Retep`s lytterom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nope ingen pakke idag. Synes pakker tar lenger tid om dagen. Vertfall et par tre lenger enn tidligere.

    Håper den kommer i morgen da jeg må ut en tur uansett, så får man hentet den samtidig. Er noe tull at jeg må til Jessheim for å hente pakker.

    Har spillt noen plater av de som kom idag, og de er i meget god stand. Må nok kjøre en runde med okki nokki på de. Tenker de blir litt bedre av det.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da tikka det inn en sms. Din pakke fra Jørgen kan hentes. 😁

    Det skal jeg på vei hjem. Skal avgårde å ta avstøpning av føtter idag. Skal teste ut spesialsko for å se om det kan hjelpe på smertene jeg har. Håper at det vil hjelpe.

    Så blir det musikk når jeg kommer hjem.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Joda, både pakke og en ny kar på døra for bytting. Denne gangen ble det ikke byttet så mange, men jeg er fornøyd jeg.
    IMG_20220830_153051.jpg


    Så pakken fra Jørgen..
    IMG_20220830_152443.jpg

    IMG_20220830_153007.jpg

    Den har jeg gledet meg til.

    Sendt avgårde to pakker selv idag for bytting så da kommer det 2 inn om noen dager. 😁

    Tenker at jeg stenger kontoen for innkjøp av plater ei stund nå. Kjøpt mye i det siste og nå har inntekten ramlet ned på 66%. Sånn AAP som det så fint heter. Ikke noe å bli fet på, men skal nok klare meg. Tenke litt over hva man handler inn og bruker penger på, så trur jeg det meste skal gå rundt.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Starter rolig med more power ballads. Plater jeg faktisk hadde på cd back in the days. Ganske gode samlere. Har vel 2 nå på lp. Denne trenger en tur i okki nokki hører jeg. Men slett ikke ille og foten går. Godt tegn det
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Wow.. Noen dager treffer man bare så perfekt med humør og musikk. Slike fantastiske dager er bare å ta vare på. Blir MYE Ac/Dc her i kveld. Fra vinyl selfølgeligvis.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Er mye god mat i god drikke sies det.
    FB_IMG_1662029310405.jpg


    September allerede. Det betyr høst og kaldere vær. Ser frem til det. Og om ikke så lenge er det tur til Horten for å treffe litt folk og få en opplevelse eller to. Gleder meg veldig. Lørdag blir det mat på den Indiske, men har ikke bestemt meg for middag på fredag. Fishland er vurdert, men aner ikke hvor det ligger og beina vil nok ha godt av å ikke gå så langt. Så vurderer indisk fredag også. Er jo glad i mat derfra.

    Dere som er litt mer kjent i Horten, hvor burde man gå for å få et ok måltid fredagen? Hotellet skal vel være ok har jeg hørt. Kanskje det enkleste er det beste?

    Ser Baltzer får mye gode tilbakemeldinger.. Noen som har vert der?
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da blir det en rask tur oppom Sunnmøre i helgen. Både buisness og pleassure. Både en bursdag og en kalibreringsjobb.
    Har mulighet til en til jobb på søndag og muligens en på lørdag formiddag. Så om noen på Sunnmøre trenger noe hjelp til justering av kino, subwoofere eller rett og slett akustikk hjelp så send meg en pm.

    Er en stor kino som skal justeres så det tar nok det meste av fredagen. Gleder meg.

    Så har fyrt opp anlegget her for en siste lytt for noen dager smiler sitter løst i dag. Perfekt, nope men jeg måler hvor fornøyd jeg er på hvor mye foten går. Om man er skikkelig heldig så henter jeg frem luftgitaren også..
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Drar på litt ekstra med Pantera på vinyl. Denne sjangeren låter så urolig mye fetere på vinyl i forhold til streaming.

    IMG_20220901_173524.jpg
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    123
    Antall liker
    186
    Er mye god mat i god drikke sies det.
    Vis vedlegget 845577

    September allerede. Det betyr høst og kaldere vær. Ser frem til det. Og om ikke så lenge er det tur til Horten for å treffe litt folk og få en opplevelse eller to. Gleder meg veldig. Lørdag blir det mat på den Indiske, men har ikke bestemt meg for middag på fredag. Fishland er vurdert, men aner ikke hvor det ligger og beina vil nok ha godt av å ikke gå så langt. Så vurderer indisk fredag også. Er jo glad i mat derfra.

    Dere som er litt mer kjent i Horten, hvor burde man gå for å få et ok måltid fredagen? Hotellet skal vel være ok har jeg hørt. Kanskje det enkleste er det beste?

    Ser Baltzer får mye gode tilbakemeldinger.. Noen som har vert der?
    Hei,

    jeg sliter med beina sjøl, og litt i likhet med deg er det relativt korte avstander som gjelder. Fra hotellet til Fishland var det helt overkommelig, og også veldig god mat der. Til tross for at det serveres nydelig mat på den indiske, syns vi det var greit å variere litt den helga vi var der i juli.
    Har spist på hotellet ved tidligere anledninger, og må si jeg foretrakk Fishland og indisk.
    Kos deg på messa.

    Mvh Terje
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Hei,

    jeg sliter med beina sjøl, og litt i likhet med deg er det relativt korte avstander som gjelder. Fra hotellet til Fishland var det helt overkommelig, og også veldig god mat der. Til tross for at det serveres nydelig mat på den indiske, syns vi det var greit å variere litt den helga vi var der i juli.
    Har spist på hotellet ved tidligere anledninger, og må si jeg foretrakk Fishland og indisk.
    Kos deg på messa.

    Mvh Terje
    Takker Terje hyggelig med tilbakemelding. Ja den er jo rett borti høgget på en måte. Så jeg tenker at det får bli som det blir. I verste fall så finner jeg en burger en plass.

    Ja messa blir gøy, ser virkelig frem til den. Blir veldig trivelig og ikke minst godt å få komme seg ut av huset for å møte andre folk. Man blir faktisk tullete i toppen av å gå hjemme å putte i seg piller.

    Visste ikke at du slet med beina. Det var ikke noe hyggelig å høre. Håper at du allikevel har funnet ut av det.

    Her skjer det mye samtidig, så prøver å stake en kurs mellom alt som ligger rundt om. Er jaggu ikke enkelt.
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.839
    Antall liker
    5.876
    Ja messa blir gøy, ser virkelig frem til den. Blir veldig trivelig og ikke minst godt å få komme seg ut av huset for å møte andre folk. Man blir faktisk tullete i toppen av å gå hjemme å putte i seg piller.
    Må prøve å få meg ein tur på ei messe, trur det hadde vore kjekt! Sjå, og høyre ulike komponentar. Treffe andre som har same «hobby» ikkje minst!

    Kan skrive under på at det er godt å kome seg ut å treffe andre folk! Vore lenge heime no, og lenger vert det. Heldigvis meir mobil no!😃
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Må prøve å få meg ein tur på ei messe, trur det hadde vore kjekt! Sjå, og høyre ulike komponentar. Treffe andre som har same «hobby» ikkje minst!

    Kan skrive under på at det er godt å kome seg ut å treffe andre folk! Vore lenge heime no, og lenger vert det. Heldigvis meir mobil no!😃
    Messe er kjempegøy. Sjå og høyre på saker man kun har lest om. Sjøl om dei aller fleste anlegga kun gir en liten ide om kva som bur i dei. Nokre får til god lyd.
    Det sosiale på en slik snever messe er topp topp tipp. Så det er det eg ser aller mest frem til. Har våre heime no i over 1år og vente framleis på framgang. Mykje ellers som skjer i livet så får sjå kva framtida bringe.

    Bare å hive seg med til Horten..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Rett før avreise nå. Sekken pakket og klar som et egg. Eneste jeg er litt bekymret for er at jeg har fått ny insulinpumpe siden forrige flytur. Og for å overføre insulin fra ampulle til reservoar i pumpa så brukes det sprøyte. Ja en helt vanlig sprøyte med en litt tykk nål.. Dette ligger da selvfølgelig i orginal emballasje sammen med insulin og andre saker en diabetiker trenger på tur.. Spent på om jeg får med meg de sprøytene... Står desverre ikke navnet mitt på de siden de kommer fra behandlingshjelpemidler og ikke på resept fra apotek.

    Vi får se...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Haha, tenkte at om jeg var fremme på Oslo Lufthavn 1 time før ombordstigning så skulle jeg ha passe med tid. Sikkerhetskontroll og så gå helt til enden av terminalbygget hvor Widerøe holder til. Joda, nok tid hadde jeg definitivt.

    Fremdeles 35 min før ombordstigning starter og jeg har allerede sittet og sett på dette en stund
    IMG_20220902_104333.jpg

    Tok vel 7min å komme seg igjennom sikkerhetskontrollen. 🙈

    Så får nyte en slik en
    IMG_20220902_104924.jpg

    53 kroner takk
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    IMG_20220902_215449.jpg

    Først en kulinarisk opplevelse, før man fikk litt jazz
    IMG_20220902_202808.jpg


    Kjempemorro med live musikk som alltid. Nært intimt og masse humor mellom låtene.

    Utsikt fra en kompis sin bolig
    IMG_20220902_133548.jpg


    Fint her oppe på Sunnmøre.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Grei utsikt å ha må man spiser brønsj.

    IMG_20220903_103919.jpg


    I dag er det ferie her oppe for min del. Fleire are som held på. Spes musikkfest i laguneparken er nok verdt turen for min del. Så blir det nok konsetar i kveld.

    På søndag så er det vinyl dag på en pub i Ørsta, så må nok dit å sjå og høre tenker eg før det er ned igjen på mandag. Kanskje blir det en tur til Volda på et lytte besøk også...

    Kosar meg,
     

    møring

    Medlem
    Ble medlem
    23.07.2021
    Innlegg
    48
    Antall liker
    32
    Sted
    møre
    Men ikkje saudehonnje some ej synest e ørsta sentrums sin store majestet 🙂.(personlig meining)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Traff en bra helg å reise heimover. Musikk i sentrum, et arr med musikk og kultur på utesena i parken. Masse flinke up an coming artista og nokre lokale heltar. Og så har vi jo fleire godt kjente og han eine tok et par låta.
    IMG_20220903_130659.jpg


    IMG_20220903_134536.jpg


    Er det nokon som kjenne igjen han her?
    IMG_20220903_152124.jpg
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.120
    Antall liker
    20.477
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Fantastisk kveld det her. Masse god live musikk, lsss4 gamle kjente og høg stemning. Kom meg endelig heim.
    IMG_20220903_212039.jpg

    Føle at eg kjenne halve bygda. Kvelds party står i kø, men helsa sei at nok er nok.. 3 live band i kveld. Trur folk likte det de fikk servert..

    Håper berre at folk her synes det her var så gøy at dei kjem ut neste gong det skjer nåke.

    I morga er det vinyl som er i fokus. Og eg tek selfølgelig turen.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.910
    Antall liker
    4.027
    Sted
    Sunnmøre
    Trur nok det vert bra i kveld; Arild har den mest eklektiske musikksmaken eg veit om, illustrert ved at han skreiv hovudoppgåve om svartmetall-platecover og i seinare tid har slått seg opp som ein autoritet på Ivar Medaas.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn