Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med dagen, Peter! Og din Utopia tar kaka til nå, riktig lekkert. Ville valgt røde dioder selv, men ellers er det akkurat slik jeg kunne tenkt meg det (minus tapeloop).
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker for bursdag hilsninger. Ble en kort markering igår da jobben kaller idag igjen. Blir en større feiring på lørdag.

    Venter nå bare på shipping ordre på de nye Triangle høyttalere og kino forsterkeren. Celius og Noxa Major er lagt ut på Torget og finn. De som er ute etter høyttalere til under 10.000 burde faktisk virkelig kjenne sin besøkstid. Celius er virkelig et par meget gode høyttalere. Lurer egentlig på hvordan de hadde spillt på en rør forsterker. Jeg får heller finne det ut med en av storebroren til dem.

    Bursdagen igår ja, den Master of puppets boka har jeg ønsket meg en stund. Men har aldri karret meg til å kjøpe den. Dama har da plukket opp at jeg ønsket meg denne tydeligvis. Mulig hun såg meg titte på den på platekompaniet her om dagen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har desverre blitt lite tid på lytteromet denne uka. Mye på jobben, og en del å ta tak i hjemme. Valentin dagen ol...

    Håper helgen gir litt tid til musikk, enten i hula eller nede i stua.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Videre så har vi nå bestemt oss for å droppe Tv. Dvs skal ha tv. Men ikke noe annet en nettflix tilkoblet. Vi ser uansett nesten ikke annet enn serier. Det blir nytt.

    Har endelig blitt kvitt Nexgentel som fiber leverandør. Pris er faen meg ikke alt. Tydeligvis, makan til kundebehandling har jeg faktisk ikke vert borti. Vel de fikk muligheten til å vise seg fra en normal side. Det gjorde de ikke så da sa vi takk for oss.

    Etter at de fikk vår oppsigelse via Telenor så presterer de å ringe oss og sier at de kan se på saken på nytt. Tilby oss et bedre tilbud enn det vi får hos Telenor om vi bare ikke går. Vel kundebehandling er virkelig noe de ikke kan. Er det noen Nexgentel personer som leser dette. Ikke lyv for kunden deres. Dette kommer frem en eller annen gang og da er det takk og farvel.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Sa opp alt av tv for flere år siden og bruker bare NRK-TV2 og Netflix på en Apple TV, funker flott.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.447
    Antall liker
    68.845
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sa opp alt av tv for flere år siden og bruker bare NRK-TV2 og Netflix på en Apple TV, funker flott.
    De var planen min også når jeg flytter hjem til Norge til høsten. Skjærer man da også klar NRK-lisensen, eller er man pålagt den sålenge man er eier av en TV?
     
    X

    X186841

    Gjest
    Tv med tuner gir NRK lisensplikt. Kan plomberes for å slippe. Men det er under utredning om NRK avgiften skal legges helt om så ville ikke kostet på en plombering for øyeblikket.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.597
    Antall liker
    9.764
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Videre så har vi nå bestemt oss for å droppe Tv. Dvs skal ha tv. Men ikke noe annet en nettflix tilkoblet. Vi ser uansett nesten ikke annet enn serier. Det blir nytt.

    Har endelig blitt kvitt Nexgentel som fiber leverandør. Pris er faen meg ikke alt. Tydeligvis, makan til kundebehandling har jeg faktisk ikke vert borti. Vel de fikk muligheten til å vise seg fra en normal side. Det gjorde de ikke så da sa vi takk for oss.

    Etter at de fikk vår oppsigelse via Telenor så presterer de å ringe oss og sier at de kan se på saken på nytt. Tilby oss et bedre tilbud enn det vi får hos Telenor om vi bare ikke går. Vel kundebehandling er virkelig noe de ikke kan. Er det noen Nexgentel personer som leser dette. Ikke lyv for kunden deres. Dette kommer frem en eller annen gang og da er det takk og farvel.
    husk bare at Telenor er også verdensmestere i elendig kundeservice... helt på bærtur... :)
     
    X

    X186841

    Gjest
    Telenor fiber har eget nummer (81500391) og der treffer man som regel meget oppegående folk.
    Ringte ved ett øyeblikks bevisstløshet engang til vanlige kundeservice,n i telenor (05000) og de hadde ikke hørt om Telenor fiber :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har hatt telenor tidligere, både fiber, gammeldags bredbånd og tlf abb. Aldri opplevd dårlig kundebehandling. Mulig jeg har vert heldig
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da ser det ut til at celius og Noxa blir solgt i helgen. Er nok kanskje en litt lav pris tydeligvis. Men nå får jeg bare glede meg til de nye kommer. Forhåpentligvis iløpet av neste uke

    Dac vet jeg ikke noe om enda. Håper på før påske.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel da trakk kjøper seg. Burde egentlig sjønnt tegningen...

    Har nettopp sett the imitasion game. For en film. Denne likte jeg svært godt. anbefales herfra ivertfall.
     

    P226

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2015
    Innlegg
    275
    Antall liker
    224
    Sted
    Hallingdal
    Ja, meget bra film. Forferdelig behandling av en mann som var så viktig for den allierte krigsinnsatsen.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter å planlegger plassering av de 4 takhøyttalerene jeg skal ha opp. Blir til at jeg bruker Klipsch B3 i taket. Har funnet sen teoretiske plasseringen. Men lurer litt på hvilken vei jeg bør sette høyttalere med tanke på bassen og hornet. Burde hornet vere i høyttaler enden mot meg / nærmest meg eller lengst unna meg. Har forstått at diskanten skal være på 45grader fremfor og bak meg. I linje med fronthøyttalerene.

