Etter en halv flaske konjakk og en flaske baylis så høres ikke det så ille ut faktisk.
Hehe.. Problemet med det tweeket er at man må gå på en snurr hele tiden, orker ikke det.
Ja det var det jeg tenkte på , eventuelt kan du bytte om ledninger fra pre out , fra marantz prossesoren og til cary prossesoren. Men blir jo selfølgelig styr med det å , men hører du mest musikk , og ser en film i ny og ne er det en mulighet og tenke på.Jeg tror muligens Imagine tenker på "home theater/cinema bypass" funksjon. Men i og med at Cary pre'en din allerede er en prosessor så tror jeg ikke du har en slik funksjon i den. Om du hadde gått over til en ren stereo pre fra Cary som f.eks SL-100 så kunne det muligens vært en mulighet.
Men hold ut og prøv alt som er, tror du kommer i mål til slutt![]()
Jepp....Hehe..
Problemet med det tweeket er at man må gå på en snurr hele tiden, orker ikke det.
hehe, i tillegg har de ofte en omvendt effekt dagen derpå.
Hehe.. Problemet med det tweeket er at man må gå på en snurr hele tiden, orker ikke det.
Du har det retep og finner nok ut av det , man får mye og sette seg inn i. Husk jeg har hatt onkyoen min en stund nå , men enda finner jeg innstillinger i menyen som ikke jeg har tenkt på.Hettejemini jeg har hatt preen i ett døgn.
Som er bortinattsa mnnnnnHehe.. Problemet med det tweeket er at man må gå på en snurr hele tiden, orker ikke det.
Martell XOHehe.. Problemet med det tweeket er at man må gå på en snurr hele tiden, orker ikke det.
Har drukket noen glass med bache gabrielsen vsop er godt og slappe av og nyte musikkenMartell XOHehe.. Problemet med det tweeket er at man må gå på en snurr hele tiden, orker ikke det.
Hodet går, foten går alkohol går inN. Jeg koser meg.Hehe.. Problemet med det tweeket er at man må gå på en snurr hele tiden, orker ikke det.
Det var med MultEQ XT ser det ut som. Marantz AV7005.Orso: Var det med MultiEQ XT eller XT32 du forsøkte deg med som ikke var noe særlig?
Akkurat, ja skjønner. Det kan hende du hadde likt XT32 bedre da det er en ganske stor forbedring fra XT varianten.Det var med MultEQ XT ser det ut som. Marantz AV7005.Orso: Var det med MultiEQ XT eller XT32 du forsøkte deg med som ikke var noe særlig?
Er ikke opptatt av romkorreksjon selv da jeg mener gode høyttalere og god akustikk ikke trenger det foruten å lage en ønsket respons med vanlig EQ. For dere som derimot er det, så burde dere virkelig sjekke ut Dirac. Tilbakemeldingene virker å være rimelige unisone på at Dirac fungerer mye bedre enn Audyssey. Dessuten har man mulighet for mange manuelle justeringer. Er nok det nærmeste man kommer en PC med J River i fleksibilitet.
Martell XO er en av mine favoritter og en halv flaske gjør helt klart noe med lyden. Det er et svært kostbart og usunt i lengden.Martell XOHehe.. Problemet med det tweeket er at man må gå på en snurr hele tiden, orker ikke det.
Mye bedre og drikke seg dritings på noe som dyrt og godt enn billig og dårlig. Når jeg først tar av sklir ei bache gabrielsen xo 0.7 lett ned. Faktisk er brun brennevinet det stoffet som får meg ustabil på beina. Så er jeg så snill og rolig fra før av, og når jeg drikker blir jeg fort dom snill, men bedre det enn og bli idiot i fylla.Martell XO er en av mine favoritter og en halv flaske gjør helt klart noe med lyden. Det er et svært kostbart og usunt i lengden.Martell XOHehe.. Problemet med det tweeket er at man må gå på en snurr hele tiden, orker ikke det.
Du kan få Dirac også med miniDSP nanoAVR DL eller DDRC-88A. Virker som Emotiva nå har fått kontroll på bugs, men litt tidlig å si.Dirac er absolutt en kandidat som man kunne ha tittet på, men slik det er pr nå så er det vel bare relativt kostbare prosessorer (Theta og Datasat) som har Dirac bortsett fra om man kjører PC løsning eller eventuelt Emotiva's siste prosessor XMC-1. Jeg har tidligere hatt Emotiva produkter "i en mellomfase" og det falt ikke akkurat helt i smak hos meg.
PyseHehe.. Problemet med det tweeket er at man må gå på en snurr hele tiden, orker ikke det.
Hettejemini jeg har hatt preen i ett døgn.
Vi får se neste gang det skal skiftes ut prosessor. Pr nå er jeg meget fornøyd med hva Marantz/Audyssey gjør her hos meg og ser ingen behov for å bytte eller justere ytterligere. Om jeg skulle føle behov for det, så tror jeg heller at jeg hadde satset på Audyssey PRO kit, enn å introdusere enda en ny komponent i kjeden.Du kan få Dirac også med miniDSP nanoAVR DL eller DDRC-88A. Virker som Emotiva nå har fått kontroll på bugs, men litt tidlig å si.Dirac er absolutt en kandidat som man kunne ha tittet på, men slik det er pr nå så er det vel bare relativt kostbare prosessorer (Theta og Datasat) som har Dirac bortsett fra om man kjører PC løsning eller eventuelt Emotiva's siste prosessor XMC-1. Jeg har tidligere hatt Emotiva produkter "i en mellomfase" og det falt ikke akkurat helt i smak hos meg.
nanoAVR DL | MiniDSP
DDRC-88A | MiniDSP
Hva skjer i pure direct som ikke skjer i "vanlig" modus i og med at man ikke får fullt utbytte av prosessoren før det er skrudd på?Man kan EQ++ så mye man vil men man vil fortsatt ikke ha det fulle potensiale til AV8801 i stereo så lenge den ikke er satt i direct eller pure direct.. C11 hadde vel en ren analog del i stereo hvis jeg ikke husker feil.
I pure direct slåes alt av eq av osv osv , så du får så ren stereo som i en integrert forsterker på en måte.Hva skjer i pure direct som ikke skjer i "vanlig" modus i og med at man ikke får fullt utbytte av prosessoren før det er skrudd på?Man kan EQ++ så mye man vil men man vil fortsatt ikke ha det fulle potensiale til AV8801 i stereo så lenge den ikke er satt i direct eller pure direct.. C11 hadde vel en ren analog del i stereo hvis jeg ikke husker feil.
Å ja du hører forskjell fra vanlig sereo lel om eq er slått av , det gjør jeg i hvertfall med min onkyo , eq på ødelegger lydbildet under musikk synes jeg det blir falskt synes jeg. Jeg Bruker aldri eq på under musikk , ikke i stereo eller når subwoofrene spiller med , men jeg spiller pure direct da denne slår av alt av unødvendig tull du ikke trenger under musikken , og får den naturlige klangen høyttalerene dine gir i front. Eq fra audyssey nå farger lyden noe forferdelig synes jeg og blir stygt spør du meg under musikken. Under hjemmekino nå da kjører jeg eq på for jeg har ubehandlet rom og den hjelper meg med rommet , for da er det snakk om flere høyttalere som skal integrere sammen. Men accueq fra onkyo nå farger ikke frontene eller subwoofrene under film , men hjelper med avstand/delay og hz og dette er viktig at det treffer under sweetspot. så jeg foretrekker accueq fra onkyo over audyssey sin.Jeg skjønner, men la oss vri litt om på det da.
Om man står i "vanlig" modus og skrur av EQ/romkorreksjon slik at forholdene er lik med "pure direct", er dere da i stand til å høre forskjell på det kontra når dere skrur på "pure direct"?
Tror du misforsto hva jeg tenkte på.Å ja du hører forskjell fra vanlig sereo lel om eq er slått av , det gjør jeg i hvertfall med min onkyo , eq på ødelegger lydbildet under musikk synes jeg det blir falskt synes jeg. Jeg Bruker aldri eq på under musikk , ikke i stereo eller når subwoofrene spiller med , men jeg spiller pure direct da denne slår av alt av unødvendig tull du ikke trenger under musikken , og får den naturlige klangen høyttalerene dine gir i front. Eq fra audyssey nå farger lyden noe forferdelig synes jeg og blir stygt spør du meg under musikken. Under hjemmekino nå da kjører jeg eq på for jeg har ubehandlet rom og den hjelper meg med rommet , for da er det snakk om flere høyttalere som skal integrere sammen. Men accueq fra onkyo nå farger ikke frontene eller subwoofrene under film , men hjelper med avstand/delay og hz og dette er viktig at det treffer under sweetspot. så jeg foretrekker accueq fra onkyo over audyssey sin.Jeg skjønner, men la oss vri litt om på det da.
Om man står i "vanlig" modus og skrur av EQ/romkorreksjon slik at forholdene er lik med "pure direct", er dere da i stand til å høre forskjell på det kontra når dere skrur på "pure direct"?
Mvh Imagine.
Mener du vanlig stereo nå og pure direct så ja.Tror du misforsto hva jeg tenkte på.Å ja du hører forskjell fra vanlig sereo lel om eq er slått av , det gjør jeg i hvertfall med min onkyo , eq på ødelegger lydbildet under musikk synes jeg det blir falskt synes jeg. Jeg Bruker aldri eq på under musikk , ikke i stereo eller når subwoofrene spiller med , men jeg spiller pure direct da denne slår av alt av unødvendig tull du ikke trenger under musikken , og får den naturlige klangen høyttalerene dine gir i front. Eq fra audyssey nå farger lyden noe forferdelig synes jeg og blir stygt spør du meg under musikken. Under hjemmekino nå da kjører jeg eq på for jeg har ubehandlet rom og den hjelper meg med rommet , for da er det snakk om flere høyttalere som skal integrere sammen. Men accueq fra onkyo nå farger ikke frontene eller subwoofrene under film , men hjelper med avstand/delay og hz og dette er viktig at det treffer under sweetspot. så jeg foretrekker accueq fra onkyo over audyssey sin.Jeg skjønner, men la oss vri litt om på det da.
Mvh Imagine.
Hvis du er i vanlig modus og gjør forholdene like som for når du kjører pure direct. Hører du da fortsatt forskjell mellom vanlig modus og pure direct?
Du har vanlig stereo , direct og pure direct. direct og pure er det samme bare at lyset slokner , men vanlig stereo mot direct og pure direct er det stor forskjell på lyden , er folk uenige med meg her ja da bør dere kutte ut hjemmekino recivere og hjemmekino prossesorer , for da forstår jeg ikke hvilken hørsel dere har.Det jeg ville frem til her var at jeg hører ikke noen som helst forskjell mellom med og uten pure direct gitt at alle forholdene er like med hensyn til EQ/romkorreksjon og basshåndtering osv.
Det eneste jeg legger merke til er at lyset i displayet på prosessoren dimmes og HDMI utgangene skrus av.
Det er vel også noen som har gjort målinger på dette og ikke greid å måle noen som helst forskjell.
Siden jeg ikke hører forskjell mellom disse modusene så mener jeg at man ikke får utnyttet prosessoren maksimalt i pure direct da man ikke får med korrigeringene for dårlig akustikk i rommet (dersom man ikke har perfekt akustisk rom i utgangspunktet vel og merke).
Korrigering for akustiske feil i rommet er langt viktigere å få ryddet opp i, i forhold til et såkaldt "pure" signal som man likevel ikke hører eller måler forskjell på IMO.
Det forklarer hvorfor det var så lite lyd fra deg i går ja. Greit for lommeboka jaHadde jo planer om å teste mye igår, men pga en liten ulykke på jobb, så ble det jobb igår og idag. Greit for lommeboka.
Jeg har noen ideer om hva som gikk galt under siste runde med Audessey så skal ta noen flere runder.
Jeg ser på tegninger om mic plassering at jeg skal starte i sweetspot. Sp ta til høyre og venstre for swetspot. Så litt lenger frem senter høyre og venstre før jeg skal ta to rett bak swetspot.
Er avstanden fra første måling til resten 20cm slik at ytterpunktene blir 40cm eller er det noe her jeg ikke har forstått?
Skal også teste med alle målinger fra sweetspot selv om det ikke er slik Audessey skal brukes. Leser om flere som får bedre lyd av det.
Håper på at jeg får dette til å bli å bli bra, siden jeg da kan fjerne noen komponenter fra racket. Enda mer ryddig og mindre kabelsalat.
Leser også om ulike erfaringer med pro kittet. Men har det i tankene.
Hehe, tror fortsatt du ikke er med på hva jeg tenker påDu har vanlig stereo , direct og pure direct. direct og pure er det samme bare at lyset slokner , men vanlig stereo mot direct og pure direct er det stor forskjell på lyden , er folk uenige med meg her ja da bør dere kutte ut hjemmekino recivere og hjemmekino prossesorer , for da forstår jeg ikke hvilken hørsel dere har.Det jeg ville frem til her var at jeg hører ikke noen som helst forskjell mellom med og uten pure direct gitt at alle forholdene er like med hensyn til EQ/romkorreksjon og basshåndtering osv.
Det eneste jeg legger merke til er at lyset i displayet på prosessoren dimmes og HDMI utgangene skrus av.
Det er vel også noen som har gjort målinger på dette og ikke greid å måle noen som helst forskjell.
Siden jeg ikke hører forskjell mellom disse modusene så mener jeg at man ikke får utnyttet prosessoren maksimalt i pure direct da man ikke får med korrigeringene for dårlig akustikk i rommet (dersom man ikke har perfekt akustisk rom i utgangspunktet vel og merke).
Korrigering for akustiske feil i rommet er langt viktigere å få ryddet opp i, i forhold til et såkaldt "pure" signal som man likevel ikke hører eller måler forskjell på IMO.
Mvh Imagine.