Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har satt ASR på standby nå. Blir vel å spille noen låter imorgen tenker jeg.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen C2 C4 eiere som kjører de lukket?

Hvilke underlag, spikes bruker dere?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Orginale, de fikk jeg sikkert ikke med. Er Soundcare på mine også.

Hvordan er de orginale?

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.719
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Får koble opp ASR imorgen tenker jeg. Fikk lytta på et par låter med Pioneeren i pure direct tidligere.

Er spent på ASR og Dynaudio kombinasjon....
    Grattis, Retep!

Hvorfor vente til senere når du likevel er så spent at du neppe får sove?;)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med nye høyttalere! Dette er absolutt noe av det peneste av lydkreasjoner jeg vet om, håper at lyden blir like god til deg som de ser ut :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har fått litt tid idag med de. Men øra er ikke helt i vater.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer med nye høyttalere! Dette er absolutt noe av det peneste av lydkreasjoner jeg vet om, håper at lyden blir like god til deg som de ser ut :)
    Takker for det. De ser helt konge ut. Liker utseende på de svært godt.

Klarer dog ikke bestemme meg om jeg liker med eller uten fontstoffet på eller av.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får koble opp ASR imorgen tenker jeg. Fikk lytta på et par låter med Pioneeren i pure direct tidligere.

Grattis, Retep!

Sov som en sten inatt jeg. Formen er svingende og turen igår tok litt på tydeligvis. Er ikke spesielt god form idag.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    29.763
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Selv du sliter med svingende form må jeg gratulere med nye flotte høyttalere. Det blir spennende å høre om du blir fornøyd med dem etterhvert :)

Strømling

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1

Grattis, Retep!

Sov som en sten inatt jeg. Formen er svingende og turen igår tok litt på tydeligvis. Er ikke spesielt god form idag.
    Greit å ikke danne seg noe inntrykk før ørene er friske igjen. Jeg mister spesielt evnen til å høre bassen skikkelig når jeg er forkjølet.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

Grattis, Retep!

Greit å ikke danne seg noe inntrykk før ørene er friske igjen. Jeg mister spesielt evnen til å høre bassen skikkelig når jeg er forkjølet.
    Bassen faktisk, hos meg går det utover toppen. Er stor forskjell fra igår til idag heldigvis.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har satt opp C2 og sweetspot i en likesidet trekant på 290cm nå. Så får vi høre litt på hvordan dette låter.

Har også satt pluggene i bassporten.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Drar igang Pantera og vulgar display of power. Teste litt tyngre musikk.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Ville testet ut smalere avstand mellom høyttalerene også. Hos meg ble det mye bedre når de ble plassert med 2.4 meters mellomrom, svak vinkling og kun 5 fotlengder til front elementene. Bassen ble mer hogd i stein, naturlig fylde, samt at høyttalerene forsvant 100%. Nesten som nærlytting, men det oppfattes som mottsatt, da både dybde og bredde beholdes. Try it, nothing to lose.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Skal nok jobbes med plassering ja. Har som nevnt kun satt de opp der de fleste høyttalere låter best hos meg.

Skal også teste i andre enden hvor jeg ikke har buen. Bare for å sammenligne. C2 er etter det jeg forstår laget slik at de skal kunne spille i normal stuer. Og minimalt med refleksjoner fra sidevegg.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Førsteinntrykket er at de spiller mykere enn Kharma, men uten at de er mindre oppløyste. Har ikke hatt høyttalere med slik hus lyd før...

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.370
    Sted
    Sørlandet
    Gratulerer med nye høyttalere! Nå blir det spennende å følge med på om disse blir keepers or not. Blir dem for myke og for snille for deg og din musikk?

Mvh
    BB

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vet ikke enda. Må få ørene i vater først. Hehe

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er litt engasjerte folk her på sentralen. Fått en del tips om plassering, toe in ol på pm. Svært hyggelig det.

Tenkte å koble opp målemik å se om C2 liker samme plassen i rommet som Kharma, Triangle og klipsch har likt best.

C2 går klart dypere enn Kharma. Kanskje ikke så overraskende egentlig.

fbh71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer, går litt opp og ned, men nå går det definitivt oppover igjen :p

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fryktelig uvant å ha en høyttaler der toppen ikke stikker av...

Kjører igjennom litt 80 talls rock og puddelheavy nå. Tar meg i å synge litt til låtene. Jeg tror C2 er en høyttaler som kommer til å vokse på meg etter at jeg har gått rekalkulert ørene.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er også litt uvant å titte opp på vokalen. men her er det ikke antydning til lytteretthet. Er ca 3 timer siden jeg skulle gå ned til min kjære... Fpr ta en låt tiø så avslutter jeg for idag.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er også litt uvant å titte opp på vokalen. men her er det ikke antydning til lytteretthet. Er ca 3 timer siden jeg skulle gå ned til min kjære... Fpr ta en låt tiø så avslutter jeg for idag.
    Velkommen i klubben. Det er en kvalitet jeg alltid har satt veldig høyt. Det er ikke alle anlegg i alle rom som jeg har hatt som har fått det skikkelig til, men det er en av nøkkelegenskapene til lyden i dagens krypt. Realistiske proporsjoner og plassering i lydbildet betyr mye. Ikke bare i bredden og dybden, men også i høyden. Som du kanskje har merket er det noe jeg innimellom kommer tilbake til i egen tråd.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er veldig uvant å ha vokalisten så høyt. Blir som å sitte på en intimkonsert. Lyden slipper høyttalere helt, og bredden og dybden er der. Må bruke litt tid for å rekalibrere ørene. Er som nevnt litt uvant med diskant som dette, altså en som ikke stikker av.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    C2 virker også til å være en god match til ASR. Dette låter såpass bra at jeg ivertfall ikke har hastverk med å selge den.

Får inn en Rotel rb993 som jeg tenker å bruke når jeg skal se en film.

Men er nok en fare for at den blir testa i 2 kanals anlegget også. Bare for å kunne høre hva en annen forsterker vil gjøre for lyden.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Er veldig uvant å ha vokalisten så høyt. Blir som å sitte på en intimkonsert. Lyden slipper høyttalere helt, og bredden og dybden er der. Må bruke litt tid for å rekalibrere ørene. Er som nevnt litt uvant med diskant som dette, altså en som ikke stikker av.
    Det er slik diskant skal være. Sier som min gamle studiokollega Morten Arnetvedt, er det mye diskant så er det feil. Og stikker den av er det i alle fall ikke riktig. Du er virkelig inne på noe nå, ha litt is i magen så sitter det skikkelig. Du har jo nå fått oppleve at ASR er en fin match, og da er det bare å live det til med litt rør i forkant. Det har du jo på gang hvis du bestiller din planlagte Veridian Utopia i den konfigurasjonen du beskrev tidligere i tråden.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.276
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med nye Dynaudio. Bra saker det. Har selv Special 25. Kan du utdype litt hva du mener med diskant som ikke stikker av? Har lurt litt på dette begrepet i flere sammenhenger.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.640
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Gratulerer med nye Dynaudio. Bra saker det. Har selv Special 25. Kan du utdype litt hva du mener med diskant som ikke stikker av? Har lurt litt på dette begrepet i flere sammenhenger.

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn