Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er fremdeles mye å sette seg inn i på denne reciveren. Men er godt fornøyd sålangt.

Imorgen blir det film i "storsalen"

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Må jo ha litt pynt i kinoen.

DSC_0069.jpg

Men må nok kjøpe fotopapir og ny blekk patron ser jeg...

DSC_0069.jpg

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.130
    Torget vurderinger
    2
    På 7010 så heter Full audessy Reference. Den er tydeligvis ment for film da den drar ned nivået over 1200hz med 2db pr oktav. Har ikke målt og sjekket. Det fører til at lyden blir tammere enn med bypass L+R det er fremdeles full korrigering på subb og resten av kanalene. Er kun EQ som blir forbigått.

Blir spennende å koble opp REW og justere meg inn. Men føler at det spiller godt nå i 2 kanaler.

Nå er det snart tur til Thohaug. Musikk og pils + pizza før vi drar på Telenor arena for lit underholdning. Avenged Sevenfold og Disturbed som skal underholde oss noen timer....

Ahhh gleder meg syyyykt mye
    Ok , skjønner.
    Men har man ikke et valg til i tillegg til "reference" da - flat eller noe ?

En tur til Thohaug blir nok moro ja :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er ikke så mange valg.
    Referance, flat, bypass L+R og off.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Setlista til Avenged igår hos søta bror

The Stage

Afterlife

Hail to the King
    (Hail to the Queen)

Paradigm

Buried Alive

Angels

Nightmare

God Damn

Almost Easy

Warmness on the Soul

Planets

Acid Rain

Encore:
    Bat Country

A Little Piece of Heaven

Unholy Confessions

Disturbed sin fra Helsinki

The Eye of the Storm

Immortalized

The Game

The Vengeful One

Prayer

Liberate

Hell

Stupify

The Sound of Silence
    (Simon & Garfunkel cover) (Acoustic)

Inside the Fire

The Light

Stricken

Indestructible

Ten Thousand Fists

Down With the Sickness

Dette blir bra.
    last ned (3).jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ok ved nærmere ettersyn. Dette blir sinnsykt fett!'!

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    673
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Ferdig med audessy. Synes den setter subbene litt lavt i nivå. Ivertfall på musikk. Men har jo erfaring med audessy fra marantz 8801. Savner dog en funksjon på 7010, mulig den ikke blir aktivert før jeg kjører surround materiale. Men mulighet for å justere EQ på høyttalerene. Ta utgangspunkt i audessy og så dra ned noen topper. Jeg har det vanlige trøbbel området på 250-350 hz som jeg alltid har hatt. Og det legger audessy på 5Db over hele linja. Mener å huske at jeg kunne gå inn å dra de toppene ned på 8801. På 7010 får jeg kun lov å justere frontkanalene.

Men tror jeg var heldig med denne runden audessy. Det svinger virkelig på musikk her nå. Kjører audessy bypass på Quartet.
    På Yamaha kan en stille eq manuelt, og det kan jo hende marantz har det samme.

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    673
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Er fremdeles mye å sette seg inn i på denne reciveren. Men er godt fornøyd sålangt.

Imorgen blir det film i "storsalen"
    Jeg har hatt min i et år,i går satte jeg meg ned med brukermanualen. Det tar tid skal en sette seg inn i alt.

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.130
    Torget vurderinger
    2
    Er ikke så mange valg.
    Ja det var vel det jeg sa..? Et alternativ i tillegg til reference , og det er "flat" - hvis den skal være innkoblet mener jeg.
    For jeg regner ikke med at "flat" ruller av på samme måten som "reference" , og at du derfor kanskje likte den bedre...?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er ikke så mange valg.
    Ja det var vel det jeg sa..? Et alternativ i tillegg til reference , og det er "flat" - hvis den skal være innkoblet mener jeg.
    For jeg regner ikke med at "flat" ruller av på samme måten som "reference" , og at du derfor kanskje likte den bedre...?
    Jepp, får teste litt med de ulike mulighetene jeg har. Fra sist jeg hadde audessy, så husker jeg at den bommet ganske godt på både deling og avstand på subbene. Så der hadde jeg en del å gå på.

Er nok avrulling i toppen jeg ikke likte til musikk.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.721
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Veldig gjennomført opplegg, Retep. Intet mindre enn imponerende!:eek:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Akkurat nå kan hifi få være hifi.

Fy faen Disturbed live. Det var saker, nå ventet vi på band nr 3
    Avenged Sevenfold

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vel, da er man på vei hjem etter noe som for meg var en topp 5 konsert.

Har i mange år ønsket å se Disturbed live. Et band jeg har hørt på lenge. Og de skuffet ikke. Litt synd at David ikke var helt i toppform. Var visst syk. Men de skuffet altså ikke. Perle etter perle dundret ut av lydsystemet. Når sound of Silence ble spillt var det faktisk magisk. Rett og slett fantastisk bra. Reagerte ikke så mye på lyden med det samme. Ikke før Avenged entra scena. For meg er Avenged et band jeg hører mye på, men har ikke noe spes forhold til. Ikke på samme måte som det er med Disturbed. Men lydmannen til Avenged fikk lyden til å sitte veldig mye bedre. Nå satt vi langt ut til høyre ( for scena) mulig det ikke var så stor forskjell andre plasser.

Men Avenged har noen ekstremt gode låter som feks Nightmare, Hail to the King, a little peace of heaven. Som jeg synes satt svært godt.

Under meg dog litt på hvordan spillelisten var satt opp. Følte at de skiftet for ofte mellom rolige og tunge låter. tok ikke helt av, og når det nesten gjorde det så var det frem med Lighteren igjen.

Men dette var alikevel en kveld jeg er glad for å ha opplevd.

Virkelig bra.

Her er setlista fra Telenor Arena
    The Stage
    Afterlife
    Hail to the King
    Paradigm
    Buried Alive
    Angels
    Nightmare
    God Damn
    Almost Easy
    Warmness on the Soul
    (Instrumental)
    Planets
    Acid Rain

Encore:
    Bat Country
    A Little Piece of Heaven
    Unholy Confessions

Legger inn Disturbed sin når den er klar.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Veldig gjennomført opplegg, Retep. Intet mindre enn imponerende!:eek:
    Spiller ikke så ille dette heller egentlig. Selv om det meste er feil. Surround reciver to faktisk, gammel billig effekttrinn fra Rotel og noen SVS tønner...

Men jeg koser meg jeg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takk for selskapet igår thohaug. Håper formen din er fin til dagens besøk. Sitter her med sen frokost og bare smiler. Gårsdagens konsert var virkelig god rett og slett.

thohaug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Takk for selskapet igår thohaug. Håper formen din er fin til dagens besøk. Sitter her med sen frokost og bare smiler. Gårsdagens konsert var virkelig god rett og slett.
    Jo takk for gårsdagen. Konserten var bare helt sjef! Formen i dag har også vært fin og besøket var hyggelig det. Samtidig var jeg og rattet inn litt hos osten i dag. Er fuggel der nå synes jeg! :)

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Må ha vært en Lavangen film. Langt ut på søndagen og ingen retep enda?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hehe...

Har ikke så mye å skrive om. Ble ikke innvielse av kinoen på lørdag. Men ble en film på stua. Husker faktisk ikke tittelen på filmen her jeg sitter men det bar en ok film.

Lørdagen ble brukt på en mat og antikk messe. Fy faen hvor mye skrot folk samler på. :p

Ikke noe handling på oss foruten et par gode spekepølser.

Kinoen står fremdeles ubrukt. Tenke å bruke en kveld å finjustere den før jeg åpner opp for besøk. Blir nok en stund til da Quartet trenger en god del tid før de løsner.

Satser på å se første filmen iløpet av uka.

Videre så må jeg få samlet opp penger til oppgradering av dac og forsterker til front kanalene.

Er mulig jeg i første omgang hopper på en enkel løsning. Men enten Electrocompaniet ECI 6 eller en marantz pm11s3

Begge de to vet jeg kler både meg og høyttalerene godt. Og begge har HT bypass.

Så må jeg inn med noen bedre subber. Dagens er gode opp til mitt normale spl nivå på film som ligger på mellom -15 og -10db i forhold til referanse nivå. På filmer med svært heftig LFE signal så får jeg subbene til å gå i protect. Har dog kun skjedd 2 ganger, men viser dog at de spiller helt på smertegrensen til vanlig. Det må vi gjøre noe med.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ellers så har jeg hørt mye på musikk i ferien. Og er meget fornøyd med hvordan dette låter. Men hifi spøkelset lurer hele tiden. Og nevrosene mine er å ta og føle på. Så det blir nok ikke helt rolig på bytte fronten helt enda. Dac, forsterker og basser er det som etterhvert skal inn. Samtidig som jeg ser meg rundt etter ny pc. Vil ha en laptop. Som ikke skal både så mye. Kommer til å kjøpe en ny fra komplett en eller annen gang.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Videre så har jeg ønsker om å få til en finere løsning på bakveggen min. De to store absorbentene har jeg lysst til å få finere, evnt bytte de ut med en kombinasjon av diffusjon og absorbers. Får se hva lommeboka tillater etterhvert.

Men nå har jeg faktisk lyd jeg liker og trives med. Er en stund siden jeg har hatt det.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har jo hele tiden hatt lyd. Men har hatt oppsett der det har spillt svært godt på noen typer musikk og ikke engasjert meg like mye på andre typer musikk. Nå er det mye jevnere og det merkes spes på min 70-80talls heavy. Dette låter nå helt allright. Selv om oppsettet kvitterer veldig på godt innspillte plater.

Er uansett svært glad for å ha fått Quartet ihus igjen. Selv om surround delen ble LITT større enn det jeg hadde planlagt for å si det slik. Men nå står det et 7.2.4 oppsett her, så jeg får vel bare leve med det...

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.322
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Etter å ha eid eci5 mk2 og marantz pm11s3 så ville valget enkelt falt på pm11 for min del... electrocompaniet mister jo fort komtroll på basselementene år det begynner å svinge :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Atmos er gøy!
    Joda atmos er gøy. Nå har jeg ikke hørt dette noen andre plasser enn her hos meg enda. Men jeg synes virkelig dette hadde noe for seg. Har ikke finjustert noe enda, og kjører med det audessy leste ut av rommet. Men de 4 atmos høyttalere og mixen gav virkelig Transformers og San Andreas en ny opptur. Er ikke helt sikker på om Audessy traff skikkelig, så her er det faktisk mye mulig jeg har enda mer å gå på.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Etter å ha eid eci5 mk2 og marantz pm11s3 så ville valget enkelt falt på pm11 for min del... electrocompaniet mister jo fort komtroll på basselementene år det begynner å svinge :)
    Sikter meg inn på Pm11s3 eller eci 6. Men har nok mest lysst på marantz ja. Står mer i stil med reciveren...

Har hatt s1 og den angrer jeg på at jeg solgte. Får håpe jeg finner en pent brukt en når feriepenger kommer.

jonas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Antall liker
    1.247
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Krell Kav 400 til 10000kr på brukten vil jeg tro er på høyde med de du nevner og er har nydelig ballanse og metal bass, med 2x200 watt. Drar litt på åra nå, men en gang god alltid god.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Heisann, har aldri likt Krell. Blir nok enten eci 6 eller pm 11 siste utgave

Er et stykke frem i tid dette. Begge de to, dvs eci5mk2, vet jeg spiller slik jeg ønsker det.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jaja da var resten av pengeposen tømt. Ikke flere hifikjøp nå før etter ferien. Dvs til høsten. Mulig jeg skviser inn en dac, men får se ting litt ann.

Ny forsterker bestillt. Hentes på fredag denne uka. De sier de gærne har det godt. Jeg har det godt. Blindkjøp igjen, så håper dette går bra.. Har trua men er aldri sikker før jeg får hørt i eget oppsett.

mediakjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Antall liker
    673
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    :):)
    Jaja da var resten av pengeposen tømt. Ikke flere hifikjøp nå før etter ferien. Dvs til høsten. Mulig jeg skviser inn en dac, men får se ting litt ann.

Ny forsterker bestillt. Hentes på fredag denne uka. De sier de gærne har det godt. Jeg har det godt. Blindkjøp igjen, så håper dette går bra.. Har trua men er aldri sikker før jeg får hørt i eget oppsett.
    Ut med det,hva har du kjøpt?ikke noe hemmeligs kremmmeri denne gang

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn