J.Rasmussen
Overivrig entusiast
Hva skjedde?
Er det ett nytt medlem ? Utenlansk da - tenker på navnet...Nabon var innom........
Ta det med ro, stillhet er ett godt tegn...Hva skjedde?
Tipper pulsen lå på melkesyrenivå da... - grattis med en knallfet amp ! Må ta meg turen om ikke lenge.så kika jeg nærmere på knotten. Den har 2 knepp. det første er om den skal slåes på med en Mcintosh preamp. Så skrudde ett nepp til.
Der lyste begge vu meterene seg opp. og ut kom det jaggu med musikk også...
Få høre lytteintrykk hvordan det ble med mcintoshen , etter du har hatt den ein stund inni varmenHehe.. Nabo`n, er ikke det noen figurer fra STAR WARS....
Joda ampen har fått stått i romtempratur. Naboen var innom og hjalp til med å løfte den opp trappa. Korta inn kabler. Kobla til DSpeaker skrudde volum helt ned kobla til det som måtte være.
Satt på en sang og skrudde på ampen et nepp til høyre. Ikke en lyd, ikke et lys ingenting skjedde.. Tenkte kanskje at den måtte varme seg opp skrudde opp volum, men ingenting kun et pistrete lite rødt lys.
så kika jeg nærmere på knotten. Den har 2 knepp. det første er om den skal slåes på med en Mcintosh preamp. Så skrudde ett nepp til.
Kjører nå en romkorreksjon så nå blir det spennende å høre hva som skjer....
@Rasmussen: Har du merka noe forskjell på lyd over tid, trenger den noe tid før den spiller optimalt eller er den slik at det er full pupp med en gang?
Har du merka noe forskjell på 4ohm og 8 ohm utgangene? mine HT er 8 ohm nominell og dupper ned i 3.1ohm ved 70hz . Så hva tror du 8 eller 4 oms tilkoblingen. Har satt høyttalerene på 8 ohm nå.
Takker for handelen.... Håper ikke du får solgt den andre. Joda jeg håper det egentlig for da slipper jeg å tenke på den. Hakke råd til mer nå på en stund.
Tror det blir noen timer med musikk.
Det hørtes fornuftig ut!Hehe.. Nabo`n, er ikke det noen figurer fra STAR WARS....
Joda ampen har fått stått i romtempratur. Naboen var innom og hjalp til med å løfte den opp trappa. Korta inn kabler. Kobla til DSpeaker skrudde volum helt ned kobla til det som måtte være.
Satt på en sang og skrudde på ampen et nepp til høyre. Ikke en lyd, ikke et lys ingenting skjedde.. Tenkte kanskje at den måtte varme seg opp skrudde opp volum, men ingenting kun et pistrete lite rødt lys.
så kika jeg nærmere på knotten. Den har 2 knepp. det første er om den skal slåes på med en Mcintosh preamp. Så skrudde ett nepp til.
Kjører nå en romkorreksjon så nå blir det spennende å høre hva som skjer....
@Rasmussen: Har du merka noe forskjell på lyd over tid, trenger den noe tid før den spiller optimalt eller er den slik at det er full pupp med en gang?
Har du merka noe forskjell på 4ohm og 8 ohm utgangene? mine HT er 8 ohm nominell og dupper ned i 3.1ohm ved 70hz . Så hva tror du 8 eller 4 oms tilkoblingen. Har satt høyttalerene på 8 ohm nå.
Tror nok den trenger en liten time før den er helt 100.
Det må du nesten bare prøve deg frem til. Bruk den du foretrekker
Takker for handelen.... Håper ikke du får solgt den andre. Joda jeg håper det egentlig for da slipper jeg å tenke på den. Hakke råd til mer nå på en stund.
Vi får se på det
Tror det blir noen timer med musikk.
GRATULERER!!! Tøff amp. Det oser noe helt spesielt av Mcintosh.Hei igjen
Joda, det er jeg klar over. Men bare for å bli 100% sikker. Det er linja mellom høyttaler og øra mine som bestemmer punktet på gulvet? Ikke senterlinjen mellom høyttalerene og mot øra?Du vet at refleksjonspuntene ligger midt mellom høyttaler og lytteposisjon?
Håper det var forståelig.
Skal prøve litt uten subbene og se om det er de som lager krøll på 2-7ms Føler at om jeg får tak på de, så skal jeg være godt fornøyd. De andre 4 toppene opp til 20ms ligger på rundt - 19db til 18 db, og de ligger helt oppe i 15-17ms. Der har jeg funne ut at det må opp noen plater imellom de som står det nå... Og helt oppe i hjørnet der skråtaket møter det flate taket, og litt ned på skråtak.
På kneveggen i mellom de samme platene, er det ingen forskjell til elelr fra...
Jepp, skal fikse det. Koser meg noe sinnsykt nå. Og for første gang så tror jeg på meg selv når jeg sier det er lenge til neste forsterker skal inn...GRATULERER!!! Tøff amp. Det oser noe helt spesielt av Mcintosh.Hei igjen
Joda, det er jeg klar over. Men bare for å bli 100% sikker. Det er linja mellom høyttaler og øra mine som bestemmer punktet på gulvet? Ikke senterlinjen mellom høyttalerene og mot øra?Du vet at refleksjonspuntene ligger midt mellom høyttaler og lytteposisjon?
Håper det var forståelig.
Skal prøve litt uten subbene og se om det er de som lager krøll på 2-7ms Føler at om jeg får tak på de, så skal jeg være godt fornøyd. De andre 4 toppene opp til 20ms ligger på rundt - 19db til 18 db, og de ligger helt oppe i 15-17ms. Der har jeg funne ut at det må opp noen plater imellom de som står det nå... Og helt oppe i hjørnet der skråtaket møter det flate taket, og litt ned på skråtak.
På kneveggen i mellom de samme platene, er det ingen forskjell til elelr fra...
Det er linja mellom høyttaler og øra dine som bestemmer ja. Bruker du speil på refleksjonspunktet så skal du se elementene i speilet.
Legg gjerne ut bilde av skilleveggen din.
Nice
Uansett hvordan du deler med den så hadde jeg ikke blitt komfortabel med den sentralt plassert i rommet, den for meg til å tenke på mine MG 3.7 og det vil jeg ikke.
Uansett hvordan du deler med den så hadde jeg ikke blitt komfortabel med den sentralt plassert i rommet, den for meg til å tenke på mine MG 3.7 og det vil jeg ikke.
Må si retep misunner dere med eget lytterom , er noe og komme hjem fra jobb , tur etc etc. Bare gå inn til lytterommet sette seg ned i sofaen slå på musikken , og bare nyte musikken rundt seg ingen unger , hund og kjerring som maser he he Og når helga kommer sette seg ned og nyte ei god kald ei eller cognac og sette på ei plate man liker godt
Skal ikke klage jeg altså , jeg har jo stort sett stuen for meg selv. Og jeg ordnet sikkelig med tv og greier til kjerringa på soverommet vårt , og der har hun full riks tv pakke med cimore kanalene + opptaker og diverse som ble hennes sted og slapp av etter hun kommer fra jobb Samme ordnet jeg for datter mi , hun har samme kanalene , pc der inne hun kan spille på + mobil tlf sin som hun spiller sub surfers og forskjellige spill på.
Men i helgene så samles vi som ein familie , og setter på ein god 3d film og nyter god mat
Er det samme her og , kjerringa liker musikk og har forstått at jeg har dette som hobby. Blir selfølgelig litt rynking på nesen når det blir utskifting , men det går fort over Kjerringa har også gjort seg vant med at det er ein del høyttalere i stuen , hun liker særlig fargen på psb høyttalerene mine dark cherry + At jeg har funnet det rette oppsettet for meg ein lang stund framover før det blir noe utskifting her i heimenMå si retep misunner dere med eget lytterom , er noe og komme hjem fra jobb , tur etc etc. Bare gå inn til lytterommet sette seg ned i sofaen slå på musikken , og bare nyte musikken rundt seg ingen unger , hund og kjerring som maser he he Og når helga kommer sette seg ned og nyte ei god kald ei eller cognac og sette på ei plate man liker godt
Skal ikke klage jeg altså , jeg har jo stort sett stuen for meg selv. Og jeg ordnet sikkelig med tv og greier til kjerringa på soverommet vårt , og der har hun full riks tv pakke med cimore kanalene + opptaker og diverse som ble hennes sted og slapp av etter hun kommer fra jobb Samme ordnet jeg for datter mi , hun har samme kanalene , pc der inne hun kan spille på + mobil tlf sin som hun spiller sub surfers og forskjellige spill på.
