettverksspiller. Men full forståelse for at mange ønsker en fiks ferdig løsning i pen innpakning som låter braNå er det ikke CPUen som bestemmer lydkvaliteten. Dessuten er det lettere å styre musikken på en NAS med f.eks mobilen enn å knote på en PC.Nettverksspiller er og blir en PC. "Same shit, different wrapping" for å si det pentNettverksspiller + en NAS funker bra. PC har ingenting med Hi-Fi å gjøre.
Under ser man et bilde av innmaten til en Linn Akurate DS og den største "komponenten" er en Xilinx FPGA/PowerPC CPU. Apple benyttet PowerPC CPU'er i en lengre periode i sine maskiner, helt til de gikk over til Intel.
Velkommen etter...To anlegg helt seperat fra hverandre. Kino i den ene enden og musikk i den andre.
Blir noe som er mye mer eksotisk en detMonitor Audio eller Focal da kanskje