Ok, da er jeg igang igjen. Har lyttet den del til musikk og hatt et lite besøk.
Men, i og meg at jeg skal gjøre dette skikkelig denne gangen, så lurte jeg på en ting. Siden jeg har sofa i stoff så tenkte jeg å se hva den gjør med lyden, så har målt med sofa og sofaputer, og med sofa sofaputer og 5cm plater Auralex opp langs mik slik at den titter fre, imellom platene og 2-3cm fremfor platene.
Og som man ser sofa innvirker relativt mye på lyden. Har målt og legger ut tre målinger.
Den ene er med sofa og sofaputer.
den andre er med sofa uten sofaputer og med auralexplater ( opp ryggen på sofa )
og den siste er med sofa med sofaputer og med auralexplater fremfor sofaputene.
Hvilken plassering burde jeg plassere mic i for at det skal vise hvordan det ser ut når jeg sitter i sofa. Eller er det noen andre måter jeg burde sette dette opp. Kan også fjerne sofa, men det er mye stress, men det kan gjøres. Regner med at jeg ikke vil bli påvirka av refleksjonene ol som kommer pga sofaryggen, siden ørene sitter der de sitter. Og at jeg sitter i refleksjonspunktet i sofaen.
Det eneste av tiltak som nå er oppe er buen i taket og en 20cm plate på gulvet fremfor HT. Reciver osv er innstill på rommet med de gamle tiltakene. Ikke tenkt på det, Nå er det mic plasseringen jeg tenker på, og om jeg skal ha sofa der eller ikke.