Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jo, har inntrykk av at Triangle gikk rett inn på lista og ganske høyt opp.

Targeten jeg har nå er morsom. Tight og fin ned til rundt 30hz. Hvor den ville delen starter. Har mer massivt trykk nå en jeg har hatt, men uten at den slører eller smører ut lyden lenger opp. Har litt igjen lenger opp for å treffe helt. Men jeg er godt fornøyd med lyden her nå. Har to presets som jeg kan bytte mellom.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.596
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Gratulerer med Flott multispiller :) blir nok saker skal du se.
    Blir moro å høre hvordan den låter

mvh

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

mvh
    Prøver nok å koble både digital og analogt til kino ampen. Så får jeg høre om det er noen forskjell. Bytter ut en PS3 og en lut gammel pioneer DVD spiller med denne. Bare det blir bra. Så har jeg fått samme finish endelig på både spiller og amp

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    2

mvh
    Prøver nok å koble både digital og analogt til kino ampen. Så får jeg høre om det er noen forskjell. Bytter ut en PS3 og en lut gammel pioneer DVD spiller med denne. Bare det blir bra. Så har jeg fått samme finish endelig på både spiller og amp
    Grattis :)
    Du for holde oss oppdatert :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Desverre så er det noe trøbbel med denne så den går i retur til selger.
    1. Den spytter ut igjen bluray platene
    2. Ir mottageren på spilleren tar ikke imot signal. Trur det fordi jeg kan styre marantz reciver med fjernkontrollen.

Vel med hjelp av eier og guds hand. Så fungerer spilleren slik den skal. Vetta F hvorfor. Men nå funker det. Spillerene sto med extern remote. Så ikke rart den ikke ville.

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Joda spiller er koblet opp og testet.
    Slet litt med å få lyd fra analog ut til reciver. Måtte asigne en annen analog inngang enn den som sto merket cd. Forstår ikke hvorfor men.

Synes drivverket bråker litt under oppstart.

Har ikke fått spillt noe spes med musikk enda. Men det kommer.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Får ikke åpna vedlegg, men det skurrer litt det at først virker det ikke, så durer den i vei normalt. Lukter problemer lang vei men mulig det går bra.
    Fjernkontrollen er fordi spilleren var satt til extern. Så det er ok. At den ikke ville godta en bluray av 10 testa. Får vere greit. Er jo en gammel spiller. Men satser på det går bra.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Gøy med musikk i flere kanaler.. Tester ut denne nå, steike deilig å slippe viftestøyen fra PS3 som har vert kilden en stund. Bare det gjør marantz spilleren verdt prisen..

DSC_1027.jpg

DSC_1025.jpg

DSC_1026.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Morsomt å teste forskjeller på å koble UD 5007 til SR8012 digitalt og analogt. Klare forskjeller egentlig. Men hva som er best er nok litt tidlig å si. Begge låter bra. Skikkelig gøy å bruke cd plater igjen. Dog blir det mye kover som blir liggende på gulv ol. Men best av alt er jo å slippe støyen ps3 og den lut gamle dvd spilleren laget. Noe støy er det på UD, men kun under innlasting av platene. Vifta fra projectoren bråker mer.

Får kjøre litt mer sammenligning. Før jeg bestemmer meg for hvordan jeg vil bruke den som cd spiller.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Faen så mye støy fra Gardermoen det skulle vere idag da!!! Er jo umulig å få målt noe som helst.... Nei får spille litt musikk.

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    981
    Sted
    Kristiansand
    Grattis med ny spiller! Sikkert noen gamle skatter som blir hentet fram fra hyllene og spilt igjen?

Kan forresten tipse om det norske bandet Blodsmak ,hvis du ikke har hørt om dem allerede. Knalltøft både live og på plate.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Grattis med ny spiller! Sikkert noen gamle skatter som blir hentet fram fra hyllene og spilt igjen?

Kan forresten tipse om det norske bandet Blodsmak ,hvis du ikke har hørt om dem allerede. Knalltøft både live og på plate.
    Takker, morsomt med sølvplatespiller igjen. Har funnet frem noen skatter ja. Men er spes DVD musikk filmer som har gått de siste dagene. Er ikke helt i vater i ørene. Har prøvd å sammenligne analogt og digitalt til SR8012. Er forskjeller ja. Men synes det er vanskelig å velge hva som er best.

Bruker en yalla 5m kabel så ser frem til å få et par 1m kabler.. Det ser vertfall penere ut.

Slik det er nå så foretrekker jeg digitalt når jeg hører på musikk med subbene.. Og analogt når jeg hører i pure direct. UD 5007 har en noe varmere lyd, litt mykere. Så jeg kommer nok til å ha den tilkoblet på begge måter.

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    981
    Sted
    Kristiansand
    Blodsmak er helt konge. Og litt av et show hvis du får mulighet til å gå på konsert med dem!

Fikk faktisk Anders Ertzeid til å spille litt Blodsmak under H590-lanseringsarrangementet her i Kristiansand, he, he. Rocka bra på H590 og Monitor Audio PL 500... :)

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Kjipolainen at det første albumet ikke finnes på vinyl.

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    981
    Sted
    Kristiansand
    Kan gå på artistfoto.no og myse, så ligger en konsertanmeldelse (og litt bilder) der som jeg skrev for en tid tilbake.

Vebbis

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Antall liker
    426
    Torget vurderinger
    1
    Jeg sa jeg skulle si fra når resten av låtene havnet på Spotify igjen og nå er de der :)

Du kan jo sjekke ut hollow sleeper, en av låtene jeg er mest fornøyd. 8 minutter godmetal ;D

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg sa jeg skulle si fra når resten av låtene havnet på Spotify igjen og nå er de der :)

Du kan jo sjekke ut hollow sleeper, en av låtene jeg er mest fornøyd. 8 minutter godmetal ;D
    Skal sjekke den ut. Ligger vel 2 album på Spotify.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det noen som skal på høstpulse og høsrmesse imorgen? Jeg drar nok innover og vil vere der rundt opningstid.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nok en natt uten søvn det her. Sukk. Bra jeg har musikken å kose meg med. Får benytte tida til å teste ut UD 5007 spilleren litt mer. Analogt mot digitalt til kinoampen.

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    14.275
    Sted
    Sørlandet
    Er det dem som leker krig som holder deg våken mister?

Du må sørge for å være uthvilt og skjerpet til den enorme oppgaven som venter deg i morgen ettermiddag. Og samtidig ikke bli tunghørt av høstpuls :)

Vi sees og det er bare å hoppe på 31 bussen fra Rådhuset til Fornebu. En kald IPA venter deg da jeg er sannsynligvis må å ta i bruk skjenking for å påvirke resultatet.

Mvh
    -BB-

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er det dem som leker krig som holder deg våken mister?

Du må sørge for å være uthvilt og skjerpet til den enorme oppgaven som venter deg i morgen ettermiddag. Og samtidig ikke bli tunghørt av høstpuls :)

Vi sees og det er bare å hoppe på 31 bussen fra Rådhuset til Fornebu. En kald IPA venter deg da jeg er sannsynligvis må å ta i bruk skjenking for å påvirke resultatet.

Mvh
    -BB-
    Holder meg til kaffe jeg. Har bestemt meg for å bli kip. :)

Nei de leker ikke krig. Er bare jeg som i flere år nå har slitt med søvn.. Får heldigvis hjelp til dette nå. Øra fra høstpuls skal nok gå bra. Blir verre imorgen formiddag, da Authentic og jeg skal på en demo på en større kino...

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Screenshot_20181012-064532.jpg

Screenshot_20181012-064845.jpg

Satt å spillte musikk inatt over Heos og sammenlignet det med å spille rett fra pc via hdmi. Synes det låt forferdelig likt.. Helt til jeg prøvde HIrez filene mine. Da synes jeg det låt annerledes fra de. Uten at jeg på noen måte skal kunne vedde på at jeg hadde truffet 100% i blindtest.
    Noen som vet hva som skjer med HIrez filene mine over heos? Blir de nedsamplet?

Det hadde vert så utrolig konge å fjerna pc fra lytterommet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn