Det er sant det Retep,bra du er fornøyd med ASR daJo Evo den Luxmanen skulle jeg fått kloa i. Den låt meget godt på Kharma. At Kharma spiller så godt gjør egentlig dette med integrering av bass og subbass enda vanskeligere. Da poenget må vere å tilføre noe, ikke ta bort noe her og legge til der
Med ASR så er det en del strammere i bassen og en litt lysere tonalitet.
Tenker du må jobbe mer med voicing og EQ.Ble sittende å høre på musikk inatt. Merker at jeg er litt trøtt...
Slik det står nå med både Kharma, fatial og svs så låter dette virkelig fett på rock og metall. Men blir ikke helt venn med lyden på roligere musikk. Der låter det fremdeles bedre med kun Kharma. Lurer rett og slett om det er de keramiske elementene til Kharma som spiller slik musikk bedre. Mer detaljert og nyansert enn de 18tommerene.
På tyngre musikk så er jeg ikke i tvil om at hele sulamitten spiller MYE morsommere.
Men nå har jeg kun holdt på med dette noen timer.
Skal måle litt med kun Kharma å se om det er noen store forskjeller i frekvensgangen.
Tenke også å koble på et par Klipsch istedet for Kharma, å høre hva det låter som. Om forskjellen da blir mindre
Jeg har litt på følelsen av at det er Kharma som er såpass gode at de 18' ikke henger helt med... Men nå synser jeg bare.
Burde vere et godt tegn når nakkehårene reiser segDisturbed - The sound of silence.....
Tenker det er en som har det morro!
Prøv gjerne 500hz ogå. Over det veit jeg ikke helt.
Prøv gjerne litt musikk med dobbel pedal. Høres basstromme treig ut? Hurtig?
Tenker det er en som har det morro!
Drar på med Metallica...
Noen tips om låter og hva jeg skal høre etter?
Prøv låta Crystal night med Masterplan.
Knall låt, noen kjappe basstrommer litt inni låta og Jørn på sitt beste
Hører tydelig anlagene ja, pirke litt, det høres ,muligens litt ut som det flyter litt ut. Har ikke hørt låten før
Skal ikke låte romlete, men skal høre litt tydelig anslag på basstromme.
Ellers er dette musikk som krever litt dynamikk
Kanskje ikke beste låt jeg kom med her, men prøv litt.
Rain Of a Thousand Flames er også hurtig.
Prøv "My sweet shadow" med In Flames - hvis din kjære tåler litt tilTenker det er en som har det morro!
Drar på med Metallica...
Prøv "My sweet shadow" med In Flames - hvis din kjære tåler litt tilTenker det er en som har det morro!
Drar på med Metallica...