Hvordan går det hvis du lar alle punktene være i SS?
Det har jeg ikke prøvd. Men stor tydelig at man skal ha minimum 60cm mellom punktene selv om man korrigerer for en sweetspot. Men må nok prøve det imorgen.
Det kan jo tenkes at reglene forandrer seg litt med skråtak og akustikk-behandling.
Jeg tenker at auto EQ når det kommer til de fleste typene, er gjort for at de aller aller fleste skal kunne klare å bruke det. Samtidig som at det sitter noen å bestemmer hvordan en respons bør se ut. En target. Siden jeg da ikke kan endre noe spes på targeten, foruten hvor mye room gain jeg skal tillate og hvor jeg skal dele mellom subb og høyttaler, samt at jeg kan bestemme hvor langt opp korreksjonen skal jobbe, så er jeg prisgitt den lyden/target de som har skrevet programmet har sett seg ut. Noe som helt sikkert passer 98% av de som kjøper denne. I tillegg så vet jeg at skråtaket mitt og den buen min har vert tøff for slike auto korreksjoner tidligere.
Så har vi noen som liker å skru litt selv og bestemme mere.
Det poditive er jo at integrering mellom sub og høyttaler fungerer svært svært bra. Faktisk overraskende godt. Og det er svært mye bedre lyd med Anthen STR, subb og høyttalere, enn xindak, subb og høyttalere. Bassen henger MYE bedre med i svingene. Enda til når jeg kjører EQ i Jriver så Anthem bedre.
Dac med Xmos driver med både AISO og wasapi.. Flere digitale innganger.. Flere analoge innganger, HT bypass, MM og MC platespiller inngang. Med ulike riaa profiler.. Sub ut pre out AES EBU inn.. For å nevne noen.
Isolert sett så låter STR bedre enn Xindak som ren stereo forsterker. Xindak har sin styrke i bassen, men oppleves som litt snill oppover. Str har ikke helt det samme trøkket nedover, men er luftigere og mer nøytral lydmessig. Jeg liker STR meget godt. Men irriterer meg litt at den vil gi på så mye mellom 150-650hz Hadde jeg kunne gått inn i etterkant å senket det den legger til så hadde dette vert enkelt. Men dit har STR ikke kommet. Mulig det kommer på neste oppdatering av software.
Kjenner jeg er litt sånn frem og tilbake nå om jeg skal beholde STR eller sende den tilbake. Har heldigvis åpent kjøp. Jeg mener også STR er en meget god match til Ø, Må se imorgen om jeg klarer å lure ARC litt. Slik jeg klarte med Aydessey. Skal teste ut noen småting imorgen.
Fortsettelse følger...