Men i helgene så samles vi som ein familie , og setter på ein god 3d film og nyter god mat
Jada, slik er det for de fleste. Og jeg er heldig som har funnet en dame som vet hva dette her med lyd og musikk betyr for meg. Vi vurderte lenge på om vi skulle kjøpe leilighet sentralt i Oslo, eller hus litt ut på landet.
Og hus det ble det, er et stykke uti gokk, men er greit med transport. Jeg tror også at hun ble lei av å ha store bokser og høyttalere i stua.
Hun er også glad i musikk og har faktisk forstått det vi holder på med. Og hun er opptatt av at jeg kjøper ting hun klarer å bruke. Problemet mitt og hennes er jo at det er stadig utskiftninger, noe jeg håper tar slutt for en stund nå..
Ps bildet av romdeleren er ikke fra hifirommet, men naborommet der den hører hjemme.
Dette ser jo meget bra ut det - både mtp. målinger , drikkevarer , og ny forsterkerDa her jeg kjørt en romkorreksjon. Slik ble det etter alle tiltakene jeg har gjort i rommet. Jeg har tatt ut ganske mye Absorbsjon. Samt funne ut at jeg må gjøre noe med bakveggen.
Dette ser jo meget bra ut det - både mtp. målinger , drikkevarer , og ny forsterkerDa her jeg kjørt en romkorreksjon. Slik ble det etter alle tiltakene jeg har gjort i rommet. Jeg har tatt ut ganske mye Absorbsjon. Samt funne ut at jeg må gjøre noe med bakveggen.
Hehe... Jeg prøvde den i mellom høyttalerene, men var ikke noe målbar effekt. Og det såg også veldig rart ut.God morgen
Glem det jeg sa om å prøve romdeleren mellom høyttalerene, jeg trodde det var av typen man bruker i kontorlanskaper med demping.
Gratulerer så mye med ferdig rom Peter ! Begynner å bli ei stund siden vi satt i hagen min og studerte tegningene.....
Godt jobba..... Fine bidrag fra andre om målinger. Frister å prøve....
Kan du si noe om DSPeaker som pre! Høres veldig skummelt ut å digitalisere hele frekvensområdet på nytt...
Jeg var innom og installerte DSPeaker , den til 2.5 k, hos en kompis m to GS-W12 Sub. Dunder og brak for en bass
Har din dyrere m pre noen fortrinn i forhold til de billigere, bortsett fra display ? Har ikke lest hele tråden btw.....
Ha en mo(ro) dag i greina!
mvh Huldra. Og grattis med ny forsterker. Nå må du oppgradere høyttalere igjen. Hva m et par 802, ehh, kremt...
Jeg må ingentig jeg, er blakk. Synes Mcintosh er en svært god match til Triangle. Og når nye høyttalere skal inn ( for den tid kommer ) så skal jeg prøve den største serien til Triangle. OG jeg skal prøve Audiovector 6 serien og B&W 802 eller 800. Men har også lysst til å prøve Sonus FaberNå må du oppgradere høyttalere igjen. Hva m et par 802, ehh, kremt...
Hei. Ja kjører dspeaker på Lyrr også, og de er stereo. Dualcore som den så fint heter. Du trenger bare 1 boks av den......Vis vedlegget 217951 Takker så mye for informativt svar. Jeg har jo gått over til Microanlegg selv. Se bilde. Eximus DP1 er jo pre , dac og headamp i ett, og under står to S1. Hele greia veier under 10 kg. Pre mangler fjernstyring( av ytelses hensyn, så den skal bak i hylle ved godstolen når jeg får somla meg til å skaffe lange balanserte kabler.
) Beste anlegg jeg har hatt i hus.
Men romkorreksjon frister. Har det dog m autooppsett på Sub (MA GX-W15) , men får vente m DSPeaker til det kommer en stereoversjon. Har jo skråtak på ene sida, så her må h o v kanal justeres ulikt. Med dagens løsning trenger jeg to bokser etter hva jeg forstår ?
Kjører du Dsp på Lyrr også , eller kun på subber?
ps. Mk 2 av de billige DSPeaker justerer opp til 250Hz, men da må man jo ned på 10" i subber.
mvh Huldra, ps har jo en ML380S også, hadde vært morro å sammenligne m DSPeakern