Ok , skjønner.På 7010 så heter Full audessy Reference. Den er tydeligvis ment for film da den drar ned nivået over 1200hz med 2db pr oktav. Har ikke målt og sjekket. Det fører til at lyden blir tammere enn med bypass L+R det er fremdeles full korrigering på subb og resten av kanalene. Er kun EQ som blir forbigått.
Blir spennende å koble opp REW og justere meg inn. Men føler at det spiller godt nå i 2 kanaler.
Nå er det snart tur til Thohaug. Musikk og pils + pizza før vi drar på Telenor arena for lit underholdning. Avenged Sevenfold og Disturbed som skal underholde oss noen timer....
Ahhh gleder meg syyyykt mye
På Yamaha kan en stille eq manuelt, og det kan jo hende marantz har det samme.Ferdig med audessy. Synes den setter subbene litt lavt i nivå. Ivertfall på musikk. Men har jo erfaring med audessy fra marantz 8801. Savner dog en funksjon på 7010, mulig den ikke blir aktivert før jeg kjører surround materiale. Men mulighet for å justere EQ på høyttalerene. Ta utgangspunkt i audessy og så dra ned noen topper. Jeg har det vanlige trøbbel området på 250-350 hz som jeg alltid har hatt. Og det legger audessy på 5Db over hele linja. Mener å huske at jeg kunne gå inn å dra de toppene ned på 8801. På 7010 får jeg kun lov å justere frontkanalene.
Men tror jeg var heldig med denne runden audessy. Det svinger virkelig på musikk her nå. Kjører audessy bypass på Quartet.
Jeg har hatt min i et år,i går satte jeg meg ned med brukermanualen. Det tar tid skal en sette seg inn i alt.Er fremdeles mye å sette seg inn i på denne reciveren. Men er godt fornøyd sålangt.
Imorgen blir det film i "storsalen"
Ja det var vel det jeg sa..? Et alternativ i tillegg til reference , og det er "flat" - hvis den skal være innkoblet mener jeg.Er ikke så mange valg.
Referance, flat, bypass L+R og off.
Jepp, får teste litt med de ulike mulighetene jeg har. Fra sist jeg hadde audessy, så husker jeg at den bommet ganske godt på både deling og avstand på subbene. Så der hadde jeg en del å gå på.Ja det var vel det jeg sa..? Et alternativ i tillegg til reference , og det er "flat" - hvis den skal være innkoblet mener jeg.Er ikke så mange valg.
Referance, flat, bypass L+R og off.
For jeg regner ikke med at "flat" ruller av på samme måten som "reference" , og at du derfor kanskje likte den bedre...?
Spiller ikke så ille dette heller egentlig. Selv om det meste er feil. Surround reciver to faktisk, gammel billig effekttrinn fra Rotel og noen SVS tønner...Veldig gjennomført opplegg, Retep. Intet mindre enn imponerende!
Jo takk for gårsdagen. Konserten var bare helt sjef! Formen i dag har også vært fin og besøket var hyggelig det. Samtidig var jeg og rattet inn litt hos osten i dag. Er fuggel der nå synes jeg!Takk for selskapet igår thohaug. Håper formen din er fin til dagens besøk. Sitter her med sen frokost og bare smiler. Gårsdagens konsert var virkelig god rett og slett.
Joda atmos er gøy. Nå har jeg ikke hørt dette noen andre plasser enn her hos meg enda. Men jeg synes virkelig dette hadde noe for seg. Har ikke finjustert noe enda, og kjører med det audessy leste ut av rommet. Men de 4 atmos høyttalere og mixen gav virkelig Transformers og San Andreas en ny opptur. Er ikke helt sikker på om Audessy traff skikkelig, så her er det faktisk mye mulig jeg har enda mer å gå på.Atmos er gøy!
Sikter meg inn på Pm11s3 eller eci 6. Men har nok mest lysst på marantz ja. Står mer i stil med reciveren...Etter å ha eid eci5 mk2 og marantz pm11s3 så ville valget enkelt falt på pm11 for min del... electrocompaniet mister jo fort komtroll på basselementene år det begynner å svinge
Ut med det,hva har du kjøpt?ikke noe hemmeligs kremmmeri denne gangJaja da var resten av pengeposen tømt. Ikke flere hifikjøp nå før etter ferien. Dvs til høsten. Mulig jeg skviser inn en dac, men får se ting litt ann.
Ny forsterker bestillt. Hentes på fredag denne uka. De sier de gærne har det godt. Jeg har det godt. Blindkjøp igjen, så håper dette går bra.. Har trua men er aldri sikker før jeg får hørt i eget oppsett.