Jeg har hørt litt Graaf sammen med LV høyttalere og horn. Det låter ofte stramt og musikalsk.Er det noen som har kjennskap til denne?
GEAAF GM50
Har den på en ekstraliste. Men om jeg skal ha pre fra McIntosh så kommer det over budsjett.Retep@
Ser du har fått mange forslag til ny amp. For noen år siden var jeg i samme situasjon som deg der jeg hadde noen høyttalere som var voicet inn mot rør. Måtte gi opp Parasound JC-1 monoblokkene på disse høyttalerne. Det ble for stramt og umusikalsk.
Det som ble en innertier var McIntosh Mc-275. Denne spiller på en meget engasjerende måte på høyttalere som ikke er for tunge å drive. Har du mulighet til å få prøvd en slik må du bare hive deg rundt.
Ikke noe stress,den må ikke selges fin som hyllepynt ogsåEr lysten på din Luxman. Men har nå en del svært gode tilbud. Er mange som skal selge nå.
Avventer litt rundt kjøp.
Hva mener du med dette?Sitter å leser meg opp på tester på en del amper jeg har fått tilbud om.
Har veldig lysst på Luxmanen til Evo2 men ser ikke ut til å pengeboka er dyp nok. Sånn er det når man ikke fulgte så nøye med på skolen, og enda opp som butikkmedarbeider... Har til hus, hage og noen lekepenger.
Så er det de derre Mastersound ampene Compact og Evolution 845 og Cayin settet til NAT. Jeg har bestemt meg for å teste ut rør. Bare fordi jeg ikke har hatt noe særlig av det før, og er nysgjerrig. Så den forsterkeren jeg velger må vere en som er god, den må matche høyttalere og smaken min. Og helst så bør den være lett å selge videre uten for mye tap.
Som bringer meg inn på noe som jeg synes er litt rart. Jeg har et par kjøpes annonser. Der står det relativt tydelig at jeg ønsker å kjøpe lokalt da jeg vil teste forsterker i eget oppsett. Alikevel så får jeg mange henvendelser fra folk som ikke kan eller har mulighet til å demonstrere forsterkeren. Den må sendes og jeg må da gjette meg frem til hva som skal kjøpes. Sta som jeg da er så sier jeg nei takk. I et marked som er så sinnsykt tregt så ville ivertfall jeg ( om jeg skulle selge noe) ha prøvd å legge tilrette for at kjøper får det slik som han ønsker.
Jeg har feks en som er intr i w4s trinnet mitt, hva gjør jeg når han ønsker å låne det for å teste, jo det er helt ok.
Jeg tipper jeg hadde kjøpt forsterker allerede om folk var litt mer åpen og imøtekomme.
Uansett, synes dette er litt rart. Som kjøper så ønsker jeg jo ikke å brenne av en 40 laken på noe uhørt. Om noen av dere som har sendt meg tilbud leser dette, litt mer imøtekommende så får du kanskje solgt den forsterkeren din.
Er i samtale med den selgeren.Ser ditt behov og din frustrasjon. Samtidig synes jeg du har vært heldig og fått mer hjelp og service i din jakt på forsterker til din HT enn det de fleste kan forvente
Edit: Ligger en så å si ny LM 219 ute nå. Tror nok den er minst hakket over MS C845.
Har veldig lysst på Luxmanen til Evo2 men ser ikke ut til å pengeboka er dyp nok. Sånn er det når man ikke fulgte så nøye med på skolen, og enda opp som butikkmedarbeider... Har til hus, hage og noen lekepenger.
Høytalerne har jeg nok funnet. Kharma spiller meget godt i rommet. Kobler til rommet på en helt annen måte enn Bird gjorde hos meg.Har veldig lysst på Luxmanen til Evo2 men ser ikke ut til å pengeboka er dyp nok. Sånn er det når man ikke fulgte så nøye med på skolen, og enda opp som butikkmedarbeider... Har til hus, hage og noen lekepenger.
Uansett hvor man ender opp så handler det om å justere utgiftene i forhold til inntektene. Tjener man mer så bruker man mer.
Uansett er det mikroskopiske forskjeller mellom alle disse forsterkerne i tråden din. Høyttalerne er stedet hvor slaget står, og deres samspill med rommet. Man blir ofte lurt når noe nytt kommer inn, sinnstemning, tid på dagen - mye spiller inn og endrer opplevelsen. Tester man ting direkte mot hverandre låter det meste ganske så likt.
