Gratulerer! Enig med jorwed ifht pris. Når de ikke spilles er det ikke noe lagre på.Da ser det ut til at platesamlingen etterhvert får ny eier. Så jeg får vel legge ut platespiller og utstyr også.
Er du fornøyd med å bli kvitt det eller?Da gikk hele samlingen gitt... Alt av LP plater. Tomt
Jaja..
Er jo ikke en ønskesituasjon. Men nå er det borte. Så er for seint å angre. Men ja det stakk litt i magen når vi pakka det ned. Jeg var litt missfornøyd med prisen og ser var han også. Så da traff vi vel noenlunde riktigEr du fornøyd med å bli kvitt det eller?Da gikk hele samlingen gitt... Alt av LP plater. Tomt
Jaja..
Takker for tips. Ja må fokusere på noe annet en LP plateme som forsvant igår kveld.Angående kaffe då.
Jeg anbefaler Aeropress. Forskjellen mot en vanlig presskanne er at den har pappfilter og det gjør kaffen litt mykere/rundere.
Min enkleste måte å få en bra kaffe på:
* Kjøpe "Cup of excellence" fra f.eks kaffebrenneriet.
* Be dem kverne til Aeropress
* Løpe hjem og legge litt i en lufttett boks (gjerne slik med gummiring) og resten i fryseren
* 14g kaffe i inverted posisjon til full aeropress.
Jeg har proffkvern men den er til espressomaskinen så orker ikke skifte bønner og instilling hver gang jeg skifter hva jeg skal lage for kaffe. Det er mange som sier at det å fryse er fyfy men etter mine egne tester så er det bedre å fryse kaffen en å la den stå i burken i de ukene det tar å bruke kaffen. Det syns lett at man får mere crema med fryst kaffe en det man får med 2 uker-kaffe.
Hvis du synes det er gøy å kverne selv så er dette det beste, men anbefaler da å kjøpe en påse og be dem kverne til aeropress alikevel, da kan du sammenligne hvordan det skal se ut. Det kan hende du blir ovverasket over grovleken og riktig grovlek har mye å si.
De aeropress jeg kjøpt har vart billigst på ebay.
Personligen drikker jeg lysristet til aeropress på morgonen. Mørkristet liker jeg til espresso og cappuchino.
Ja fant den brukt.. Ligger er par til på finn om du leter litt.Har selv vurdert denne versionen du fått tak i. Skal følge med når du justerer kinoen og det blir intressant med om resultatet gir noen negative effekter eller kun positive.
Fant du denne brukt?
Ja, gikk til en kar fra Kongsvinger.Fikk du solgt LP’ene i Norge?
Jøss det var en god pris , prisene må ha steget , en par år siden jeg kjøpte brukt vinyl men har stort sett betalt 20-50 kr for enkelt eksemplarer. Min samling er av nostalgiske årsaker ikke til salgs..selv om jeg spiller lite vinyl27.000,- høres ut som ett godt bud (90,- pr plate)
Selvsagt mer å hente på å selge dem enkeltvis...![]()
Jøss det var en god pris , prisene må ha steget , en par år siden jeg kjøpte brukt vinyl men har stort sett betalt 20-50 kr for enkelt eksemplarer. Min samling er av nostalgiske årsaker ikke til salgs..selv om jeg spiller lite vinyl27.000,- høres ut som ett godt bud (90,- pr plate)
Selvsagt mer å hente på å selge dem enkeltvis...![]()
Jepp. StoreLager Dirac peaker i responsen hos deg?
Legger ut bilder flere plasser. Og gidder ikke å sitte på pc hele tida.Hvorfor bruker du ikke den capture-knappen oppe til venstre for grafene og lagrer bildene før du laster dem opp her? Blir da langt enklere enn å ta bilder av skjermen? Opplever du noe egenstøy fra Minidsp?
Kun sirka 27db forskjell på topp og bunn, er vel innenfor
Et lite tips for å ta "skjermbilder".Blir mye rot når man må redigere bilder gitt.
Kan det være timingissues som er ulike mellom front og sub når du kjører Dirac vs REW?Jepp. StoreLager Dirac peaker i responsen hos deg?
Absolutt en mulighet. Har fått det noen lunde nå. Men tenkte å s hei te delay i DDRC istaden for i prosessor. For å se om det hjelper på.Kan det være timingissues som er ulike mellom front og sub når du kjører Dirac vs REW?Jepp. StoreLager Dirac peaker i responsen hos deg?
Jeg tror også jeg burde ha inn en subb til. For å få bedre timing mellom Venste og høyre side i bunn.Kan det være timingissues som er ulike mellom front og sub når du kjører Dirac vs REW?Jepp. StoreLager Dirac peaker i responsen hos deg?
Har låne oppsett til film og surround. Hvor jeg bruker en Minidsp DDRC 88A BM til EQ mellom prosessor og effekt. Kjører musikk og film fra to ulike gulvstående. Men gjennom samme pre og minidsp.Falt av litt her jeg nå. Hva slags anlegg har du nå.?? Og er det surround igjen.?![]()