Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.247
    Torget vurderinger
    96
    Etter det jeg fikk beskjed om fra Dynaudio så tåler C2 300w rms. Så så mye mer over tid burde jeg vek ikke putte på.
    Det er kontinuerlig. Dynaudio oppgir alltid tålbar kontinuerlig effekt. Har spurt om det samme selv. C2 tåler minst 600 watt i toppene, antagelig mer. Husk dynamikken... Mine C4 er oppgitt til 400 watt kontinuerlig, og jeg fikk beskjed om at så lenge effekten er ren og uten klipping, så tåler de 12-1300 watt.
    Confidence er meget strømkrevende OG effektslukende høyttalere. Har mye erfaring med både C2 og C4, og de sluker virkelig effekt når det skal spilles høyt med krevende musikk. Forsterkere med høy dempefaktor, gigantiske trafoer og mengder med effekt er livretten til Confidence.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvilken farge skal du ha på din ? :). Mer seriøst, tanker rundt kondiser ?
    Det har jeg absolutt ingen formening om. Har ikke peil på slikt. Mulig jeg tar en spansk en og bestiller det samme som deg.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvilken farge skal du ha på din ? :). Mer seriøst, tanker rundt kondiser ?
    Det har jeg absolutt ingen formening om. Har ikke peil på slikt. Mulig jeg tar en spansk en og bestiller det samme som deg.
    Sitter Jensen i min. Skal visstnok være god kvalitet, og jeg har ikke noe lyst til å lure på om jeg kan få bedre. Så jeg tok de som han sa var best.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    DAC.JPG

Ser dette riktig ut.

En ren analog inn som går via volumkontroll og en analog inn som går utenom volumkontroll. En såkalt hjemmekino bypass.

Fikk tegning fra Ondrej.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Utopia er skikkelig custom build, Retep. Du må jo bare ha deg en slik. Den dagen jeg har cash skal jeg skrive til Ondrej og høre om jeg kan få tapeloop i tillegg til inngang for RIAA. :D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Burde ikke være noen heksekunst, enhver Utopia er jo skreddersydd etter ordre. Å utvide med ekstra linjer både inn og ut er oppnåelig uten at det blir høy merkostnad, eneste som begrenser er nok plassen. Noen kunne sikkert tenkt seg variabel og fixed volum ut også.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser ikke helt poenget med både fixed og variabel ut. Er det ikke bare en fordel å kunne justere volum (gain) på dac for å kunne matche input på en integrert eller preamp?

Vet jo at denne. Med hjemmekino inn så vil jeg jo få det. Full pupp inn og full ut uten at den er innom volumkontrollen.

Ahhh.. Men kun på den inngangen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fixed out vil gi mulighet for å omgå volumkontrollen for de som utelukkende skal bruke den som DAC. Ikke at man trenger det, men noen er jo purister og vil ha ting kortest mulig signalvei. Selv vil jeg ha tapeloop, og da vil jeg jo ha fixed line out.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har sendt en ny epost. Godkjent min utgave og spurt om fixed out. Og all time super utgave av dac/pre

Jeg håper jo at predelen er så god at jeg slipper unna med den og en effektforsterker. Om Asr ikke passer til C2 og må selges.

Jeg håper på at den matcher. Den ser jo litt tøff ut. Over 80kg forsterker er litt mannete..

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har fått Kharma ned trappa nå. Gikk fint. Så er det bare å få bobleplast og tepper klar til imorgen.

Kjenner det er litt vemodig å la de gå. Men ferden går videre.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har sendt en ny epost. Godkjent min utgave og spurt om fixed out. Og all time super utgave av dac/pre

Jeg håper jo at predelen er så god at jeg slipper unna med den og en effektforsterker. Om Asr ikke passer til C2 og må selges.

Jeg håper på at den matcher. Den ser jo litt tøff ut. Over 80kg forsterker er litt mannete..
    Jeg ser i alle fall ikke bort fra at pre-delen er så god. Faktisk så "satser jeg litt på det". Ikke at jeg skal bestille snart, men det gjør den adskillig mer aktuell enn mange andre DAC-er siden den kan oppgraderes med flere analoge innganger i tillegg.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg bestiller nok snart. Avventer tilbakemelding på om hva det vil koste for en super ekstra speciale utgave med hjemmekino bypass og analog inngang.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er Kharma pakket ned. Litt bobleplast rundt høyttalere. Og så blir det ett teppe til hver. Så får vi fylle opp mellomrom med dyner og puter imorgen.

Gleder meg til tur imorgen.

Håper virkelig asr treffer godt på C2. Det blir vel noen toner imorgen tenker jeg.

Har hatt en liten økt nå med klipsch-ene. Er jaggu ikke ille det mini oppsettet som spiller der...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tidleg oppe dette her ja, enig med Evo II. Men håper jo på bra kjørevær, så får vi ta så mange kaffepauser som vi vil. Har håp om å rekke innom Evo på vei hjem slik at jeg får hørt på anlegget hans.

Uansett, tror dette blir en flott dag.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Bare satt opp helt vilkårlig.

En stor takk rettes herved fra meg til Evo som gjorde dette mulig.

Nå skal øra bli friske før jeg starter med testing og plassering.

Men satan de er pene

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Ove liker tydeligvis kjøre bil :)

Liker DA godt selv, men en helt annen liga enn C2 det man har hørt/eid.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis :) Veldig spent på hva du syns. Mine C1 spilte best med bare litt toe in. Utfra bildet
    ser det ut som et godt utgangspunkt. Lekre er de :) Kjekt at det ble en realitet å få de i hus.
    Må no bare si til Ove at du er en kjernekar som har stilt opp for Peter her. Kudos til deg ;)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Uten Ove så hadde ikke dette vert mulig.

Har vert borte fra dama hele dagen så får rette oppmerksomheten mot henne resten av kvelden. Fikk lytta på et par låter. Men er litt tett i pappen idag så inntrykket er nok ikke riktig, men at de spiller mykere, smoothere i toppen er helt sikkert. Men hørselen er som nevnt ikke helt i vater for tiden...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Grattis :) Veldig spent på hva du syns. Mine C1 spilte best med bare litt toe in. Utfra bildet
    ser det ut som et godt utgangspunkt. Lekre er de :) Kjekt at det ble en realitet å få de i hus.
    Må no bare si til Ove at du er en kjernekar som har stilt opp for Peter her. Kudos til deg ;)
    Høytalerne er bare dumpet ned ca der Kharma sto. Så får vi se etterhvert hvor de blir plassert.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Stell med din bedre halvdel og få tilbake hørselen :) Vi får nok en oppdatering når du
    har fått lyttet litt mer seriøst. Ha en strålende aften videre ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.535
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Vi hifi tullinger (som Retep kalte oss til Linda) må jo stille opp for verandre :)

O

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Vi hifi tullinger (som Retep kalte oss til Linda) må jo stille opp for verandre :)

O
    Sant det Ove :) Dessverre er ikke alle slik. Derfor syns jeg det er ekstra kjekt å se at
    medmenneskelighet fortsatt eksisterer. Sånt fortjener en klapp på skuldra ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.287
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ove er jo tidenes kjekkas og kjærnekar... det vet værtfall vi som har truffet han ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Uten Ove så hadde ikke dette vert mulig.

Har vert borte fra dama hele dagen så får rette oppmerksomheten mot henne resten av kvelden. Fikk lytta på et par låter. Men er litt tett i pappen idag så inntrykket er nok ikke riktig, men at de spiller mykere, smoothere i toppen er helt sikkert. Men hørselen er som nevnt ikke helt i vater for tiden...
    Uten å ha hørt Kharma tror jeg nok du har en i utgangspunktet bedre match med ASR-forsterkerne nå. Og med dine DAC/rørpre-planer så ser det riktig så veloverveid ut.

yosh81

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Krysser fingra for at dette blir bra!
    Kudos til Ove for å stille opp slik. :)

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.246
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Får koble opp ASR imorgen tenker jeg. Fikk lytta på et par låter med Pioneeren i pure direct tidligere.

Er spent på ASR og Dynaudio kombinasjon....
    Tipper selv dine ører vil høre stor forskjell når ASR er koplet inn. Dette blir nok kanon.
    Super imponert over Ove.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn