Tenker på det her:Angående nivå justering output i rew, ser at det skrives at umik er kalibrert til -12db mange plasser. Er det eldre utgaver? Min dukker opp på Windows som umik -18 db, betyr det at det er 18 db jeg skal bruke i REW?
|
Tenker på det her:Angående nivå justering output i rew, ser at det skrives at umik er kalibrert til -12db mange plasser. Er det eldre utgaver? Min dukker opp på Windows som umik -18 db, betyr det at det er 18 db jeg skal bruke i REW?
De første UMIKene fikk forvrenging ved for høyt signal derfor kom de med en med -18db demping. Det betyr bare at den internt tåler mer lydtrykk før den når taket på AD konverteren som er installert i mikrofonen.Tenker på det her: Vis vedlegget 567146 Vis vedlegget 567147Angående nivå justering output i rew, ser at det skrives at umik er kalibrert til -12db mange plasser. Er det eldre utgaver? Min dukker opp på Windows som umik -18 db, betyr det at det er 18 db jeg skal bruke i REW?
Takk Bx, slik jeg har forstått (noe av) det så kan jeg via 3.parts programvare som f.eks rePhase importere fasemåling fra REW og optimalisere fasen der via FIR-filtere i miniDSP?Det han viser i videoen er at eq forbedrer oppførselen i tidsdomenet. Det han gjør kan ikke brukes til å konsentrere alle peaks til samme tidspunkt, men samtidigheten vil bli bedre når man tar ned toppene.
Det går vel mot Bx "tro" å besvare det spørsmålet, spesielt når rePhase blir nevnt...
Takk Bx, slik jeg har forstått (noe av) det så kan jeg via 3.parts programvare som f.eks rePhase importere fasemåling fra REW og optimalisere fasen der via FIR-filtere i miniDSP?.
Men det du skriver, stemmer bra. rePhase er ikke like brukervennlig, men noe må man betale med egeninnsats nå softwaren er gratis..
Ikke helt AudioLense "plug'n'play"
Signal Generator er din venn.Hei!
Lenge siden jeg har jobbet med anlegget nå. Har hatt litt utfordring med å kjøre REW Måling på hele oppsettet, da jeg bruker JRiver som da har kontroll på lydkortet.
Men - nå har jeg kjøpt med en løs laptop, med Umic som jeg tenkte jeg skulle bruke.
Kunne noen gi meg et hint om hvordan jeg generere en målesveipfil - som jeg kan spille av over anlegget (Med timingsignal), og hvordan jeg setter opp REW til å måle på denne måten?
Ja det hadde funket,På min Jriver kan jeg aktivere virtuelt lydkort et eller annet sted i settings og deretter velge Jriver som lydkort i Windows. Da kjører alle lyder gjennom Jriver og man kan bruke REW som normalt. Mener denne funksjonen kom i JRiver etter versjon 20 eller deromkring.
Hele filen blir vel vanskelig, men bruk det lille kamera oppe til venstre for å lage jpeg bildefiler av de forskjellige målingene, vannfall, GD, osv...Da har jeg faktisk greid å ta en måling.
Er det en enkel måte jeg kan laste opp målefilen her...?
Takk for den.Wow, det får en si! Ser ut til at DBA fungerer flott! Hvilken avstand er dette målt fra høyttalerne?
I mine estimater skal isolasjonen være effektiv til ca 40 hz, hvordan ser det ut fra 60 og helt ned?Tonnevis med isolasjon og åpen baffel bass har noen fordeler.
Vis vedlegget 567475
Under der er det omtrent lik respons som hos OMF.I mine estimater skal isolasjonen være effektiv til ca 40 hz, hvordan ser det ut fra 60 og helt ned?Tonnevis med isolasjon og åpen baffel bass har noen fordeler.
Vis vedlegget 567475
Vil tro dba har fordeler nedover, men vanskelig å si. Ser ut til at responsen hos OMF holder seg ca -30 dB innenfor 200ms hele veien, og det er veldig bra synes jeg. Får til ca -20 dB med kreativ bruk av sub ned til ca 30 hz, men -30 dB er en fantasi hos meg![]()
Ble nysgjerrig på hvordan det stod til nede i kjelleren, er noe eldre målinger dere har sett.Under der er det omtrent lik respons som hos OMF.I mine estimater skal isolasjonen være effektiv til ca 40 hz, hvordan ser det ut fra 60 og helt ned?Tonnevis med isolasjon og åpen baffel bass har noen fordeler.
Vis vedlegget 567475
Vil tro dba har fordeler nedover, men vanskelig å si. Ser ut til at responsen hos OMF holder seg ca -30 dB innenfor 200ms hele veien, og det er veldig bra synes jeg. Får til ca -20 dB med kreativ bruk av sub ned til ca 30 hz, men -30 dB er en fantasi hos meg![]()
Prioriterer ikke det området så mye lengre. Prioriterer det området som er viktigst - 50 til 400 hz
Helt riktig, stein hakke gale hele hurven :=)Haha, det er sykt! For en gjeng med gærninger![]()
Nei, REW målingen er tatt med laptop og UMIK.Den målingen du nå tok med REW, var det med nøyaktig samme mikrofonplassering og er alle ting i romme 100% på samme plass som da du tok Audiolens- målingen? Brukte ikke du dyne i sofaen når du målte med audiolense?
Har fått med meg hva du måler medNei, REW målingen er tatt med laptop og UMIK.
Til Audiolense bruker jeg Earthworks DM30 + DAD AX24.
Plasseringen er innenfor 10cm.
Nettopp, som jeg også påpeker over siste vannfall, siste post.Osten, kan du bruke logaritmisik x-akse?