Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    8.653
    Sted
    Mogreina
    Torget vurderinger
    20
    Da var det slutt på søvnen for denne natta. Så opp på loftet, på med musikk på et svært rolig nivå..

Knipset noen bilder av den sist ankomme hifikomponenten som står bort på sida her..

IMG_20200730_033904.jpg

IMG_20200730_033914.jpg

IMG_20200730_033926.jpg

Kjenner noen Tandberg kjennere seg kallet til å se på denne.. Den får strøm, men virker ikke helt som den skal. Lurer altså å sette den istand.

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    488
    Sted
    Kristiansand
    Knalltøft! Håper du får den ærverdige gamle båndspilleren opp og gå! :) Mye flinke folk her på forumet, så du får sikkert god hjelp.

Retep

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    8.653
    Sted
    Mogreina
    Torget vurderinger
    20
    Knalltøft! Håper du får den ærverdige gamle båndspilleren opp og gå! :) Mye flinke folk her på forumet, så du får sikkert god hjelp.
    Så langt er det null respons faktisk. Men håper det er noen etterhvert som kunne sett på den..

Balle Clorin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    2.215
    Torget vurderinger
    1
    Da var det slutt på søvnen for denne natta. Så opp på loftet, på med musikk på et svært rolig nivå..

Knipset noen bilder av den sist ankomme hifikomponenten som står bort på sida her..

Vis vedlegget 653016

Vis vedlegget 653017

Vis vedlegget 653018

Kjenner noen Tandberg kjennere seg kallet til å se på denne.. Den får strøm, men virker ikke helt som den skal. Lurer altså å sette den istand.
    Liten vits, vi hadde den hjemme da jeg var gutt. Og hørte den igjen i voksen alder . Skikkelig grautlyd , ikke verdt innsatsen
    Kan jo ja vært noe feil, men alt var ikke bedre før , ikke i Hifi i allefall

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    11.466
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    22
    Liten vits, vi hadde den hjemme da jeg var gutt. Og hørte den igjen i voksen alder . Skikkelig grautlyd , ikke verdt innsatsen
    Kan jo ja vært noe feil, men alt var ikke bedre før , ikke i Hifi i allefall
    Må i grunnen si meg enig, ikke verd å gjøre noe med dessverre

mvh

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    1.076
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 652869
    Digg å få kobla opp igjen anlegget etter ferien. Nå nytes Tracy Chapman sin deby plate og en kopp kaffe. Blir nok å spille endel musikk idag. Har 47 nye album å spille igjennom.. Og jeg som skulle ta dette vinyl kjøret, sakte men sikkert denne gangen. Vel.... 😁 🤣

Må nok ut å få et bedre ex av Tracy ja. NM NM my ass. Mye overflatestøy og knitring desverre. Må prøve en litt kraftigere vask. Men litt skuffa ble jeg nå.

Jaja, får prøve neste plate.

Og ja, god morgen. 😁
    Nice!
    Føler du at du har funnet roen etter at Jasper 25 kom i hus?
    DET har i alle fall jeg.....

mvh
    Proffen

Retep

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    8.653
    Sted
    Mogreina
    Torget vurderinger
    20
    Jasper er knall!:)
    Og hos meg funker de meget godt i spann med Devialet.
    Ser lissom ikke for meg hva som evt kan bli aktuelt å bytte ut lenger......

mvh
    Proffen

Da er det bare å sette seg ned. Nyte livet og musikken.. Når det klør igjen så kan du jo alltids kjøpe deg en snurre. Så er det på'n igjen... 😁

Retep

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    8.653
    Sted
    Mogreina
    Torget vurderinger
    20
    IMG_20200731_233825.jpg

En av mine faste klipp når jeg skal sjekke småjusteringer i kino og Atmos. Jobber litt med stryke i tak kanalene. Prøver å dra enda litt mer ut av lydbobla.

Skal ha besøk her på onsdag til uka. Så da bør det sitte skikkelig.

MarkusH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2015
    Antall liker
    455
    Sted
    Brøttum
    Torget vurderinger
    1
    Du liker kanskje noe "demo-musikk" som får lyden til å fyke veggimellom? I så fall burde du teste ut Kuba, albumet Space Exhale er brukbart, ellers har jeg Animalia på CD, meget bra trøkk i bassen og gjenstandene i musikken kastes ut i alle retninger. :)

Retep

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    8.653
    Sted
    Mogreina
    Torget vurderinger
    20
    Du liker kanskje noe "demo-musikk" som får lyden til å fyke veggimellom? I så fall burde du teste ut Kuba, albumet Space Exhale er brukbart, ellers har jeg Animalia på CD, meget bra trøkk i bassen og gjenstandene i musikken kastes ut i alle retninger. :)

Skal sjekkes ut. Liker å ha nåkre faste musikkstykke som referanse.. Det betyr ikke at det er hifi musikk som blir brukt.

Retep

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    8.653
    Sted
    Mogreina
    Torget vurderinger
    20
    Helgen snart over for denne gang, og for en fantastisk flott helg vi har hatt. Bare kosa oss med is på terrassen. Spist både indisk og Italiensk. Digg vær og godt selskap. Fikk enda til testa ut treningssykkelen som har stått til pynt altfor lenge.

Så får vi se da om det var ett engangstilfelle eller om det blir mer regelmessig...

alphamale

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Vis vedlegget 653354
    En av mine faste klipp når jeg skal sjekke småjusteringer i kino og Atmos. Jobber litt med stryke i tak kanalene. Prøver å dra enda litt mer ut av lydbobla.

Skal ha besøk her på onsdag til uka. Så da bør det sitte skikkelig.
    Det ser ut som det Star-wars "spillet" som Johnny lasta inn i NAS,en min også?
    Hyggelig lydspor på det.

Retep

Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    8.653
    Sted
    Mogreina
    Torget vurderinger
    20
    En stund siden siste innlegg her, er vel kanskje ny rekord..

Dagene bare flyr unna. Mye jobbing og så må man passe på helsa innimellom slagene. Blir nok bedre utover høsten. Lite tid hjemne gjør jo at det blir mindre tid fremfor alteret. Men det blir mer musikk på reisa frem og tilbake til jobb. Så er på ny litt på utkikk etter et par gode hodetelefoner og en god portabel dac fra usb C til minijack..

Oppsettet oppe på loftet har fått hvile litt en god ukes tid. Noe som nok også er rekord. Ser enn bort fra ferie hvor man ikke er hjemme. Regner med det også blir bedre fremover. Når ting har satt seg litt mer.

Anlegget, ja hva skjer der egentlig. Jo, prosessor, minidsp og subbene er lagt ut for salg, det samme er cdspiller/dac. Dog den annonsen er slettet men har 2 som er veldig intr i den. Jeg er faktisk svært usikker på om jeg skal la den gå, eller om jeg skal bruke denne videre og bygge opp rundt den. Jeg liker den fryktelig godt, så jeg tenker mer og mer i de baner.

Høsten 2020 kan bli en svært spennede tid for min del.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn