Vel, er på tide med en oppdatering.
Kjøpte inn et par pene Klipsch Belle for en liten stund siden. Satt de opp i rommet og spille både på de og på mine kjære RF7. To helt vidt forskjellige høyttalere med sine styrker og svakheter som gjør at jeg ikke klarte å bestemme meg om hvilket par som skulle selges. Etter noen dager med mye musikk så snek Belle seg et par cm fremfor RF7, slik at RF7 nå tjenestegjør som surround back inntil den riktige kjøperen dukker opp. Så Klipsch Belle er den høyttaleren som det blir satset på videre, rett og slett for at den er langt verre å finne brukt enn RF7.
Har også tenkt noen tanker rundt forsterker valg til Belle, så ut gikk Primaren ( forresten en meget god match med Kliisch) og inn kommer det et par rør SET monoblokker, det kommer også inn en ny subwoofer, en Bag-end. og en densen forforsterker. Blir spennende å høre dette på Bellene. Og så vsr det dette med rør da, koster litt i driftsutgifter, men lyden da. Det må jo være en grunn til at mange sverger til hønn og rør. Har jo hatt litt light utgaver selv, så helt ukjent med dette er jeg ikke. men det er jammen ikke langt ifra. Har jo også fått hørt noen oppsett oppigjennom. Og jeg liker det jeg hører.
får sikkert lagt ut noen bilder av hvordan dette ser ut etterhvert.
Jobber også med rommet igjen siden horn høyttalere sprer på en helt annen måte enn normale høyttalere.
Så mye skjer...