Hadde kronene vert på plass til Luxmanen, så hadde den stått her nå.Luxman 590 AX er noe av det beste jeg har hørt. En forvrengnings fattig og transparent forsterker. Hvis den gjør at du kommer i mål og kan senke skuldrene i stedet for diverse æresrunder så hadde jeg slått til. Prøver du rør - mitt tips - du opplever slør. Du ønsker deg da Luxman i stedet - ny runde på bruktmarkedet.
Noen ganger lønner det seg å gå rett på mål.
Final
Enig i at, hvis budsjettet strekker til, så er nok Luxman forsterkeren for Retep. Han har prøvd den i eget oppsett, samt at Evo2 har ytret outstanding service.Luxman 590 AX er noe av det beste jeg har hørt. En forvrengnings fattig og transparent forsterker. Hvis den gjør at du kommer i mål og kan senke skuldrene i stedet for diverse æresrunder så hadde jeg slått til. Prøver du rør - mitt tips - du opplever slør. Du ønsker deg da Luxman i stedet - ny runde på bruktmarkedet.
Noen ganger lønner det seg å gå rett på mål.
Final
Kunden har alltid rett !Jeg tipper jeg hadde kjøpt forsterker allerede om folk var litt mer åpen og imøtekomme.
Som kjøper så ønsker jeg jo ikke å brenne av en 40 laken på noe uhørt. Om noen av dere som har sendt meg tilbud leser dette, litt mer imøtekommende så får du kanskje solgt den forsterkeren din.
"Tror" av den enkle grunn at jeg ikke har hørt C845 i eget oppsett. Men jeg kjenner noen som jeg stoler veldig på når det kommer til hifi, som har inngående har hørt/testet begge, så tyder det på at LM219 har mere baller i tillegg til at 300B bidrar med sitt til mellomtonen er magisk (ikke noe automatikk i alle konstruksjoner med 300B som driver). Når det er sagt, så er C845 en forrykende sak, som fortjener all den rosen den har fått.Er i samtale med den selgeren.Ser ditt behov og din frustrasjon. Samtidig synes jeg du har vært heldig og fått mer hjelp og service i din jakt på forsterker til din HT enn det de fleste kan forvente
Edit: Ligger en så å si ny LM 219 ute nå. Tror nok den er minst hakket over MS C845.
Når du skriver tror, så har du ikke hørt begge? Denne selgeren har både LM 219 og Evolution 845
Så du mener du heller vil sitte på en komponent fordi man ikke ønsker kunden?Kunden har alltid rett !Jeg tipper jeg hadde kjøpt forsterker allerede om folk var litt mer åpen og imøtekomme.
Som kjøper så ønsker jeg jo ikke å brenne av en 40 laken på noe uhørt. Om noen av dere som har sendt meg tilbud leser dette, litt mer imøtekommende så får du kanskje solgt den forsterkeren din.
....og noen kunder ønsker man rett og slett ikke.
Det er helt tydelig kjøpers marked og "enklere" enn tidligere å få mer på egne premisser....
Men du som er krevende på skikkelig krutt i anlegget kan bare hoppe over alt som har med rør....
Hehe,den var ny!3 siders kontrakt der jeg måtte gå med på å gi ham 6 måneders prøvetid med full returrett.
Furter javel..Nå synes jeg du furter litt vel mye, Retep.
Kjøpers marked, ja. Men det betyr jo ikke at det er fristende å koble ut forsterkeren(e), pakke de inn, drasse inn i bilen, kjøre på turne med de, bære de inn til interessenten, koble de opp og gjøre det hele om igjen, i revers rekkefølge. Bare fordi noen skal kanskje kjøpe.
Hadde det nå enda vært 300 000....Det var en idiot her for noen år siden og skulle kjøpe eldre høyttalere for 3000.- , hadde med seg 3 siders kontrakt der jeg måtte gå med på å gi ham 6 måneders prøvetid med full returrett.
Han var ikke lenge her for å si det sånn.
Så hvis jeg hadde hatt Luxmann forsterkeren du hadde lyst på til en ok pris du kunne godta, så skulle jeg møte opp?Furter javel..Nå synes jeg du furter litt vel mye, Retep.
Kjøpers marked, ja. Men det betyr jo ikke at det er fristende å koble ut forsterkeren(e), pakke de inn, drasse inn i bilen, kjøre på turne med de, bære de inn til interessenten, koble de opp og gjøre det hele om igjen, i revers rekkefølge. Bare fordi noen skal kanskje kjøpe.
Jeg inviterer jo ikke alle for å si det slik. Er et par jeg kunne tenke meg å testa da jeg er usikker på om det er det riktige. Har bestemt meg for å ikke kjøpe uhørt denne gangen. Så om de ikke vil møte opp. Så blir det ingen handel. Så får begge parter vere ok med det. Jeg får ikke kjøpt og selger får ikke solgt. Evnt gått videre til sitt nye forsterker prosjekt.
Luxman har jeg jo lysst på fordi eier mente dette kunne vere en god match. Og tilbydde seg å ta turen. Luxman sto aldri på blokka mi i utgangspunktet.Så hvis jeg hadde hatt Luxmann forsterkeren du hadde lyst på til en ok pris du kunne godta, så skulle jeg møte opp?Furter javel..Nå synes jeg du furter litt vel mye, Retep.
Jeg inviterer jo ikke alle for å si det slik. Er et par jeg kunne tenke meg å testa da jeg er usikker på om det er det riktige. Har bestemt meg for å ikke kjøpe uhørt denne gangen. Så om de ikke vil møte opp. Så blir det ingen handel. Så får begge parter vere ok med det. Jeg får ikke kjøpt og selger får ikke solgt. Evnt gått videre til sitt nye forsterker prosjekt.
Beste jeg har lest på en stund. ;DDet var en idiot her for noen år siden og skulle kjøpe eldre høyttalere for 3000.- , hadde med seg 3 siders kontrakt der jeg måtte gå med på å gi ham 6 måneders prøvetid med full returrett.
Han var ikke lenge her for å si det sånn.
Om jeg ikke hadde hørt Evo2 sin så er det riktig.Om jeg hadde hatt den så hadde du mest sannsynlig ikke kommet hit og hentet ved et salg. Iallefall slik jeg tolker deg.
Det er aktuelle selgere som skal komme til deg. Så lenge du kommuniserer at du er usikker på hvilken retning du tar med henhold til forsterker, du har vært innom rør, klasse a og rørpre til eksisterende effekttrinn, så tar ikke folk sjangsen på å kjøre oppover for at du kanskje finner det interessant.
haavard
Jeg legger like godt hodet på hoggestabben og gjør meg selv til en selverklært arrogant drittsekk som, med glimt i øyet, mener at Fidelity gjengen var på en aldri så liten Whiskey snurr på denne testen.
Han har rene godtebutikken, og har ikke bare de to forsterkerene som er nevnt over. Noe for enhver smak og for enhver stemning. 3 av de 4 høyttalerparene hans er"Tror" av den enkle grunn at jeg ikke har hørt C845 i eget oppsett. Men jeg kjenner noen som jeg stoler veldig på når det kommer til hifi, som har inngående har hørt/testet begge, så tyder det på at LM219 har mere baller i tillegg til at 300B bidrar med sitt til mellomtonen er magisk (ikke noe automatikk i alle konstruksjoner med 300B som driver). Når det er sagt, så er C845 en forrykende sak, som fortjener all den rosen den har fått.Er i samtale med den selgeren.Ser ditt behov og din frustrasjon. Samtidig synes jeg du har vært heldig og fått mer hjelp og service i din jakt på forsterker til din HT enn det de fleste kan forvente
Når du skriver tror, så har du ikke hørt begge? Denne selgeren har både LM 219 og Evolution 845
Selgeren har både LM219 og E845, sier du? Hvilke HT bruker han? Hva sier han da?
Edit: ellers enig med #5976. Rør er neppe noe for deg. Tror du stiller spesielle krav hva trykk og krutt i bunn angår. Og med ditt budsjett, så er SS veien å gå, IMO.
Problemet hos meg var at jeg fikk en sinnsyk boom i bassen. Hørtes mer ut som at det stod 2 subber og duret med alt for høyt volum. Helt uten punch og definisjon.Skal mer til for å bli en arrogant drittsekk.
Selvsagt funker ikke denne forsterkeren med alt. Retep fikk anbefalt en Sugden på små 25 watt til å drive sine Kharma. Forgjengeren greide ikke å drive mine Jean Marie Reynaud Evolution 2 med små 6.5 tommere. Så whiskeysnurr? Neppe