Retep`s lytterom

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Neida den blir nok frem til jeg har rÄd til neste amp. Eller til jeg fÄr et skikkelig tilbud pÄ den.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Siden lytterommet fremdeles er okkupert av julebesÞket og de har klart kunststykket Ä bruke det som sminkerom og da med bÄde neglelakk og neglelakk fjerner, altsÄ den eneste lukten jeg ikke tÄler. Blir fysisk uvel, kvalm og hodepine sÄ har jeg okkupert stua.

IMG_20211228_181656.jpg

Chis Cornell fÄr spille noen lÄter

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.891
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    BĂžr gĂ„ an Ă„ nyte musikk i stuen ogsĂ„ ser jeg đŸ‘đŸ»
    Ser det er noen slektninger av Gullars som har okkupert hþyre hþyttaler 😉

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Chris Cornell unplugged in sweden.. Den skulle jeg ha hatt pÄ lp hÞrer jeg nÄ. HÞrer den fra YouTube nÄ. Fantastisk flott konsert. Jeg vet den finnes pÄ vinyl. Men sÄ er det vel bootleg, og da kan lyden vÊre bÄde dÄrlig og god.

FĂ„r vurdere det etterhvert. Har noe mer som skal betales fĂžrst.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    FĂ„r up the volume og musikk siden jeg sitter her for meg selv.

IMG_20211228_203121.jpg

IMG_20211228_203117.jpg

Metallica kjÞrte netopp sine 40Ärs jubileums konserter. Ikke sett de fÞr sÄ det mÄ jeg gjÞre noe med. Hadde billett til den ene dagen, men fikk ikke koblet meg til desverre.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20211228_203121.jpg

IMG_20211228_205702.jpg

James fra 1989 (justice tour) og 2021 40th konserten. Begynner Ä dra pÄ Ärene.

Morro Ă„ se Jason igjen.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kan ikke naboene slutte med den fresen sin. Han har holdt pÄ i over 1 time nÄ. SÄ stor plass og sÄ mye snÞ kom det ikke i natt.

Sitter klar mÄlemik, rew og dsp.. Tenkte Ä se om jeg kan dra ut enda litt mer. Og sÄ har jeg bytta ut sofa med en lyttestol.

MĂ„ se hvilken innvirkning det har.

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fakk.. Han holder pÄ fremdeles!!

En ting er sikkert, sofa mÄ inn igjen.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nei det skal ikke undervurderes nei. Godt Ă„ sitte i og gjĂžr definitivt noe med lyden.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fikk inn igjen sofa og akustikk platene som har stÄtt ute i garasjen for Ä fÄ lufta seg etter besÞket vi hadde i jula.
    Og siden naboen tydeligvis er sÄ glad i fresen sin, det kom hele 20cm snÞ natt til i gÄr. SÄ mÄtte jeg finne pÄ noe annet.
    SÄ fikk vasket ned hele rommet. Og bort med all lukt av sminke og neglelakk. Heldigvis. SÄ nÄ kan jeg bruke rommet igjen.

Fikk etterhvert kjÞrt litt rew og fikk flyttet og prÞvd litt ulik plassering av subbene. Bruker ikke dsp her lenger,, sÄ litt mer utfordrende Ä fÄ det til godt nok for meg. Er litt krevende nÄr det kommer til hvilken type bass jeg liker. Slik at jeg blir fornÞyd selv. Er jo igrunn det som er viktig.

SĂ„ uten noe form for dsp, eq eller bass feller. Kun noen enkle absorbenter, bra plassering av hĂžyttalere og lytteposisjon. Og noen timer med rew, sweip og RTA. SĂ„ kom jeg hit.

IMG_20211230_234745.jpg

Ja det er et foto av pc skjermen og ja jeg vet det er mulig Ă„ lagre bilde i rew. Og ja jeg vet jeg viser feil topp og bunn.
    🙈

Blir spennede Ä lytte litt i dag. Aner at jeg mÄ prÞve Ä skru subbene Þrlite ned. Men fÄr hÞre hvordan det lÄter pÄ lp plater med litt volum.

Ellers siste dag i drittÄret 2021, et Är JEG ikke kommer til Ä savne noe. HÄper sÄ inderlig at 2022 blir bedre. Never stop dreaming

IMG_20211230_152452.jpg

PrÞvde meg med plater pÄ gulvet, men mÄ nok lytte litt mere.

IMG_20211230_234306.jpg

Flytta en hel del rundt pÄ subbene fÞr de enda opp der de stÄr nÄ.

TrompeteN

BransjeaktĂžr
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.678
    Torget vurderinger
    0
    Godt nytt Ă„r! HĂ„per 2022 blir et godt Retep-Ă„r.

Har du hatt Icon spillende hjemme lenge?

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Godt nytt Ă„r! HĂ„per 2022 blir et godt Retep-Ă„r.

Har du hatt Icon spillende hjemme lenge?
    Heisann.. Vi hÄper pÄ et bedre Är. Trur ikke DET er noe vanskelig Ä fÄ til.

Icon har jeg vel hatt i 7-8 uker denne ganger. Etter Ä ha hatt et par tidligere. Ble liksom avhengig av de. SÄ kjÞpte komplett nytt oppsett i slutten av oktober / starten av november. Alt nytt foruten om RIAA trinnet. GÄr Ä venter pÄ ny snurre nÄ. Den ble bestillt rett fÞr jul. SÄ kommer nok om ikke sÄ lenge.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hadde tenkt Ä klare meg med et rimeligere system hjemme, siden jeg hÞrer endel musikk pÄ jobben. Men slik gikk det ikke.

TrompeteN

BransjeaktĂžr
    Ble medlem
    27.07.2013
    Antall liker
    4.678
    Torget vurderinger
    0
    Heisann.. Vi hÄper pÄ et bedre Är. Trur ikke DET er noe vanskelig Ä fÄ til.

Icon har jeg vel hatt i 7-8 uker denne ganger. Etter Ä ha hatt et par tidligere. Ble liksom avhengig av de. SÄ kjÞpte komplett nytt oppsett i slutten av oktober / starten av november. Alt nytt foruten om RIAA trinnet. GÄr Ä venter pÄ ny snurre nÄ. Den ble bestillt rett fÞr jul. SÄ kommer nok om ikke sÄ lenge.
    SkjÞnner den avhengigheten. Er nok absolutt fint Ä kunne nyte musikk i heimen ogsÄ.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    SkjÞnner den avhengigheten. Er nok absolutt fint Ä kunne nyte musikk i heimen ogsÄ.
    Ja jeg har nok fÄtt relativt hÞye krav til lyden hjemme. Den tiden man har til musikk sÄ synes jeg det er godt Ä bare sette seg ned Ä kose seg. Ikke irritere seg, men kun ladde batteriene. Venter inn ny snurre og sÄ blir det nok en ny og bedre dac etterhvert. SÄ fÄr man se hvor veien videre gÄr.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    4 januar idag og jeg sitter pÄ toget pÄ vei til jobb, for Ä jobbe!! 3 operasjoner, mye ubehag, men er sterkt Þnske om Ä komme seg pÄ beina igjen har fÞrt frem til denne dagen. Starter rolig og sÄ Þker vi pÄ utover vinteren.

Jeg er spent, skikkelig spent rett og slett. Holder kroppen, eller mÄ man inn Ä bli sÄnn robot med stÄl i ben og armer...?

Det vil vise seg. Men jeg er igang igjen sÄ bare det er et stort steg i riktig retning

Torolan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    2
    Ser stemmer, og jeg bruker de stadig vekk, alt etter humÞr og musikktype egentlig. Har koblet er til skjÞteledning med fjernstyrt av og pÄ bryter. SÄ jeg skrur de av og pÄ fra sweetspot.
    Ok , er det bra saker dette..?
    Jeg vurderer Ä supplere med to suber tilkoblet via hÞynivÄ bare for Ä se om jeg klarer Ä fylle inn Ä fÄ litt jevnere bass fra frontene , fÄr sÄ Ä kjÞre Dirac etterpÄ.
    PÄ denne mÄten vil jo Dirac bare se frontene + sub som en enhet .

Ikke sikkert det vil fungere optimalt , men jeg har lyst til Ă„ prĂžve :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    SÄ menst man venter pÄ den nye snurra, sÄ er man igang med Ä legge til rette for at det skal se pent ut. Har sendt ut epost til noen firma om Ä fÄ laga en Larvikitt plate pÄ 3cm tykkelse og 55x40cm.
    d858aeb262b8d9a8c95748e02ab37775.jpg

Noen har svart og noen har ikke svart. Jeg gÄr nok for et lite lokalt firma som var meget raske med svar og kom med noen tips. Ikke de billigste, men ikke langt fra.

Er det noen kloke hoder som vet hva en slik plate vil veie? Skal ha myk avkobling mellom plate og rack.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20220106_195803.jpg

IMG_20220106_195824.jpg

Da blir det cd plater og streamer ikveld. PU er montert av spilleren da den skal pÄ den nye. SÄ denne marantzen skal enten selges om jeg fÄr en pris jeg er happy med, eller sÄ blir det til Ä sette pÄ en rimelig MM PU. Slik at jeg fremdeles har en spiller Ä bruke nÄr man skal ha seg noen brune fra glasset.

Stein er bestillt, hylla er tom sÄ nÄ er det kun riktig type avkobling som skal ordnes. Og sÄ selvfÞlgelig den nye snurra.

SÄ fÄr man sende en bestilling pÄ stÞvlokk.

Vurderer ogsÄ Ä Ä montere racket noe annerledes og i vertfall om jeg kun skal ha en snurre. Med til rack med 1 i bredden.

IMG_20220106_200613.jpg

Om jeg har tenkt riktig sÄ vil jeg kunne fÄ et single rack med 3-4 el 5 hyller. Uten Ä mÄtte handle inn ekstra ben.
    FÄr tenke litt pÄ det.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kan da ikke vÊre uten vinyl i helgen. SÄ kommer hjem med en slik en. Ferdig montert pÄ headshell og greier. Ganske greit siden de pÞlselabbene mine ikke helt er laga for fint delikat arbeide.

Aner lite om denne, sÄ skal bli morro Ä teste.

IMG_20220107_175848.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Og jeg som trodde jeg hadde raska med meg PU montert pÄ headshell... Var det det jeg hadde tatt med hjem. Nope.

Men Ăžvelse gjĂžr mester har jeg hĂžrt.

IMG_20220107_215537.jpg

PĂ„ kom den.

Blir vel musikk i lĂžpet av kvelden. MĂ„ finne den #%) _$ protractoren.

Sist redigert:

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har vi musikk.

FÄr snurre noen 10 talls timer, men at det er forskjell pÄ de to PUene jeg har hatt pÄ marantzen det er helt klart. Ganske mye faktisk.

Uansett, musikk og et par pils er ikke feil. Og man setter faktisk mer pris pÄ helg, nÄr man er tilbake pÄ jobb. Selv om det kun er noen dager i uka enda.

Ha en strÄlende helg!

Jeg kjenner at Alice Cooper var akkurat det jeg trengte nÄ.

IMG_20220107_231445.jpg

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20220108_171531.jpg

Hjemme alene i kveld. Trur kanskje de har lysst pÄ noe ny musikk. Noe jeg IKKE har spillt for de fÞr.

Kom med tips. Rock, metal ol Er ikke i humĂžr for jazz eller klassisk i kveld.

M

MarkusH

Gjest
    HÞrt pÄ Metal Rewind pÄ Spotify? HÞrte litt pÄ den i gÄr kveld etter jobb ....

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sikkert bare jeg som er late to the game, men fikk et musikktips som gikk rett inn.

Screenshot_20220108_213431_com.spotify.music.jpg

For dere som liker DT og ikke kjenner artisten her. Do it.

Ken-Nor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.01.2020
    Antall liker
    5.387
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2

HĂžrt The Haunted? Tenkte kanskje det kunne vĂŠre noe for deg. LĂ„ter best pĂ„ 11đŸ€˜

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da blir det garantert en musikalsk kveld i morgen. Nye spilleren har kommet og jeg har fÄtt satt den opp pÄ jobb.

Jeg gleder meg faktisk enormt mye til Ä fÄ den i hus.

FĂ„r legge ut noen bilder etterhvert..

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn