Driv å testa litt fram og tilbake. Kjøpte senseo sin egen extra strong i små og store puter. Er nok med på at små puter liten kopp er det som smaker best. Så kjem til å fortsette med det. Takk for tips på kaffe, den skal eg prøve ut.
Ikke trykk to ganger på stor kopp! Da kommer det ut en stor milkshake med masse krem på toppen. Blir masse klin!Det stemme1,5 dl
Tar heller en ny kopp, en å drikke halve koppen kald.
Stor 2,5 dl.
Liten, et trykk 1,5 dl.
Liten, to trykk 0,9 dl
OK skal ikkje gjere det. Går det an å stoppe maskina om man vil? Om man feks trykker feil. Eller er det da berre å la den få gjere seg ferdig?Ikke trykk to ganger på stor kopp! Da kommer det ut en stor milkshake med masse krem på toppen. Blir masse klin!
![]()
Bare å trykke et ekstra trykk på knappen,to på liten..OK skal ikkje gjere det. Går det an å stoppe maskina om man vil? Om man feks trykker feil. Eller er det da berre å la den få gjere seg ferdig?
Tenker vi sier litt over verdensmester.Jaja då er "alle" oppsetta fintjuna benkar og golv vaska så er man klar for at det strøyme på folk her i kveld. Kjem vertfall nokre som eg veit og en av dei skulle prøve å ta med en kompis.
Har no 4 oppsett rimelig klart dvs flytte høgtalara på det eine oppsettet på stua så er det klart, fått spnne fine tape merker i golvet. Skikkelig ungkar greie vettu.
Du sei du er flik å kjøre bil...? Dei aller fleste mannfolk er nok omtrent feilfrie og hakket under verdensmeister når det kjem til det å handtere en bil....
Vis vedlegget 972283
Hadde ei nespressomaskin før, men forbannte meg på å aldri legge igjen ei krone med dei igjen. Dei ville ikkje reparere den. Den var rett over garanti tid og mangla sansynlegvis en pakning til nokre få kroner. Fikk tilbud om å kjøpe tilsvarande maskin med litt rabatt. Hadde vel kome på rundt 5-5500kr. Så aldri meir Nespresso og eg anbefala aldri det til kompisa.Vurderte en slik jeg også, men bruker fremdeles Tassimo - og har fremdeles et lite lager på ca 150 espresso til den, så det får bli neste år. Tassimo er faktisk ikke så dårlig i smak. Har Nespresso på Kreta.
Trur du var hos meg et par runder. Ja slike treff er veldig intr. Man sitte ofte åleine med denne hobbyen her og i vertfall eg synes det er veldig kjekt å få input frå andre som driv med det her. Lika spesiellt å besøke folk for å få opna augene litt, eller øra er vel meir rett egentleg.Tenkte jeg skulle prøve å dra igang noe liknende i Lillehammer-området etterhvert, har i alle fall et par andre i tankene, så hadde det jo vært fint med flere man kunne luftet litt musikk/lydtanker med.Evt hjulpet hverandre litt videre mot dit vi eventuelt vil med interessen.
Jeg hørte jo Ø Audio Icon hos deg Peter, husker ikke om det var en eller to ganger, men du er flink til å få samlet folk og få de interessert i denne hobbyen, fine tiltak uansett.
![]()
Vert spennande å høyre kva du synes om lyden.
Ikke tatt i bruk platene enda, men hørt gjennom noen runder på streaming - dog mest med kablede ørepropper.Skal være litt forsiktig med å mene så mye om lyden med en platespiller til 2 lapper, og den står oppkoblet i stua mot en lydplanke. Men får prøve å koble opp i loftstua til helga![]()
Var den ikke over 5 år er det bare og bruke kjøpsloven.Hadde ei nespressomaskin før, men forbannte meg på å aldri legge igjen ei krone med dei igjen. Dei ville ikkje reparere den. Den var rett over garanti tid og mangla sansynlegvis en pakning til nokre få kroner. Fikk tilbud om å kjøpe tilsvarande maskin med litt rabatt. Hadde vel kome på rundt 5-5500kr. Så aldri meir Nespresso og eg anbefala aldri det til kompisa.
Eg laga en del handbrygg kaffe, men hadde lysst på en kapselmaskin, da det er greit å få i seg raskt en kopp kaffe på morgonen. Hadde sett litt på den her rett og slett pga at den kan lage på kapsel og traktekaffe. Når den no var sett ned med nesten 2/3 så måtte eg berre slå til. Billige kapsla også så spørst det litt på kvaliteten på både kaffe og maskin. Men til prisen så trur eg det er heilt ok.
Du trur ikkje eg prøvde det? Aldri mer Espresso på meg.Var den ikke over 5 år er det bare og bruke kjøpsloven.
Har lytta litt på streaming. Er i vurdering på om den skal kjøpast el ikkje. Har den vanlige utgåva. Så hadde eg ikkje hatt den så hadde det våre lettare. Me får sjå..Ikke tatt i bruk platene enda, men hørt gjennom noen runder på streaming - dog mest med kablede ørepropper.
Samtlige av låtene fra standard-utgivelsen er gode, men den virkelige "rosinen i pølsa" her er låtene du får på plate nr 2.
Det er noen studioversjoner av andre låter. Feks den "Breathe no more" har kun blitt utgitt som en B-side på en Limited Edition vinylboks med alle album som har vært utsolgt i årevis og går for blodpris på Discogs. Blitt en av mine nyoppdagede favoritter.
I tillegg er det flere gode akustiske og live-versjoner. Du kjenner jo til hele repertoaret deres, men kan virkelig anbefale en lytt til aller siste spor. Et liveopptak av Immortal i Band-versjon fra O2-arena i London i 2022. Var mer enn nok for å få gåsehud skylt over ryggtavla![]()
Ser den når du har første-utgaven. Metal er jo uansett musikk hvor det ikke er så lett å høre en eventuell lydforbedring vil jeg tro, men mindre den ene innspillingen/masteringen er direkte dårlig. Du får lytte spesielt til låtene du ikke har fra før av og høre om det er verdt kronene.Har lytta litt på streaming. Er i vurdering på om den skal kjøpast el ikkje. Har den vanlige utgåva. Så hadde eg ikkje hatt den så hadde det våre lettare. Me får sjå..
Prøva å kjøpe direkte frå artist sin nettside ol. Men ja 4-500kr plata gjer at eg nok held en heil del igjen på ny kjøp. Er ikkje monge platene som skal til for å betale for 1 år med strømming.Ser den når du har første-utgaven. Metal er jo uansett musikk hvor det ikke er så lett å høre en eventuell lydforbedring vil jeg tro, men mindre den ene innspillingen/masteringen er direkte dårlig. Du får lytte spesielt til låtene du ikke har fra før av og høre om det er verdt kronene.
Begynner å bli voksen pris på vinyl når man snakker fra 4-500kr inkl frakt pr plate.. Prisene har økt proporsjonalt med interessen og populariteten har økt blant "ikke-lydinteresserte", noe som egentlig er litt rart siden artistene nå må selge veldig mye mer plater enn før. Mulig det i stedet er for at artistene ser mulighetene for å få litt høyere inntjening i tillegg til streamingen som mange ikke tjener all verden på.
Ja jeg sjekker også ofte om jeg kan få det direkte fra artisten sin nettside eller Bandcamp. En del selger da også gjerne signerte versjoner.Prøva å kjøpe direkte frå artist sin nettside ol. Men ja 4-500kr plata gjer at eg nok held en heil del igjen på ny kjøp. Er ikkje monge platene som skal til for å betale for 1 år med strømming.
Må høre litt meir idag når eg er heime igjen. Litt strømming når eg driv med plater er vel innafor...![]()
Ja lurt å sjekke slikt. Fikk kjøpt samtlige plater frå Eleine rett før jul i fjor. Fikk da med signerte effekter og en liten helsing og bileta til valgfritt show. Såg de i Oslo sammen med Kamelot. Kjekke konsert. Betalte da 20 euro for platene pr stk og frakt. Kom aldri toll ol på dei.Ja jeg sjekker også ofte om jeg kan få det direkte fra artisten sin nettside eller Bandcamp. En del selger da også gjerne signerte versjoner.
I dette tilfellet så jeg at det ble det i overkant av 50 dollar inkl frakt, men siden de ikke er VOEC-registrert så blir det 25% mva pluss tollbehandlingsgebyr. Det betyr vel fort en sluttpris på 8-900kr. Så da ble det bestilling fra iMusic for 450 inkl frakt. Hadde utgaven fra Evanescence sin egen nettbutikk vært signert så kunne jeg godtatt den doble prisen![]()
Vurdert å bestille denne også, men foreløpig blitt med tanken. Ble vel kun utgitt på CD.Ja lurt å sjekke slikt. Fikk kjøpt samtlige plater frå Eleine rett før jul i fjor. Fikk da med signerte effekter og en liten helsing og bileta til valgfritt show. Såg de i Oslo sammen med Kamelot. Kjekke konsert. Betalte da 20 euro for platene pr stk og frakt. Kom aldri toll ol på dei.
Bandcamp ja, det må eg huske på..
Må sjekke den ut når eg kjem heim. Kan ikkje huske at eg har hørt dei.Vurdert å bestille denne også, men foreløpig blitt med tanken. Ble vel kun utgitt på CD.
Spor 2 "Killing my dreams" er veldig bra:
![]()
Gjør det, mener jeg plukket de opp etter tips fra @roeng2Må sjekke den ut når eg kjem heim. Kan ikkje huske at eg har hørt dei.
Akkurat en slik en
Syk bass....
lol jo skrev bokmål før. men synes at nynorsk er fint. Og jeg må øve på det. lolFin tråd ellers. Men kan du for h….. ikke skrive på bokmål. Det gjorde du da tidligere da du bodde på østlandet.
Er vel ikke hugget i sten, at man skal skrive på det målføre der hvor man bor.
Fikk ellers 3 i nynorsk på gymnaset i 1976.
Ja må øve. 23 år over fjellet set sine spor....Fint nok. Må jeg så bede om lidt skærpings på gramatikken……., den nynorske altså…
Nyder ellers mit anlæg, og lidt Supertramp, som jeg så live i Drammenshallen en gang på syttitallet.
Vis vedlegget 972758