dette var da altså i 2007, og jeg gikk over til orthodynamiske hodetelefoner som yamaha hp50, fostex t20v2 og stax elektrostater.Dette var interessant. Jeg opplever det på akkurat på samme måte som Coolio. To timer er det absolutt maksimale jeg kan lytte til mine Sennheiser 650 før jeg blir tommelomsk. Hvilken modell er det du har mer nøyaktig?opplevde samme med dt770pro når jeg hadde den.Hvordan opplever head-fi gjengen dette med lyttetretthet? Jeg har bare erfaring med Beyerdynamic Dt 770pro 80ohm med Hegel Super som forsterker.
Opplever imponerende lyd det første kvarteret, men så blir det trettende og slitsomt å høre på i forhold til anlegget i stuen (Kii Three) og jeg dras ut av musikkboblen.
På anlegget kan jeg høre på samme volum i timesvis uten antydning til lyttetretthet. Jeg synes ikke det er noe galt med tonale kvaliteter på head-lo-fien min, det bare oppleves som påtrengende med musikken inne i hodet i forhold til et anlegg. Er det et problem med bedre saker også eller er det bare dårlige greier jeg bruker?
Skikkelig hengekøye-frekvensrespons, og man måtte spille høyt for at det skulle låte bra.
Gikk over til åpne "planar" hodetelefoner som spilte bra på lave volumer, og det var andre boller.
har i nyere tid kjøpt en fidelio x2 på grunn av lav pris, men foretrekker fortsatt lyden av de gamle orthodynamiske hodetelefonene, selv om de kanskje ikke spiller like dyp bass, eller like mye diskant.
magien finnes i mellomtonen og tonaliteten, og de flytter lite luft, som gjør at man kan lytte i timesvis uten å bli sliten.
det er også viktig at hodetelefonen spiller bra på lavt volum, og at man venner seg til dette.
75-85 db er perfekt, da høyere volum økt lyttetretthet og fort kan ende med permanent øresus.