Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    En liten bilde serie med diverse oppturer og nedturer jeg har hatt opp igjennom årene. Alle kobinasjoner er ikke tatt med. Har hatt en del flere både høyttalere og forsterkere. Litt av hvert har vert innom her. Reisen har vert lang og lærerik. Det siste 1 1/2 årene så har jeg faktisk ikke bytta noe annet en reciver. Noe som nok var det siste som kommer til å bli bytta eller kjøpt inn. Anlegget idag står i signaturen under. Ikke det beste stereo anlegget jeg har hatt, men det er såpass nært opp til det beste jeg har hatt at jeg ikke føler noe savn. Jeg burde ha stoppa da jeg hadde Triangle Chello og Unison Research DM komponentene. Og jeg burde heller ikke ha solgt Sim Moon I600 forsterkeren. Men situasjoen som livet satt meg gjorde at den måtte gå.

Triangle Chello og Unison gikk ut døra for at jeg skulle tilfredstille min nyskjerrighet for kino og filmlyd. Videre så skulle jeg heller ikke ha somgt Bryston 7B monoblokkene, men slikt skjer.

Mye fete komponenter har vert innom her. Audovalve Assistent 100 var også en slik forsterker som jeg egentlig likte svært godt, og som i ettertid egentlig burde ha stått igjen mye lenger.

Pathos TT Anniversary RR var også en forsterker savnet kom på etter at den dro. Hehe.. Sånn er det i denne hobbyen

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.848
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Herlig Peter:) Der var bildebeviset for at du har grunnlag for å mene litt om forskjellig utstyr. Skulle jeg gjort det samme hadde det blitt to bilder:)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    JBL 18`og Fatial Pro 18`var ikke i mitt eie. Jbl Lånte jeg av John Harald og Fatial passet jeg på et års tid til en kar her på forumet. Barnevakt altså. XTZ 3x12 ganger 2 var også noe jeg prøvebyttet med Authentic. Jeg hadde da de 8x12 kassene.

Som nevnt mye nevnt her og mye glemt.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Herlig Peter:) Der var bildebeviset for at du har grunnlag for å mene litt om forskjellig utstyr. Skulle jeg gjort det samme hadde det blitt to bilder:)
    Har jo prøvd litt forskjellig her oppe. Desverre så er det ikke noen bilder fra tiden før vi flytta ned hit fra sunnmøre og heller svært få bilder av de ulike anleggene jeg hadde på Leirsund. Bildene med det grønne teppet. Hadde mye rart der også.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mange feite saker opp gjennom årene, Retep. Ikke alle ting skulle ha gått ut like kjapt som andre ting kom inn. Trøst deg med at de aller fleste her inne har gått samme løypa når det kommer til kjøp og salg. Men moro er det lell!

Og hva skjer videre nå? Ser at du har satt hele vinylriggen og alle skivene på salg!

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Her er en liste jeg skrev i 2014 tror ikke alt er med her heller

orsterker Høyttaler CDspiller/dac ol Kabler.

Aiwa alt i ett boks.

Pioneer A616 reference Sonab et eller annet med 2x10 pr side. CD spiller fra Aiwa

Electrocompaniet ECI-2 Goodman et eller annet, mad 2x7 pr side Marantz cd 52KI
    Billige Tara Labs

Electrocompaniet ECI-1 B&W 602s3 Marantz cd17 KI Nordost Black night

Electrocompaniet ECI-3 Audiovector Mi3 standard Marantz cd6000se Nordost Blue heaven HT kabel

Electrocompaniet ECI-4 Audiovector Mi1 signature Electrocompaniet Dac Kimber monoxle KL

Electrocompaniet Aw 120 Audiovector M3 Avantgarde Marantz cd 7001 Nordost Blueheaven RCA

Electrocompaniet Aw 70 Audiovector mi3 Avantgarde LE Marantz Dv7001 Nordost Red Dawn HT kabel

Electrocompaniet Aw 60x2 System Audio 1550 Marantz DV12 Nordost Res Dawn XLR

Electrocompaniet EC 4.5 System Audio 1750 Marantz Sa15s1 Kimber KS 1121

Electrocompaniet EC 4.6 System Audio 505 Marantz Sa11s1 Kimber Hero

Electrocompaniet EC 4.7 System Audio Talent Rega Dac Kimber Timbre

Musical Fidelity cd.pre 24 Klipsch RF 3 Musical Fidelity cd-pre Kimber Bifocal XL

Musical Fidelity A3 Klipsch RF 5 Musical Fidelity A5 cdspiller Transparent rca i Ref serien

Musical Fidelitu A5 Klipsch Rb 3 ( tror jeg den het ) Musical Fidelity X24 Div Eagle, Taralabs

ASR Emitter 1 Vs blue Klipsch RB 81 Musical Fidelity M1a og noname kabler

Sugden a21se Vienna Acoustic Strauss MK2 Abrahamsen dac

Densen beat 100 Triangle Celius 202 Arcam FMJ D33

Densen B110 Triangle Altea DSPeaker antiomode 2.0

Audiovalve Eklipse Triangle Quartet x2 Beresford cayman

Audiovalve Assistent 100 Triangle Lyrr Theta DsproIIIA

Mcintosh 402 Triangle Chello Theta Drivverk

Primare I30 Dynavoice M65 Pioneer bdp51

Primare a30.3 Dynavoice F6 Playstation 3

Xindak XA8800mne Dali 8008 Playstation 2

Xindak 8250R Dali Helicon 300 Shanling CDT-200

Arcam et eller annet. Dali Suite 1.5

Copeland effekt med 4x 6550 rør. Dali Suite 1.7

Marantz PM11s1 Dali Suite 2.8

Marantz pm 15s1 B&W 600 materix

Marantz Pm17se B&W 601s3

Marantz pm16KI B&W N802

Krell Kav 150A B&W Materix 801

Pathos TT Anniversary RR Klipsch RF 7

Hegel H1 Focal Electra 1026 tror jeg det var

Marantz Sr 6001
    Harman Kardon AVR 5500 SUBWOOFERE

Pioneer Lx 50 DIY sub med 2x15" Clarion basser

Unison Research Unico DM Dali Suite Sub

Electrocompaniet ECI 5 Velodyne Cht 15

Velodyne CHT 12R
    Velodyne liten plastik sub med en V...?
    SVS pc 20-39 ( tror jeg den het )
    SVS Pc 12
    SVS PB 13
    SVS SB12
    SVS SB12NSD
    Rel et eller annet
    Klipsch SW15
    B&W ASW1000
    B&W ASW 6
    XTZ 10 tommer
    XTZ 12 tommer

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Mange feite saker opp gjennom årene, Retep. Ikke alle ting skulle ha gått ut like kjapt som andre ting kom inn. Trøst deg med at de aller fleste her inne har gått samme løypa når det kommer til kjøp og salg. Men moro er det lell!

Og hva skjer videre nå? Ser at du har satt hele vinylriggen og alle skivene på salg!
    Stemmer.

Selger unna det meste nå når det blir flytting. Hva som skjer videre kommer helt an på hvilke muligheter jeg får når ny bopel er på plass i løpet av første halvdel av 2019. Men siden vi ser på leilighet så blir det nok ikke kino og i vertfall ikke i den størrelsen jeg har idag.

Jeg tipper at det blir et lite musikkanlegg på stua og at jeg hiver meg inn på headfi siden av denne hobbyen. Jeg trives med hodetelefoner også. Og når jeg tenker litt på det, å gå fra et rom med de mulighetene jeg har hatt og den lyden jeg sitter med i dag. Så ser jeg ikke for meg å sitte med et anlegg til laken klistra opp i frontveggen, med sofa inntil bakvegg der det er mnest praktisk å ha det. Da får det holde med noe som bare gir litt lyd. Så får jeg heller hive noen kroner på headfi.

Jeg ønsker i vertfall å starte på nytt. Helt på nytt i ny bopel. Kinoen her vil bli solgt enten med huset eller som deler evnt pakke. Vi får se. Meglerene mener at kinoen bør følge huset da det kan være noe den nye far i huset kan få svært lysst på. Samtidig som at det kan vere gøy å ha et rom å sende ungene inn i til spilling og underholdning. Vi får se

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ok, men headfi og vinyl trenger da ikke å være noen motsetning? Synes bare det er synd å selge de kjære skivene du møysommelig har samlet sammen (og kanskje tape mye penger i tillegg?).

Ellers merkelig råd fra megleren, men ok, ikke min business.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ok, men headfi og vinyl trenger da ikke å være noen motsetning? Synes bare det er synd å selge de kjære skivene du møysommelig har samlet sammen (og kanskje tape mye penger i tillegg?).

Ellers merkelig råd fra megleren, men ok, ikke min business.
    Vi får se da vettu Vina. Det er jo ikke så mye annet det rommet kan stilles ut som ved salg. Rommet kan deles i to slik at vi får 5 soverom. Som jo er den andre muliheten. To stuer har vi allerede. Men vi får se.

Vinylen og platespiller er jo en ting. Og penger som jeg har brukt på det er jo bare kroner. Står det i hyllen så er det jo på en måte kroner som ligger bundet opp. Mulig penger i labben er bedre. Vet ikke.
    Heldigvis så eier jeg alt og har derfor ikke noe utlegg på å ha det stående. Mulig jeg selger platespiller riggen uten vinyl. Mange muligheter

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har tittet litt på bildene over de litt dyrere sakene som har vert her. Så undrer man seg jo litt på hvordan en kombinasjon av de dyreste ampene og feks Triangle magellan Chello, Marten Bird, Dynaudio C2 el Kharna hadde vert.

Kanskje B&W 802 også kunne vert sykt gode i riktig kombinasjon.

Folk får bare si ifra om en tur hit er av intr.. :) send meg da en pm.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dette var myyye utstyr du har hatt innom.
    Hehe, joda har vert noe her de siste årene. Var vel årene 2015/2016 jeg vingla mest. Låter heldigvis bra her nå også. Men man lurer jo litt innimellom på hva jeg har holdt på med.

Har lært mye om lyd, og jeg har vel vert ganske klar på hvilken lyd jeg har ønsket meg. Dermed så har dette ført til noen raske bytter og noen litt mindre raske. Sitter i furte hula nå og spiller musikk.. Er jaggu herlig når jeg har fått hørselen tilbake.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    En hel masse gode produkter der ja, mulig du har blitt spurt før men er det noe av de produktene du savner eller angrer på at du har solgt videre? :)
    Ja det er noen av de som jeg nok skulle ha beholdt... Men slik er det.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Lenge siden jeg har hørt på Clawfinger.. Ikke nå lenger! Søren de har mye bra

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.280
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Det er vel bare å daglig sondere hifi freaks og se når de knaller den største stativhøytaleren til Triangle på salg og slå til.. da har du jo talerne i boks.. så får du leke deg litt med hva du skal teste av effekt på dem :)

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Det er vel bare å daglig sondere hifi freaks og se når de knaller den største stativhøytaleren til Triangle på salg og slå til.. da har du jo talerne i boks.. så får du leke deg litt med hva du skal teste av effekt på dem :)
    Skulle ha kjøpt de sist de var til god pris.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn