Rew målinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    De hjørnet subbene er stacket er det som låter best. Har prøvd en sub tidligere i det andre hjørnet men det kommer nesten ikke bass derifra. Kan det allikevel ha en hensikt og ha en i hvert hjørnet for mindre etterklang osv? Hva sier dere?

    Subbene er kalibrert med DSPeaker

    EQ%201%20DUAL%20SUB2.jpg
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    De hjørnet subbene er stacket er det som låter best. Har prøvd en sub tidligere i det andre hjørnet men det kommer nesten ikke bass derifra. Kan det allikevel ha en hensikt og ha en i hvert hjørnet for mindre etterklang osv? Hva sier dere?

    Subbene er kalibrert med DSPeaker
    Siden du har mulighet for å kjøre målinger så ville jeg hvertfall testet dette.
    Jeg har også forskjellig respons i høyre og venstre hjørne pga. kun en lettvegg på høyre side. Så der får jeg mye mindre gain.
    Så dersom man øsnker å beholde maksimalt headroom , så kan det være lurt å ikke la suben i hjørnet med lavest gain spille like høyt som den andre. Bare la begge få samme gaininnstilling på selve suben , og heller leve med at den ene spiller litt lavere enn den andre. Det vil du ikke merke likevel med deling på f.eks 80 hz.

    Jeg synes jeg får en jevnere å bedre bass med en ved siden av hver front , enn å ha begge stacket i et hjørne. Dette fant jeg ut av når jeg hadde KK 808 , og med subene jeg har nå så bare MÅ dem stå sånn .
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva som er feil når jeg får opp denne feilmeldingen!

    Måler gjennom JRiver!

    Mvh
    OMF

    Feilmelding.jpg
     

    Vedlegg

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.892
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Vanskelig og lese feilmeldingen, hva står det?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    The impulse respons is not where it should be.....
     

    E.H.

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2013
    Innlegg
    671
    Antall liker
    311
    manglende kalibreringsfil kanskje?
     

    Biring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    53
    Sted
    Kongsberg
    Da har jeg tatt noen flere målinger. Senket PEQ på 31HZ ganske mye, men da ble PEQ Manual veldig bassfattig: Prøvde derfor med PEQ Through, og fortsatt delt på 90HZ. Har også målt kun sub, kun HT og HT+Sub.

    Innstillingen Through betyr vel at PEQ instillingene ikke gjelder? Er det greit å bruke denne eller bør jeg fortsette å "fikle" med Manual innstillingen?
    1.jpg
    2.jpg
    3.jpg
    4.jpg
    5.jpg
    5.jpg
    6.jpg
    8.jpg
    11.jpg
    12.jpg
    12.jpg
    9.jpg
    13.jpg
    14.jpg
    10.jpg
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Du begynner å nærme deg noe nå ja :)
    Trough betyr ingen EQ filter aktivert ja. Og hvis du kopierer denne over i manuell så kan du nok finpusse litt til.
    Det første jeg vill gjort var å kjørt kun fronter , og så dratt ned med PEQ litt på 40 hz peaken - kanskje 4 db med en q på 8.000 kanskje - test og mål...
    Så ville jeg prøvd å dempe litt ved 125hz for å dempe denne litt - test , mål og test igjen.
    Så ville jeg forsket litt mer med å justere litt på avstanden til sub i receiver , samt foskjellig x-over varianter - på den måten tror jeg du kan få litt mer nivå og jevnere overgang ved 50-70 hz tror jeg.
    Og når du har fått dette mest mulig , så kan du finpusse litt med PEQ på sub der det trengs.
     

    Biring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    53
    Sted
    Kongsberg
    Du begynner å nærme deg noe nå ja :)
    Trough betyr ingen EQ filter aktivert ja. Og hvis du kopierer denne over i manuell så kan du nok finpusse litt til.
    Det første jeg vill gjort var å kjørt kun fronter , og så dratt ned med PEQ litt på 40 hz peaken - kanskje 4 db med en q på 8.000 kanskje - test og mål...
    Så ville jeg prøvd å dempe litt ved 125hz for å dempe denne litt - test , mål og test igjen.
    Så ville jeg forsket litt mer med å justere litt på avstanden til sub i receiver , samt foskjellig x-over varianter - på den måten tror jeg du kan få litt mer nivå og jevnere overgang ved 50-70 hz tror jeg.
    Og når du har fått dette mest mulig , så kan du finpusse litt med PEQ på sub der det trengs.
    Takk igjen for svar Torolan. Men hvordan får jeg kopiert Through til Manuell? På innstillingen finner jeg bare Flat/Front/Natural til Manuell?
    Og er det riktig at Subbene skal rulle av på så lavt som 40HZ?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Du begynner å nærme deg noe nå ja :)
    Trough betyr ingen EQ filter aktivert ja. Og hvis du kopierer denne over i manuell så kan du nok finpusse litt til.
    Det første jeg vill gjort var å kjørt kun fronter , og så dratt ned med PEQ litt på 40 hz peaken - kanskje 4 db med en q på 8.000 kanskje - test og mål...
    Så ville jeg prøvd å dempe litt ved 125hz for å dempe denne litt - test , mål og test igjen.
    Så ville jeg forsket litt mer med å justere litt på avstanden til sub i receiver , samt foskjellig x-over varianter - på den måten tror jeg du kan få litt mer nivå og jevnere overgang ved 50-70 hz tror jeg.
    Og når du har fått dette mest mulig , så kan du finpusse litt med PEQ på sub der det trengs.
    Takk igjen for svar Torolan. Men hvordan får jeg kopiert Through til Manuell? På innstillingen finner jeg bare Flat/Front/Natural til Manuell?
    Og er det riktig at Subbene skal rulle av på så lavt som 40HZ?
    Du går inn på manuell-PEQ og blar nedover og velger PEQ DataCopy - der kan du velge hvliken variant du vil kopiere over til manuel.
    Tror nok avrullingen av subene over 40 hz skyldes plasseringen i rommet. Sett x-over til 200 hz , og ta måling av kun subene uten noe eq. Da vil du se hvordan dem oppfører seg alene. Har du da mulighet for å eksprimentere med plasseringen , så gjør du det før du går videre.
    Så prøver du å rette ut frekvensresponsen med PEQ for subkanalen. Det ser ut til at bør gå greit å gå på med litt eq her uten at du gjør noe galt.
    Senk litt på 39hz ,og øk litt på 62hz båndet , så kommer det seg med en gang.
    Men som sagt , prøv en annen plassering først hvis du har mulighet.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Du kan prøve å sikte deg ca inn på denne linjen jeg har tegnet inn på grafen din her :
    Når du prøver å gjøre det , så kan det være greit å bruke 1/6 smoothing - hvertfall over 100 hz.
    bing fr.jpg
     

    Biring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    53
    Sted
    Kongsberg
    Du begynner å nærme deg noe nå ja :)
    Trough betyr ingen EQ filter aktivert ja. Og hvis du kopierer denne over i manuell så kan du nok finpusse litt til.
    Det første jeg vill gjort var å kjørt kun fronter , og så dratt ned med PEQ litt på 40 hz peaken - kanskje 4 db med en q på 8.000 kanskje - test og mål...
    Så ville jeg prøvd å dempe litt ved 125hz for å dempe denne litt - test , mål og test igjen.
    Så ville jeg forsket litt mer med å justere litt på avstanden til sub i receiver , samt foskjellig x-over varianter - på den måten tror jeg du kan få litt mer nivå og jevnere overgang ved 50-70 hz tror jeg.
    Og når du har fått dette mest mulig , så kan du finpusse litt med PEQ på sub der det trengs.
    Takk igjen for svar Torolan. Men hvordan får jeg kopiert Through til Manuell? På innstillingen finner jeg bare Flat/Front/Natural til Manuell?
    Og er det riktig at Subbene skal rulle av på så lavt som 40HZ?
    Du går inn på manuell-PEQ og blar nedover og velger PEQ DataCopy - der kan du velge hvliken variant du vil kopiere over til manuel.
    Tror nok avrullingen av subene over 40 hz skyldes plasseringen i rommet. Sett x-over til 200 hz , og ta måling av kun subene uten noe eq. Da vil du se hvordan dem oppfører seg alene. Har du da mulighet for å eksprimentere med plasseringen , så gjør du det før du går videre.
    Så prøver du å rette ut frekvensresponsen med PEQ for subkanalen. Det ser ut til at bør gå greit å gå på med litt eq her uten at du gjør noe galt.
    Senk litt på 39hz ,og øk litt på 62hz båndet , så kommer det seg med en gang.
    Men som sagt , prøv en annen plassering først hvis du har mulighet.
    Jeg ville gjerne prøve dette, men finner som sagt ikke mulighet for å overføre Through til Manuell..?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Du begynner å nærme deg noe nå ja :)
    Trough betyr ingen EQ filter aktivert ja. Og hvis du kopierer denne over i manuell så kan du nok finpusse litt til.
    Det første jeg vill gjort var å kjørt kun fronter , og så dratt ned med PEQ litt på 40 hz peaken - kanskje 4 db med en q på 8.000 kanskje - test og mål...
    Så ville jeg prøvd å dempe litt ved 125hz for å dempe denne litt - test , mål og test igjen.
    Så ville jeg forsket litt mer med å justere litt på avstanden til sub i receiver , samt foskjellig x-over varianter - på den måten tror jeg du kan få litt mer nivå og jevnere overgang ved 50-70 hz tror jeg.
    Og når du har fått dette mest mulig , så kan du finpusse litt med PEQ på sub der det trengs.
    Takk igjen for svar Torolan. Men hvordan får jeg kopiert Through til Manuell? På innstillingen finner jeg bare Flat/Front/Natural til Manuell?
    Og er det riktig at Subbene skal rulle av på så lavt som 40HZ?
    Du går inn på manuell-PEQ og blar nedover og velger PEQ DataCopy - der kan du velge hvliken variant du vil kopiere over til manuel.
    Tror nok avrullingen av subene over 40 hz skyldes plasseringen i rommet. Sett x-over til 200 hz , og ta måling av kun subene uten noe eq. Da vil du se hvordan dem oppfører seg alene. Har du da mulighet for å eksprimentere med plasseringen , så gjør du det før du går videre.
    Så prøver du å rette ut frekvensresponsen med PEQ for subkanalen. Det ser ut til at bør gå greit å gå på med litt eq her uten at du gjør noe galt.
    Senk litt på 39hz ,og øk litt på 62hz båndet , så kommer det seg med en gang.
    Men som sagt , prøv en annen plassering først hvis du har mulighet.
    Jeg ville gjerne prøve dette, men finner som sagt ikke mulighet for å overføre Through til Manuell..?
    Var litt rask , du må bruke front og ikke trough.
    Setup>manuell sp.setup>Parametric EQ>Manual>bla nedover til PEQ DataCopy og bruke "front til manual".
    Når du bruker "front" , så er den urørt for frontrekka , mens de andre ht er kalibrert for å få samme klang som frontene.
     

    Biring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    53
    Sted
    Kongsberg
    Du går inn på manuell-PEQ og blar nedover og velger PEQ DataCopy - der kan du velge hvliken variant du vil kopiere over til manuel.
    Tror nok avrullingen av subene over 40 hz skyldes plasseringen i rommet. Sett x-over til 200 hz , og ta måling av kun subene uten noe eq. Da vil du se hvordan dem oppfører seg alene. Har du da mulighet for å eksprimentere med plasseringen , så gjør du det før du går videre.
    Så prøver du å rette ut frekvensresponsen med PEQ for subkanalen. Det ser ut til at bør gå greit å gå på med litt eq her uten at du gjør noe galt.
    Senk litt på 39hz ,og øk litt på 62hz båndet , så kommer det seg med en gang.
    Men som sagt , prøv en annen plassering først hvis du har mulighet.
    Jeg ville gjerne prøve dette, men finner som sagt ikke mulighet for å overføre Through til Manuell..?
    Var litt rask , du må bruke front og ikke trough.
    Setup>manuell sp.setup>Parametric EQ>Manual>bla nedover til PEQ DataCopy og bruke "front til manual".
    Når du bruker "front" , så er den urørt for frontrekka , mens de andre ht er kalibrert for å få samme klang som frontene.
    Aha, "Front" er også uten EQ filter på HT, da skal jeg utprøve mer i helga. Kommer tilbake med flere målinger, etter å ha prøvd tipsene dine.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Du går inn på manuell-PEQ og blar nedover og velger PEQ DataCopy - der kan du velge hvliken variant du vil kopiere over til manuel.
    Tror nok avrullingen av subene over 40 hz skyldes plasseringen i rommet. Sett x-over til 200 hz , og ta måling av kun subene uten noe eq. Da vil du se hvordan dem oppfører seg alene. Har du da mulighet for å eksprimentere med plasseringen , så gjør du det før du går videre.
    Så prøver du å rette ut frekvensresponsen med PEQ for subkanalen. Det ser ut til at bør gå greit å gå på med litt eq her uten at du gjør noe galt.
    Senk litt på 39hz ,og øk litt på 62hz båndet , så kommer det seg med en gang.
    Men som sagt , prøv en annen plassering først hvis du har mulighet.
    Jeg ville gjerne prøve dette, men finner som sagt ikke mulighet for å overføre Through til Manuell..?
    Var litt rask , du må bruke front og ikke trough.
    Setup>manuell sp.setup>Parametric EQ>Manual>bla nedover til PEQ DataCopy og bruke "front til manual".
    Når du bruker "front" , så er den urørt for frontrekka , mens de andre ht er kalibrert for å få samme klang som frontene.
    Aha, "Front" er også uten EQ filter på HT, da skal jeg utprøve mer i helga. Kommer tilbake med flere målinger, etter å ha prøvd tipsene dine.
    Det er bra , må ikke gi seg - lykke til :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Hvor mange bånd kan dere bruke på Yamahaen i manuell EQ?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Kun via XT32..

    Har dere med Minidsp også prøvd Antimode og kan si noe om forskjellene ved opplevd lyd?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Kun via XT32..

    Har dere med Minidsp også prøvd Antimode og kan si noe om forskjellene ved opplevd lyd?
    "Kun XT32"... - skal vel være bra i bassområdet den vel...?
    Den er hvertfall bedre enn YPAO sin , for den gjør så å si ingenting i subområdet på egenhånd.
    Jeg bruker nå en minidsp 2x4 for subene , og den fungerer greit den , men alt må gjøres manuelt i motsetning til Antimode.
    Og man må passe på gain , så nå må volumet på subene stå veldig høyt (80%) for å ha nok å gå på. Men det er jo ikke noe problem det egentlig.
    Men man MÅ jo ha måleutsyr for å bruke denne da , det slipper man jo med Antimode.
     

    Biring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    53
    Sted
    Kongsberg
    " I am back" med flere målinger. Håper ikke alle er lei av grafene mine :rolleyes: Har testet ut tipsene dine Toloran, flere gjorde utbedringer.
    Det er utrolig mange parametere som skal klaffe. Plassering, nivåer, avstander, delinger ,PEQ osv osv. Lett å glemme å utprøve en kombinasjon, som til sist gjør en forandring. Ved for eksempel å gjøre avstanden mindre på HT, økte grafen mellom ca 60-75HZ.

    Hvis jeg har begynt å skjønne REW, så er jeg fortsatt på rett spor med målingene under?
    Har en dipp blant annet på ca 100HZ som jeg ikke har klart å "løfte".


    1.jpg
    2.jpg
    3.jpg
    4.jpg
    5.jpg
    6.jpg
    7.jpg
    8.jpg
    9.jpg
    10.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Kun via XT32..

    Har dere med Minidsp også prøvd Antimode og kan si noe om forskjellene ved opplevd lyd?
    Marantz US | AV8801

    Audyssey MultEQ XT32 automatic room measurement and correction provides easy setup, via the included microphone, and custom generates high resolution digital filters for each speaker and subwoofer, providing smooth tailored acoustic response with correction in both frequency and time domains (conventional equalization only provides frequency tailoring).

    Jeg hadde kjørt Antimoden først så Audyssey - fikk topp resultater når jeg gjorde dette.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    " I am back" med flere målinger. Håper ikke alle er lei av grafene mine :rolleyes: Har testet ut tipsene dine Toloran, flere gjorde utbedringer.
    Det er utrolig mange parametere som skal klaffe. Plassering, nivåer, avstander, delinger ,PEQ osv osv. Lett å glemme å utprøve en kombinasjon, som til sist gjør en forandring. Ved for eksempel å gjøre avstanden mindre på HT, økte grafen mellom ca 60-75HZ.

    Hvis jeg har begynt å skjønne REW, så er jeg fortsatt på rett spor med målingene under?
    Har en dipp blant annet på ca 100HZ som jeg ikke har klart å "løfte".
    Det er slett ikke dårlig dette altså , bare så det er sagt.
    Hvor mye EQ har du brukt her ?
    Har du noe ledig som du kan bruke på 78hz båndet? Ser det er en anelse mer etterklang der enn på resten hvis man skal pirke litt.
     

    Biring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    139
    Antall liker
    53
    Sted
    Kongsberg
    Ja synes det begynner å se bedre ut, og det høres fortsatt bra ut også ,det er jo det aller viktigste!

    Vet du hvorfor det vises en dipp ved ca 160Hz på frekvenskurven, men ikke like mye på vannfallet?

    Her er hva jeg innstilt på PEQ på denne målingen:

    Small 90Hz

    SUB:

    Band 1 F 39,4Hz Q 2000 Gain -2dB
    Band 2 F 62,5 Q 2000 Gain +4dB
    ---------------------------------------

    HT

    Band 1 F 39,4 Q 1587 Gain - 4dB
    Band 2 F 125 Q 1000 Gain - 3,5dB
    Band 3 F 78,7 Q 8000 Gain +4dB
    Band 4 F 99,2 Q 8000 Gain + 4,5 dB
    Band 5 F 2.52KHz Q 1000 Gain - 3dB
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    @peter og andre som har peil. Hvordan ser dette ut? Hvor viktig er impuls responsen

    HIFI.jpg



    Dette er da begge subbene står i venstre hjørnet stacket
    Stacket i hjørne.jpg

    Impuls Dual Sub 2.jpg


    Dette er subbene plassert på innersiden av hver høyttaler
    På innsiden av HT.jpg

    Mellom HT.jpg

    Og dette er plassert i hvert hjørne på utsiden av HT
    I hvert sitt hjørne.jpg

    Dual sub i hvert hjørne.jpg


    All Spl.jpg
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ja synes det begynner å se bedre ut, og det høres fortsatt bra ut også ,det er jo det aller viktigste!

    Vet du hvorfor det vises en dipp ved ca 160Hz på frekvenskurven, men ikke like mye på vannfallet?

    Her er hva jeg innstilt på PEQ på denne målingen:

    Small 90Hz

    SUB:

    Band 1 F 39,4Hz Q 2000 Gain -2dB
    Band 2 F 62,5 Q 2000 Gain +4dB
    ---------------------------------------

    HT

    Band 1 F 39,4 Q 1587 Gain - 4dB
    Band 2 F 125 Q 1000 Gain - 3,5dB
    Band 3 F 78,7 Q 8000 Gain +4dB
    Band 4 F 99,2 Q 8000 Gain + 4,5 dB
    Band 5 F 2.52KHz Q 1000 Gain - 3dB
    Ok.
    Jeg mener du bør prøve med høyere Q på 39hz , og mer demping. Kanskje -4-5db og Q på 8.000.
    Ville også prøvd med høyere Q på 62hz , men med samme økning (4db).
    Og legg til en demping på 78hz på sub - Q på 10 og demping på - 3-4db.

    På fronter ville jeg prøvd følgende :
    39 hz -3db , Q på 8.000
    62hz +3db , Q på 6350
    78hz - 3db , Q på 8.000
    125hz - 3db Q på 6350 eller 8000.
    Nå har du vel bukt alle du kan , så det kan godt hende at med fronter delt mot sub på 80hz heller bør kutte ut 39hz justeringen på frontene , og heller legge til litt på 198hz - f.eks. +3 db med Q på 4.000.

    Legg det inn og se hva som skjer.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    @peter og andre som har peil. Hvordan ser dette ut? Hvor viktig er impuls responsen

    Dette er da begge subbene står i venstre hjørnet stacket
    Vis vedlegget 369476
    Vis vedlegget 369470

    Dette er subbene plassert på innersiden av hver høyttaler
    Vis vedlegget 369477
    Vis vedlegget 369474
    Og dette er plassert i hvert hjørne på utsiden av HT
    Vis vedlegget 369478
    Vis vedlegget 369475

    Vis vedlegget 369480
    Er alle disse uten noen form for EQ?
    I så fall så vil jeg helt klart si at en sub i hvert hjørne ser best ut ved første øyekast.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Alle målinger er tatt uten romkorreksjon!

    Jeg regner med jeg mister endel output ved å sette dem i hvert sitt hjørne?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Alle målinger er tatt uten romkorreksjon!

    Jeg regner med jeg mister endel output ved å sette dem i hvert sitt hjørne?
    Det ser du når du måler det...
    Hvis du måler først stacket i et hjørne , og så flytter den en over i det andre hjørnet uten å røre noe som helst av innstillinger , så vil jo alle fordeler/ulemper avsløres ganske fort.
    Og da er det FR , vannfall og gd man bør se på , glem alt annet når det gjelder kun subene.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Alle målinger er tatt uten romkorreksjon!

    Jeg regner med jeg mister endel output ved å sette dem i hvert sitt hjørne?
    Det er bedre å miste noen db å kanskje forbedre responsen da jeg regner med du har litt headroom før du maxer ut disse.

    Har du prøvd Antimoden også XT32 ? Jeg hadde som sagt gode resultater når jeg gjorde dette.

    Stacking i hjørne måler dårligst, jeg ville prøvd med eq på utsiden av høytalerene, kan se ut som det kan gi beste resultatet..
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Det er det jeg har gjort som viser de målingene over
    Ok , ja da synes jeg en i hvert hjørne ser best ut.
    Det kan være greit å måle en og en sub og så begge sammen etterpå for å se hvordan dem summerer.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Alle målinger er tatt uten romkorreksjon!

    Jeg regner med jeg mister endel output ved å sette dem i hvert sitt hjørne?
    Det er bedre å miste noen db å kanskje forbedre responsen da jeg regner med du har litt headroom før du maxer ut disse.

    Har du prøvd Antimoden også XT32 ? Jeg hadde som sagt gode resultater når jeg gjorde dette.

    Stacking i hjørne måler dårligst, jeg ville prøvd med eq på utsiden av høytalerene, kan se ut som det kan gi beste resultatet..

    @alle Takk for alle inputs..

    Er det alene på grunn av at jeg har bedre respons 60-80 hz på utsiden av HT kontra mellom HT dere ville foretrukket den posisjonen?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn