Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen som har kjennskap til denne?

GEAAF GM50

musicman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Antall liker
    2.081
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Retep@

Ser du har fått mange forslag til ny amp. For noen år siden var jeg i samme situasjon som deg der jeg hadde noen høyttalere som var voicet inn mot rør. Måtte gi opp Parasound JC-1 monoblokkene på disse høyttalerne. Det ble for stramt og umusikalsk.
    Det som ble en innertier var McIntosh Mc-275. Denne spiller på en meget engasjerende måte på høyttalere som ikke er for tunge å drive. Har du mulighet til å få prøvd en slik må du bare hive deg rundt.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Antall liker
    4.156
    Sted
    I en blokk
    Torget vurderinger
    17
    Er det noen som har kjennskap til denne?

GEAAF GM50
    Jeg har hørt litt Graaf sammen med LV høyttalere og horn. Det låter ofte stramt og musikalsk.
    Det var en periode her inne hvor det var litt prat om Graaf husker jeg så det bør være litt å finne ved å søke her.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Retep@

Ser du har fått mange forslag til ny amp. For noen år siden var jeg i samme situasjon som deg der jeg hadde noen høyttalere som var voicet inn mot rør. Måtte gi opp Parasound JC-1 monoblokkene på disse høyttalerne. Det ble for stramt og umusikalsk.
    Det som ble en innertier var McIntosh Mc-275. Denne spiller på en meget engasjerende måte på høyttalere som ikke er for tunge å drive. Har du mulighet til å få prøvd en slik må du bare hive deg rundt.
    Har den på en ekstraliste. Men om jeg skal ha pre fra McIntosh så kommer det over budsjett.

Men de hadde vert morsomt å fått høre en 275 på høyttalerene mine. Er bare ikke så mange som tar seg bryet med å komme med forsterkeren sin til meg. Er litt syns, for jeg er klar til å handle jeg. Og er det noe som treffe blink så blir jo den forsterkeren værende igjen.

Får en del tilbud fra butikker med hjemlån muligheter. Men ønsker å kjøpe brukt da jeg føler jeg får mer igjen for kronene

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter å leser meg opp på tester på en del amper jeg har fått tilbud om.

Har veldig lysst på Luxmanen til Evo2 men ser ikke ut til å pengeboka er dyp nok. Sånn er det når man ikke fulgte så nøye med på skolen, og enda opp som butikkmedarbeider... Har til hus, hage og noen lekepenger.

Så er det de derre Mastersound ampene Compact og Evolution 845 og Cayin settet til NAT. Jeg har bestemt meg for å teste ut rør. Bare fordi jeg ikke har hatt noe særlig av det før, og er nysgjerrig. Så den forsterkeren jeg velger må vere en som er god, den må matche høyttalere og smaken min. Og helst så bør den være lett å selge videre uten for mye tap.

Som bringer meg inn på noe som jeg synes er litt rart. Jeg har et par kjøpes annonser. Der står det relativt tydelig at jeg ønsker å kjøpe lokalt da jeg vil teste forsterker i eget oppsett. Alikevel så får jeg mange henvendelser fra folk som ikke kan eller har mulighet til å demonstrere forsterkeren. Den må sendes og jeg må da gjette meg frem til hva som skal kjøpes. Sta som jeg da er så sier jeg nei takk. I et marked som er så sinnsykt tregt så ville ivertfall jeg ( om jeg skulle selge noe) ha prøvd å legge tilrette for at kjøper får det slik som han ønsker.

Jeg har feks en som er intr i w4s trinnet mitt, hva gjør jeg når han ønsker å låne det for å teste, jo det er helt ok.

Jeg tipper jeg hadde kjøpt forsterker allerede om folk var litt mer åpen og imøtekomme.

Uansett, synes dette er litt rart. Som kjøper så ønsker jeg jo ikke å brenne av en 40 laken på noe uhørt. Om noen av dere som har sendt meg tilbud leser dette, litt mer imøtekommende så får du kanskje solgt den forsterkeren din.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ser ditt behov og din frustrasjon. Samtidig synes jeg du har vært heldig og fått mer hjelp og service i din jakt på forsterker til din HT enn det de fleste kan forvente ;)

Edit: Ligger en så å si ny LM 219 ute nå. Tror nok den er minst hakket over MS C845.

Sist redigert:
    8

8x12_TOM

Gjest
    Sitter å leser meg opp på tester på en del amper jeg har fått tilbud om.

Har veldig lysst på Luxmanen til Evo2 men ser ikke ut til å pengeboka er dyp nok. Sånn er det når man ikke fulgte så nøye med på skolen, og enda opp som butikkmedarbeider... Har til hus, hage og noen lekepenger.

Så er det de derre Mastersound ampene Compact og Evolution 845 og Cayin settet til NAT. Jeg har bestemt meg for å teste ut rør. Bare fordi jeg ikke har hatt noe særlig av det før, og er nysgjerrig. Så den forsterkeren jeg velger må vere en som er god, den må matche høyttalere og smaken min. Og helst så bør den være lett å selge videre uten for mye tap.

Som bringer meg inn på noe som jeg synes er litt rart. Jeg har et par kjøpes annonser. Der står det relativt tydelig at jeg ønsker å kjøpe lokalt da jeg vil teste forsterker i eget oppsett. Alikevel så får jeg mange henvendelser fra folk som ikke kan eller har mulighet til å demonstrere forsterkeren. Den må sendes og jeg må da gjette meg frem til hva som skal kjøpes. Sta som jeg da er så sier jeg nei takk. I et marked som er så sinnsykt tregt så ville ivertfall jeg ( om jeg skulle selge noe) ha prøvd å legge tilrette for at kjøper får det slik som han ønsker.

Jeg har feks en som er intr i w4s trinnet mitt, hva gjør jeg når han ønsker å låne det for å teste, jo det er helt ok.

Jeg tipper jeg hadde kjøpt forsterker allerede om folk var litt mer åpen og imøtekomme.

Uansett, synes dette er litt rart. Som kjøper så ønsker jeg jo ikke å brenne av en 40 laken på noe uhørt. Om noen av dere som har sendt meg tilbud leser dette, litt mer imøtekommende så får du kanskje solgt den forsterkeren din.
    Hva mener du med dette?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Enkelt og greit at jeg vil ha en eller to forsterkerene hjem til test. Desverre er ikke det mulig vistnok og da blir jeg skeptisk. Og ingen handel.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser ditt behov og din frustrasjon. Samtidig synes jeg du har vært heldig og fått mer hjelp og service i din jakt på forsterker til din HT enn det de fleste kan forvente ;)

Edit: Ligger en så å si ny LM 219 ute nå. Tror nok den er minst hakket over MS C845.
    Er i samtale med den selgeren.

Når du skriver tror, så har du ikke hørt begge? Denne selgeren har både LM 219 og Evolution 845

C

Cyber

Gjest

Uansett hvor man ender opp så handler det om å justere utgiftene i forhold til inntektene. :) Tjener man mer, så bruker man mer.

Det er mikroskopiske forskjeller mellom alle disse forsterkerne i tråden din. Høyttalerne er stedet hvor slaget står, og deres samspill med rommet. Man blir ofte lurt når noe nytt kommer inn, sinnstemning, tid på dagen - mye spiller inn og endrer opplevelsen. Tester man ting direkte mot hverandre låter det meste ganske så likt.

Sist redigert av en moderator:

Final

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Antall liker
    5.434
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Luxman 590 AX er noe av det beste jeg har hørt. En forvrengnings fattig og transparent forsterker. Hvis den gjør at du kommer i mål og kan senke skuldrene i stedet for diverse æresrunder så hadde jeg slått til. Prøver du rør - mitt tips - du opplever slør. Du ønsker deg da Luxman i stedet - ny runde på bruktmarkedet.
    Noen ganger lønner det seg å gå rett på mål.

Final

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Uansett hvor man ender opp så handler det om å justere utgiftene i forhold til inntektene. :) Tjener man mer så bruker man mer.

Uansett er det mikroskopiske forskjeller mellom alle disse forsterkerne i tråden din. Høyttalerne er stedet hvor slaget står, og deres samspill med rommet. Man blir ofte lurt når noe nytt kommer inn, sinnstemning, tid på dagen - mye spiller inn og endrer opplevelsen. Tester man ting direkte mot hverandre låter det meste ganske så likt.
    Høytalerne har jeg nok funnet. Kharma spiller meget godt i rommet. Kobler til rommet på en helt annen måte enn Bird gjorde hos meg.

Det letteste hadde vert å gå for Luxman ja. Men den er utenfor budsjett. Men Mastersound er en hot kandidat. Innenfor budsjett og med noen ekstra lapper til innkjøp av nye Rør.

Har fått en del tips om at jeg burde teste ut rør, og nysgjerrig som jeg er av natur, så ser det ut til å bli det. Har lest mye om Compact 845 og det er jaggu svære høyttalere de kobler opp på denne lille forsterkeren.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Luxman 590 AX er noe av det beste jeg har hørt. En forvrengnings fattig og transparent forsterker. Hvis den gjør at du kommer i mål og kan senke skuldrene i stedet for diverse æresrunder så hadde jeg slått til. Prøver du rør - mitt tips - du opplever slør. Du ønsker deg da Luxman i stedet - ny runde på bruktmarkedet.

Final
    Hadde kronene vert på plass til Luxmanen, så hadde den stått her nå.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Final
    Enig i at, hvis budsjettet strekker til, så er nok Luxman forsterkeren for Retep. Han har prøvd den i eget oppsett, samt at Evo2 har ytret outstanding service.

Uenig i at rør slører (uansett). Hadde MF AMS 35i, en grym kl A som neppe står tilbake for noe annet under 120k kr, og nå LM 219 - på samme to par HT. Ingen slør å oppdrive på sistnevnte, nei.

Men at det skal bli nye runder på bruktmarkedet uansett valg, det tror jeg gjerne på. Hifikløen i et nøtteskall, fornøyd eller ei. Gjelder ikke bare for Retep:rolleyes:.

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.351
    Torget vurderinger
    0
    Som kjøper så ønsker jeg jo ikke å brenne av en 40 laken på noe uhørt. Om noen av dere som har sendt meg tilbud leser dette, litt mer imøtekommende så får du kanskje solgt den forsterkeren din.
    Kunden har alltid rett !
    ....og noen kunder ønsker man rett og slett ikke.

Det er helt tydelig kjøpers marked og "enklere" enn tidligere å få mer på egne premisser....

Men du som er krevende på skikkelig krutt i anlegget kan bare hoppe over alt som har med rør....

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Når du skriver tror, så har du ikke hørt begge? Denne selgeren har både LM 219 og Evolution 845
    "Tror" av den enkle grunn at jeg ikke har hørt C845 i eget oppsett. Men jeg kjenner noen som jeg stoler veldig på når det kommer til hifi, som har inngående har hørt/testet begge, så tyder det på at LM219 har mere baller i tillegg til at 300B bidrar med sitt til mellomtonen er magisk (ikke noe automatikk i alle konstruksjoner med 300B som driver). Når det er sagt, så er C845 en forrykende sak, som fortjener all den rosen den har fått.

Selgeren har både LM219 og E845, sier du? Hvilke HT bruker han? Hva sier han da?:)

Edit: ellers enig med #5976. Rør er neppe noe for deg. Tror du stiller spesielle krav hva trykk og krutt i bunn angår. Og med ditt budsjett, så er SS veien å gå, IMO.

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Siden han har lagt LM219 for salg så sier det ivertfall litt om hva han mener.

Når det kommer til krefter, så et jeg ikke bekymret for at det er lite watt. Spillte vel og høyt nok med 30w kl A.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Som kjøper så ønsker jeg jo ikke å brenne av en 40 laken på noe uhørt. Om noen av dere som har sendt meg tilbud leser dette, litt mer imøtekommende så får du kanskje solgt den forsterkeren din.
    Kunden har alltid rett !
    ....og noen kunder ønsker man rett og slett ikke.

Det er helt tydelig kjøpers marked og "enklere" enn tidligere å få mer på egne premisser....

Men du som er krevende på skikkelig krutt i anlegget kan bare hoppe over alt som har med rør....
    Så du mener du heller vil sitte på en komponent fordi man ikke ønsker kunden?

Det er kjøpers marked. Noe det egentlig alltid har vert. Vil de som sitter på ting ikke selge så er jo det helt greit for min del. Mangler ikke akkurat gode tilbud for å si det slik.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nå synes jeg du furter litt vel mye, Retep.

Kjøpers marked, ja. Men det betyr jo ikke at det er fristende å koble ut forsterkeren(e), pakke de inn, drasse inn i bilen, kjøre på turne med de, bære de inn til interessenten, koble de opp og gjøre det hele om igjen, i revers rekkefølge:p. Bare fordi noen skal kanskje kjøpe.

X

X186841

Gjest
    Det var en idiot her for noen år siden og skulle kjøpe eldre høyttalere for 3000.- , hadde med seg 3 siders kontrakt der jeg måtte gå med på å gi ham 6 måneders prøvetid med full returrett.
    Han var ikke lenge her for å si det sånn.

Men Retep er grei og til å stole på han, det har jeg erfart flere ganger.

• Liker
    Reaksjoner: JK

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Kjøpers marked, ja. Men det betyr jo ikke at det er fristende å koble ut forsterkeren(e), pakke de inn, drasse inn i bilen, kjøre på turne med de, bære de inn til interessenten, koble de opp og gjøre det hele om igjen, i revers rekkefølge:p. Bare fordi noen skal kanskje kjøpe.
    Furter javel..

Jeg inviterer jo ikke alle for å si det slik. Er et par jeg kunne tenke meg å testa da jeg er usikker på om det er det riktige. Har bestemt meg for å ikke kjøpe uhørt denne gangen. Så om de ikke vil møte opp. Så blir det ingen handel. Så får begge parter vere ok med det. Jeg får ikke kjøpt og selger får ikke solgt. Evnt gått videre til sitt nye forsterker prosjekt.

coolio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Antall liker
    5.461
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Synes ikke det er furting å ønske test i eget system. Det er helt hjernedødt å kjøpe komponenter til titusenvis av kroner uten å ha filla peiling på hva det vil gjøre med lyden og om man vil like eventuelle endringer.

Heldigvis for selgere er det mange av oss hjernedøde tullinger her ute. :cool:

C

Cyber

Gjest
    Det var en idiot her for noen år siden og skulle kjøpe eldre høyttalere for 3000.- , hadde med seg 3 siders kontrakt der jeg måtte gå med på å gi ham 6 måneders prøvetid med full returrett.
    Hadde det nå enda vært 300 000....

I stedet for klasse A kunne du kjørt på med et par gode moduler fra Anaview/Icepower og legge på en preløsning med mulighet for DSP/EQ?

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Fikk hørt Balder hos Peter i dag klasse.a 50watt, og den var det ikke mye krefter i.så der er nok riktig og prøve forsterkerne hjemme i eget anlegg før en kjøper,men Wired4sound låt riktig så bra,men jeg er vel ikke helt objektiv når jeg har samme forsterker, dog lillebroren.

OleLyttøye

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.06.2015
    Antall liker
    228
    Sted
    Bergen
    Vanskelig å henge med på alt her, men jeg ser her er flere som rår i fra rørforsterker, og så ser det ut som Retep vil ha mer skyv i bunn. En budsjettforsterker som ikke er rør, og som har mektig skyv i kjellern, er effektforsterkeren NuPrime ST-10. Balansert klasse A fram til sluttrinn som er klasse D. Listepris 17-18 lapper, litt igjen til Black Friday også da.

Hadde du bodd i mitt område skulle du fått låne, men veit ikke om du er interessert selvfølgelig. Den når kanskje ikke opp på andre parametre, når jeg ser på de ampene du har prøvd allerede. Men den smekker bra til altså.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1

Furter javel..

Jeg inviterer jo ikke alle for å si det slik. Er et par jeg kunne tenke meg å testa da jeg er usikker på om det er det riktige. Har bestemt meg for å ikke kjøpe uhørt denne gangen. Så om de ikke vil møte opp. Så blir det ingen handel. Så får begge parter vere ok med det. Jeg får ikke kjøpt og selger får ikke solgt. Evnt gått videre til sitt nye forsterker prosjekt.
    Så hvis jeg hadde hatt Luxmann forsterkeren du hadde lyst på til en ok pris du kunne godta, så skulle jeg møte opp?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Om du hadde den til en pris jeg kan akseptere. Så hadde jeg kjøpt den. Fordi den er blitt testet i eget oppsett.

Om du hadde henvendt deg til meg pga min annonse med en ukjent forsterker. Hvor det står at jeg vil teste hjemme om forsterkeren er intr, så forventer jeg faktisk at man har lest annonsen.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Furter javel..

Så hvis jeg hadde hatt Luxmann forsterkeren du hadde lyst på til en ok pris du kunne godta, så skulle jeg møte opp?
    Luxman har jeg jo lysst på fordi eier mente dette kunne vere en god match. Og tilbydde seg å ta turen. Luxman sto aldri på blokka mi i utgangspunktet.

Desverre er denne såpass ny at prisen er over budsjett.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Om jeg hadde hatt den så hadde du mest sannsynlig ikke kommet hit og hentet ved et salg. Iallefall slik jeg tolker deg.
    Det er aktuelle selgere som skal komme til deg. Så lenge du kommuniserer at du er usikker på hvilken retning du tar med henhold til forsterker, du har vært innom rør, klasse a og rørpre til eksisterende effekttrinn, så tar ikke folk sjangsen på å kjøre oppover for at du kanskje finner det interessant.

haavard

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.440
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Slapp helt av og spar litt penger,jeg har ingen hast med og selge ;). Eventuelt send meg pm så blir vi enige om noe.

Mvh
    O

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    12.789
    Sted
    Smurfeland
    Beste jeg har lest på en stund. ;D

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Om jeg hadde hatt den så hadde du mest sannsynlig ikke kommet hit og hentet ved et salg. Iallefall slik jeg tolker deg.
    Det er aktuelle selgere som skal komme til deg. Så lenge du kommuniserer at du er usikker på hvilken retning du tar med henhold til forsterker, du har vært innom rør, klasse a og rørpre til eksisterende effekttrinn, så tar ikke folk sjangsen på å kjøre oppover for at du kanskje finner det interessant.

haavard
    Om jeg ikke hadde hørt Evo2 sin så er det riktig.

Siden jeg nå har hørt den. Så hadde jeg kommet til selger.

Riktig at jeg er usikker på retning. Derfor er det svært viktig at jeg får høre den jeg ønsker å kjøpe i eget oppsett.

Rørpre er nok ute av bilde. Da jeg nå har lånt bort wyred 4 sound trinnet. Til aktuell kjøper.

Havner jeg på SS gjen så vet jeg hva jeg skal vente på.

Uansett, jeg akter ikke å kjøpe noe uhørt da bruktmarkedet er så sinnsykt tregt for da å risikere at jeg sitter med noe som jeg ikke får solgt igjen. Jeg er ferdig med å rote rundt.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Har full forståelse for at du vil teste ut. Sunn innstilling
    Skjønner ikke hvorfor rørpre er ute bare fordi effekt er ute på lån.? Hva med en rørpre og klasse A kombo?

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Jeg legger like godt hodet på hoggestabben og gjør meg selv til en selverklært arrogant drittsekk som, med glimt i øyet, mener at Fidelity gjengen var på en aldri så liten Whiskey snurr på denne testen.

Hos meg på nåværende høyttalere funket ikke den forsterkeren i det hele tatt. Sikkert en skikkelig kræsj når det kom til matchen. Så jeg får nøye meg med det siden andre enn Fidelity gjengen skryter veldig av den forsterkeren. . Derfor er det, som du sier selv, viktig å teste ting selv.

Vedlegg

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5

"Tror" av den enkle grunn at jeg ikke har hørt C845 i eget oppsett. Men jeg kjenner noen som jeg stoler veldig på når det kommer til hifi, som har inngående har hørt/testet begge, så tyder det på at LM219 har mere baller i tillegg til at 300B bidrar med sitt til mellomtonen er magisk (ikke noe automatikk i alle konstruksjoner med 300B som driver). Når det er sagt, så er C845 en forrykende sak, som fortjener all den rosen den har fått.

Selgeren har både LM219 og E845, sier du? Hvilke HT bruker han? Hva sier han da?:)

Edit: ellers enig med #5976. Rør er neppe noe for deg. Tror du stiller spesielle krav hva trykk og krutt i bunn angår. Og med ditt budsjett, så er SS veien å gå, IMO.
    Han har rene godtebutikken, og har ikke bare de to forsterkerene som er nevnt over. Noe for enhver smak og for enhver stemning. 3 av de 4 høyttalerparene hans er
    Jas Audio Socrates
    Spendor Audio Systems
    Line Magnetic Audio H222 - Mala Audio

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.196
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Skal mer til for å bli en arrogant drittsekk.
    Selvsagt funker ikke denne forsterkeren med alt. Retep fikk anbefalt en Sugden på små 25 watt til å drive sine Kharma. Forgjengeren greide ikke å drive mine Jean Marie Reynaud Evolution 2 med små 6.5 tommere. Så whiskeysnurr? Neppe

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er jo bare en test. Men ser at flere skryter av Compact 845. Er veldig nysgjerrig på hva den kan gjøre med Kharma.

Vi får se hva det blir til. Whisky eller ikke...

Focalius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Antall liker
    491
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Skal mer til for å bli en arrogant drittsekk.
    Selvsagt funker ikke denne forsterkeren med alt. Retep fikk anbefalt en Sugden på små 25 watt til å drive sine Kharma. Forgjengeren greide ikke å drive mine Jean Marie Reynaud Evolution 2 med små 6.5 tommere. Så whiskeysnurr? Neppe
    Problemet hos meg var at jeg fikk en sinnsyk boom i bassen. Hørtes mer ut som at det stod 2 subber og duret med alt for høyt volum. Helt uten punch og definisjon.
    Samtidig klarte den jo å drive han overnevnte med alle forsterkerene og høyttalerene sine Vienna The Music med utrolig godt resultat.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn