Skal prøve det en gang og ta det derfra. Tror jeg muligens har bomma der. Kanskje den også dropper kalibreringen fordi jeg har plugga mikken ut og inn av PC fordi den bare har to USB-porter og jeg kobler inn mus for å slippe touchpad...
Der har du nok årsaken vil jeg tro
Med utgangspunkt i sånn det var, så synes jeg det er en god forbedring. Jeg fikk en kraftig dip fra omtrent 6-700 og ned etter at jeg fikk nye vinduer. Det låt litt tynt og veikt. Masse justeringer i det området.
Oppover er det forresten ikke voldsomt store utslag på pottene +-2dB fra 800 og opp på den ene bortsett fra -4dB på 1,6k, og +-2dB fra 800 og opp på ene kanalen.
Jeg har uansett ikke stort under 40, så der dro jeg det rett ned for å avlaste elementene. Ser liksom ikke noe poeng i å plage høyttalerne med noe de ikke får til uansett.
Hvilke 'globale' justeringer ville du foreslått?
Skjønner. Først og fremst bør du måle råresponsen, trykke på "estimate ir delay" og deretter "generate minimum phase". Så går du inn på Group Delay-fanen og ser på grafen (no smoothing bør brukes) hvor den grå linjen som viser minimum fase er flat og hvor den ikke er det.
Der den er flat kan man gjøre EQ, men der den ikke er det bør man la det være. Det står en del om dette i REW sin brukermanual under minimum fase.
Jeg ville også målt på en del forskjellige punkter rundt lytteposisjonen i både høyde og bredde for å se hva som er fellestrekkene på peaker og dipper, og gjerne sett på gjennomsnittet også. Man kommer ikke unna det faktum at man forandrer alle punkt i rommet når man driver EQ, så greit å få et helhetsbilde over området rundt mikrofonen før man går berserk.