Bølgelengde ved 300Hz er 1,15meterSkal se på skolen ha. Har 5db lift fra 60hz med Q 1. I menyen på Exasound så står output på subbene på -20.5db... Fronter står på -1db.
Subb står nå plassert slik
Vis vedlegget 412475
Lurer på om delefilter i Kharma gjør at det spiller og måler såpass bra allerede nå uten delay justering...
Hele tiden..Tenker du noensinne tilbake til hvor fornøyd du var med bare Kharma og en Luxman-forsterker?
Sorry, men det er bare tull. Vinyl trenger ikke å koste det hvite ut av øya for å låte bra, og dessuten bor tilsynelatende mye av det jeg vil kalle vinyllyd i selve mediet, og er ikke nødvendigvis noe man må ha en grisedyr rigg for å ha glede av. Greia er at til og med helt billige spillere kan låte alt annet enn guffent IMO, og det er jo noe av det som gjør det så moro.Vinyl hadde jeg ikke ofret en halv kalori å tenke på før du har systemet oppe å gå Retep.
Skal du ha vinyl må du gjøre det skikkelig, og da koster det penger.
Trist å bare sitte med en sak som knitrer og låter guffent!
Den Accuphase syken har han allerede. Og jeg har fått pris på den Luxmanen av Evo2. Men den er såpass ny at den blir for dyr for meg. Hadde jeg fått den til budsjettet mitt før jeg handlet ASR så hadde jeg tatt den.En gang etter jul får Evo2 Accuphase-syken han har ymtet frampå at han føler seg smittet av, og da er 590AX tilgjengelig på markedet...
Godt mulig jeg tester det.Da har du nok bra med krefter vil jeg tro. Slike basser krever krefter selv om de er oppgitt med høy følsomhet.
Bra du liker resten du har også!
Ikke sikkert at det er kjempe-idè å bruke de 18", men jeg har litt troen på det og tror det er verdt et forsøk
Jeg har ikke noen flere gode ideer enn det jeg har nevnt i tråden din.
Kanskje prøve på nytt med 400Hz deling? Kanskje 48dB steilhet? Så prøve med legge inn EQ punkter som du bestemmer selv?
8 punkter er egentlig litt mye.
Prøve å fase inn.
Se litt Snickers DSP. Prøve vannfall måling og lære deg hvordan korrigere dette
Det har jeg testet tidligere, Kharma nærmere frontvegg. Men da kollapser lydbildet en hel del.Med EQ må du nesten prøve deg frem, men du skal ikke ha for mange punkter og for mye dB.
Det kommer litt an på om det er drivere, rom, resonanser etc som lager peaker og dipper.
Vanfall vil avsløre dette.
Og en runde med DSP kurs så skjønner du
Lurer på om bassene vil like seg best helt bak i hjørnene og kharma vedsiden.
Kanskje flytte lytteposisjon nermere?
Bare et forslag
Mvh
oks
Har satt delay på fronter. Tok avstand fra element av Kharma til midten av kassa til Fatial.Delay:
Gir gjerne ikke så mye utslag, men greit å ha det på stell.
Ikke alt du gjør som du vil høre med en gang når du spiller, men kanskje over litt tid.
Alt sammen har sine nyanser
Jepp nå spiller veggene med. Datt ned noe greier fra en hylle på bakveggen....Skreiv mens du la ut!
Tipper du spiller så panelet rister der ja Siste Metallica plata har en del nivå i bunn.
Er helt enig, skal ha det litt morro også!
Hehe! Det fyker kledningsrester forbi her jeg bor helt i ytre Sogn! Pass på så ikke huset detter av grunnmuren!Jepp nå spiller veggene med. Datt ned noe greier fra en hylle på bakveggen....Skreiv mens du la ut!
Tipper du spiller så panelet rister der ja Siste Metallica plata har en del nivå i bunn.
Er helt enig, skal ha det litt morro også!
Nå er jo muligheten for større Luxman syken overhengende med nye høyttalereDen Accuphase syken har han allerede. Og jeg har fått pris på den Luxmanen av Evo2. Men den er såpass ny at den blir for dyr for meg. Hadde jeg fått den til budsjettet mitt før jeg handlet ASR så hadde jeg tatt den.En gang etter jul får Evo2 Accuphase-syken han har ymtet frampå at han føler seg smittet av, og da er 590AX tilgjengelig på markedet...
Nå er ikke asr noen dårlig match til Kharma, så jeg klager ikke altfor mye.