    Hva tror dere. Hornet nærmest mulig sweetspot eller lengst unna?
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.890
    Antall liker
    670
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Vel da trakk kjøper seg. Burde egentlig sjønnt tegningen...

    Har nettopp sett the imitasion game. For en film. Denne likte jeg svært godt. anbefales herfra ivertfall.
    Helt enig veldig god film

    Helt enig, kjempegod film
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ahhh, hater å vente på pakker. Fikk epost idag om at høyttalerene og reciver blir pakket på pall og sendt iløpet av denne uka. Blir så utålmodig når jeg gleder meg..

    Blir svært spennende å koble opp atmos. Dac er satt litt på vent rett og slett fordi vi fikk et større utlegg på noe familiært som bare måtte fikses.

    Blir veridian, men må vente litt. Dattera til dama har hatt noe trøbbel vi måtte ordne opp i.

    Er alltid noe som skjer tydeligvis når ting er nesten på plass.

    Jaja, ingen krise bare litt surt å måtte prioritere om hele tiden.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gleder meg til imorgen. Da er det tur til Evo2 sonus Faber og Conrad Johnson..

    Blir å se litt på akustikken hos Evo også. Gleder meg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gleder meg til imorgen. Da er det tur til Evo2 sonus Faber og Conrad Johnson..

    Blir å se litt på akustikken hos Evo også. Gleder meg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Pling.... Der kom det jaggu sporingsnr fra butikk. Da er pakken på vei. Kanskje jeg har dette til helgen.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis på etterskudd med dagen:) Ser det fortsatt skjer ting på stereofronten hos deg ;) Kjekt det.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.832
    Antall liker
    9.250
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer herfra også på etterskudd.
    Har ikke hengt helt med det siste Peter.hipp hipp hurra.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Ja gratulerer så mye på etterskudd også herfra! Gleder meg til å høre inntrykk fra besøket :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker for bursdaghilsninger. Er alltid morro å bli eldre..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da er det tur til Evo som står på plakaten. Kjenner jeg er skikkelig spent. Dette blir mitt første møte med større Sonus Faber. Har hørt et par stativere tidligere, men ikke noe i denne prisklassen før.

    Blir også spennende å høre rør. Håper på å få lytta til både rør og transistor.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Så er det pakken min fra det store utland. Noen som har erfaring med hvor lenge høyttalere mine kan bli stående å tollen? Regner med de blir tatt ut og kontrollert. Siden det er lett å gjemme saker og ting i kabinettet.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.148
    Antall liker
    3.911
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Så er det pakken min fra det store utland. Noen som har erfaring med hvor lenge høyttalere mine kan bli stående å tollen? Regner med de blir tatt ut og kontrollert. Siden det er lett å gjemme saker og ting i kabinettet.
    Som oftest ikke. Om de mot formodning skulle få lyst til å ta en stikkprøve tas det vanligvis med røntgen.
    Tidsbruken avhenger av hvilket transportfirma som er brukt, og om de har tollmyndighet.
    UPS eller FedEx fortoller ting selv, og da er det kun ting som blir tatt ut til stikkprøvekontroll (eller som vekker mistanke) som blir stående lenge. Andre ting kjøres igjennom systemet så fort som mulig.

    Dersom det er tollvesenet selv som fortoller, tar det som oftest betydelig lengre tid. Da kan det fort ta en uke eller to.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er postnord som er transportør. Fikk epost ned data. Er faktisk over 100kg.. Jaja. Jeg får smøre meg med tålmodighet. Har jo heldigvis Celius enda. Hadde vert verre om de hadde reist..
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.148
    Antall liker
    3.911
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da bør du ikke forvente rask levering. Postnord er notorisk upålitelige (gamle Tollpost).
    Det har hendt at de har gjort en brukbar jobb i enkelte tilfeller, men dette tilhører unntakene. Så regn med at det vil ta litt tid. I mellomtiden får du hygge deg med å legge ut bilder av vidunderet som er på vei så vi andre kan beundre og bli misunnlige. Og høre musikk på Celius selvsagt.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe
    Vidunderet ja. Er jo ikke det helt store for folk flest det som kommer. Skal se om jeg finner noen bilder på nettet.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    top_genesevoce.jpg

    Senteren. Triangle Genese Voce

    images (49).jpg

    Triangle Genese Quartet Limited Edition

    Og reciver

    L_sr7010_n_f_sg_34_cl.png

    Marantz sr7010

    Alt er New in Box
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    I tillegg så kommer Verdian Utopia Exellence dac/pre til 2 kanals. Og siden et annet effekttrinn for 2 kanals delen.

    Har trua på at dette vil bli ok lyd ut av.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hvordan synes du den låter til avspilling av musikk i 2 kanaler?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.127
    Antall liker
    20.522
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da bør du ikke forvente rask levering. Postnord er notorisk upålitelige (gamle Tollpost).
    Det har hendt at de har gjort en brukbar jobb i enkelte tilfeller, men dette tilhører unntakene. Så regn med at det vil ta litt tid. I mellomtiden får du hygge deg med å legge ut bilder av vidunderet som er på vei så vi andre kan beundre og bli misunnlige. Og høre musikk på Celius selvsagt.
    Får smøre meg med tålmodighet...
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    2.016
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Ikke testet den i annet enn Surround, og syns den gjør jobben bra jeg :). Faktisk har den bra med attack til å være Marantz :). Men selve lyden vil jeg si er på den litt fyldigere skalaen, rimelig forskjellig ifra din LX83 (som jeg også har eid).
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn