Bil, båt og motorsykkel Riksløken Northugs bil

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    De fleste her inne har oppnådd noe mer verdigfullt enn å gå fort på ski. Beklager, men klarer ikke å se noen verdi i slikt. Den eneste bragden er å bruke så masse energi på noe så unyttig...
    Morsomt at du er så engasjert over en gammal ski stjerne hvis du mener det er så lite verdt.. Har du så lite å finne på?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Fremdeles ikke ett argument men fakta.
    Beklager, men jeg anser ikke "ingen døde" som en formildende omstendighet når noen spiller rusissk rulett med andres liv.

    Northug slipper å sitte varetektsfengslet for uaktsomt drap. Og det er jo bra det da ...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.802
    Antall liker
    9.467
    Sted
    Trondheim
    Vel, denne klovnen har oppnådd rimelig mye mer enn tastatur krigerne her inne. Ikke at det unnskylder hans handlinger men bragdene er allikevel nevneverdig mot "anonyme" tøffinger som aldri har gjort noe galt og vet best ;)
    Hva mener du med oppnådd? VM og OL-gull i langrenn? So what?
    Hva har han bidratt med?
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.823
    Antall liker
    5.513
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    Hei Alek264! Alle her inne har bagasje, også sin families bagasje. Lusa her kan luktes godt, derfor er folk engasjert. Bortsett fra trening, talent og suksessen med det for P.N , hva er det som gjør at du engasjerer deg så sterkt forsvarsmessig for en bortskjemt dust?
    Ikke tro at du er på et lukket forum med jomfruer, her er alle typer mennesker, også de som ruset seg så sterkt at de kun har plast i munnen igjen til slutt(meg og sikkert andre på sin måte).
    Helter må sees på med en viss skepsis, og i allefall når de er på bærtur. Anbefaler deg å sette på Mayhem med albumet Chimera og innta en en porsjon kynisk selvinnsikt.
    Mvh. Rune, og forhåpentligvis alle andre som gjorde livet farlig for mange i lang tid .
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.002
    Antall liker
    22.161
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hva mener du med oppnådd? VM og OL-gull i langrenn? So what?
    Hva har han bidratt med?
    Han har fått endel unger ut på ski faktisk.

    Forøvrig er Uno-X sin håndtering forbilledlig. Seriøse sykkellag kan ikke samarbeide med farlige medtrafikanter.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.802
    Antall liker
    9.467
    Sted
    Trondheim
    Så noe positivt har han kanskje bidratt med.
    Hvordan skal det måles mot f.eks. alle lærere som oppdrar og lærer opp barn? Og som tjener dramatisk mye dårligere enn det Northug gjør/har gjort?
    Northug har oppnådd noe, mens det har ikke lærerne (f.eks.)? Jeg stemmer på lærerne her!
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.865
    Antall liker
    2.831
    Torget vurderinger
    1
    Det bør være et tilbud om idrettsstjerne-detox etter endt karriere. Det holder ofte ikke med å slå seg på pokerspill. Vinnerskallen kan slå begge veier.
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.462
    Antall liker
    2.432
    Sted
    vest
    Det bør være et tilbud om idrettsstjerne-detox etter endt karriere. Det holder ofte ikke med å slå seg på pokerspill. Vinnerskallen kan slå begge veier.
    Burde vell omfatte alle, ike bare usympatisk skiløpere?
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Spyttprøven var positiv ...
    Vet det. Det var bare en kommentar på at han selv nå i flg. TV2 skal ha sagt at han ikke hadde brukt noe før han kjørte. Det gjør jo at svaret på blodprøven blir enda mer «interessant»...
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.672
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei Alek264! Alle her inne har bagasje, også sin families bagasje. Lusa her kan luktes godt, derfor er folk engasjert. Bortsett fra trening, talent og suksessen med det for P.N , hva er det som gjør at du engasjerer deg så sterkt forsvarsmessig for en bortskjemt dust?
    Ikke tro at du er på et lukket forum med jomfruer, her er alle typer mennesker, også de som ruset seg så sterkt at de kun har plast i munnen igjen til slutt(meg og sikkert andre på sin måte).
    Helter må sees på med en viss skepsis, og i allefall når de er på bærtur. Anbefaler deg å sette på Mayhem med albumet Chimera og innta en en porsjon kynisk selvinnsikt.
    Mvh. Rune, og forhåpentligvis alle andre som gjorde livet farlig for mange i lang tid .
    Jeg trenger vel ikke noe kynisk selvinnsikt selv jeg ikke mener det samme som dere.. VerkeN jeg eller dere kjenner PN så å uttale seg om hvordan han er skal jeg være forsiktig med men jeg liker fyren som dere sikkert har forstått selv om han gjør jævlig dumme ting til tider. Så får vi bare være uenig i hva vi syntes om han, vi enes jo om handlingene hans og det er det som er viktig.

    Nå ble det biff og masse nydelig øl i går så det ble nok forsvart litt i overkant men det kan jeg leve med hehe.

    Mayhem - Chimera skal jeg sette på nå uansett tenkte jeg.. ett album jeg har hørt ekstremt lite på.
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.462
    Antall liker
    2.432
    Sted
    vest
    Live her kl12

     
    R

    rr30629

    Gjest
    Det viktigste vil likevel være at det han sier samstemmer med hva etterforskningen kommer frem til. Så kan han heller ta seg en stripe etterpå.
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.747
    Antall liker
    3.420
    Det er mange som omtaler ham som gutten, men jeg synes han tar det som en mann i allefall.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Lærebok-bortforklaringer til skyhøy timespris.

    Skal slike ting fremstå som troverdig så tar du med mora di som en sa det, ikke et manuskript fra FH.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.536
    Antall liker
    9.306
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sorry, har ikke trua på noen rehabilitering av adrenalinjunkien etter å ha sett pressekonferansen.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Verdens dårligste forklaring på hvorfor han hadde bilen full av kontanter hvertfall. Det begynner å bli ganske åpenbart hvorfor det ble rassia hjemme
     

    Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.747
    Antall liker
    3.420
    Det oser PR rådgiving av dette. Ved å konsekvent referere til "bare problem ved hard festing" så angis det en løsning - bare å holde seg unna miljøet, Oslo etc. Jeg er skeptisk på om dette holder. Litt enig med Terje A her ovenfor.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Fyren er jo ikke alene om å tøye grensene i idrettsmiljøet ....

     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Hva får Petter Northug til å tro at First House-rådgivning er hva som skal til for å reparere image?

    FH har svært lav anseelse hos publikum. Hvis vi lager en bånn 10-liste på organisasjoner folk har tillit til, vil de ligge langt oppe.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.940
    Antall liker
    5.619
    Sted
    Holmestrand
    Det er mange som omtaler ham som gutten, men jeg synes han tar det som en mann i allefall.
    Han gjør det han må.
    Her finnes det ikke alternativer.
    Ikke sikker på at det kvalifiserer til "å ta det som en mann",
    men vi bør slutte å kalle ham god gutt og slikt.
    Det er bare en bortforklaring.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.565
    Antall liker
    7.892
    Torget vurderinger
    0
    Blir vel Bentley med privatsjåfør heretter, evt med "L" tegn bakpå fra tid til annen....

    Er du fratatt førerkortet har du ikke lov til å kjøre med "L"

    Som antydet lenger oppe var han uten lappen i 5 år sist. Hvilket er definisjonen på inndratt førerkort på "livstid"!
    Dog tviler jeg seriøst på om han denne gangen vil kunne få det tilbake etter 5 år. Både på grunn av forhistorien
    og det faktum at han er så kjent og det vil føre til rabalder i media om han får kjøre opp på nytt så tidelig etter
    denne blemma.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.940
    Antall liker
    5.619
    Sted
    Holmestrand
    Så nå har vi det fra synderen selv, muligens ikke rus, men: fart godt over 200 i 80-sonen.
    Det betyr at hvis du holdt 80, og PN kjørte på deg bakfra ville det tilsvare stillestående og bli påkjørt av en i 140.
    De fleste skjønner at det vil være dramatisk.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Northug kjemper for sin fremtidige inntekt. Varemerket hans har fått seg en solid på trynet.

    Northug prøver vha. FH å styre narrativet, komme i forkjøpet av hva politiet vet. Politiet har høyst trolig beslaglagt videoen han snakker om. Dermed innrømmer han selv at han kjørte 200 i 80-sona. Det vil lekke ut før eller siden og da er det bedre for han å få kontroll på historien. At han selv forteller det, og ikke dagbladet etter en politilekkasje.

    Dette handler syvende og sist om penger. Om varemerket Northug skal bestå. Derfor søkte han hjelp hos FH av alle steder.

    Historien til Northug er at han først tok kokain i 2019. Det vil han at vi skal tro på?

    Northug er ikke langt nok nede i kjelleren ennå, å gjøre en livsstilendring koster utrolig mengde energi og vilje. Det er først når alt er tapt at flesteparten innser det og er villig, men langt fra alle makter det selv da.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Enig. Det var ikke noen tung misbruker vi så der, det var en som var lei seg for at han ble tatt.

    Og disse brillene kommer vi nok til å se overalt, må jo hjelpe PN, og han kommer til å le hele veien til trønderbanken.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.565
    Antall liker
    7.892
    Torget vurderinger
    0
    Vibekke Skofterud døde etter råkjøring på sjøen i rus.

    Ikke for å kverrulere denne gangen Larson, men fordi jeg oppriktig undrer på den saken.

    Jeg fikk med meg at de "fant alkohol i blodet", men jeg så aldri noe om hvor mye det var.

    Har du sett noe? Politiet og media var raske med å trekke et slør av taushet over denne saken synes jeg.

    Ble det fastslått noe om hvor fort hun hadde kjørt på denne vannscooteren?

    Den største forskjellen på disse to sakene var jo at hun døde. Det er intet som er så gunstig for imaget som det å være død!
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.536
    Antall liker
    9.306
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Ikke for å kverrulere denne gangen Larson, men fordi jeg oppriktig undrer på den saken.

    Jeg fikk med meg at de "fant alkohol i blodet", men jeg så aldri noe om hvor mye det var.

    Har du sett noe? Politiet og media var raske med å trekke et slør av taushet over denne saken synes jeg.

    Ble det fastslått noe om hvor fort hun hadde kjørt på denne vannscooteren?

    Den største forskjellen på disse to sakene var jo at hun døde. Det er intet som er så gunstig for imaget som det å være død!
    Det er også et par andre vesentlige forskjeller: rusen var forårsaket av en lovlig substans og hun kjørte ikke over fartsgrensen.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.565
    Antall liker
    7.892
    Torget vurderinger
    0
    Det er også et par andre vesentlige forskjeller: rusen var forårsaket av en lovlig substans og hun kjørte ikke over fartsgrensen.
    Meget mulig. Jeg har ikke peiling, derfor spør jeg.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Ang. Skofterud så ble det ikke sagt annet enn at promillen var over tillatt, altså over 0,8. Det ble vel en diskusjon den gangen da noen mente at det ikke var nødvendig og opplyse om dette da de mente at det ville gå ut over ettermæle hennes.

    Når man kjører beruset så har det selvfølgelig ingenting å si om rusmiddelet er lovlig eller ikke.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    Det er også et par andre vesentlige forskjeller: rusen var forårsaket av en lovlig substans og hun kjørte ikke over fartsgrensen.
    Er det fartsgrenser på sjøen utenfor havna? Hun kjørte langt opp på et skjær, gjorde hun ikke, så farten kan umulig vært lav.

    Personlig synes jeg at det er litt synd at avdødes ettermæle er viktigere enn personer som ennå er i live og kan ta lærdom. Ikke at media skal grave og avsløre uvesentligheter.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Er vel folk som har gjort verre ting enn PN og krabbet seg tilbake. Mike Tyson for eksempel. Nå er jo Norge en liten fillelandsby i internasjonal sammenheng, det er små forhold, og det kommer tett innpå, så det kan jo bli en utfordring.
     

    Svullo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Innlegg
    3.462
    Antall liker
    2.432
    Sted
    vest
    Skofterud fik et løp opkallt etter seg, noe jeg tviler på at Snorthug får. I tilfelle bør det vell kaldes "Dopedilten" 🤣
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.215
    hadde Northugen dødd der han kjørte 200 i 80-sonen så hadde det nok kommet statue, skistadion etc for han også.

    Nå overlevde han. Og da får man jo ikke slikt
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.091
    Sted
    '
    Verdens dårligste forklaring på hvorfor han hadde bilen full av kontanter hvertfall. Det begynner å bli ganske åpenbart hvorfor det ble rassia hjemme
    Bilen full?
    40000 er det jo plass til i en brystlomme.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.536
    Antall liker
    9.306
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Er det fartsgrenser på sjøen utenfor havna? Hun kjørte langt opp på et skjær, gjorde hun ikke, så farten kan umulig vært lav.

    Personlig synes jeg at det er litt synd at avdødes ettermæle er viktigere enn personer som ennå er i live og kan ta lærdom. Ikke at media skal grave og avsløre uvesentligheter.
    Det er 30 knops fartsgrense på sjøen i Arendal, og jeg tviler sterkt på om Vibeke Skofterud kjørte noe særlig raskere enn det den natten.
    Uansett er det helt feil å sammenligne disse personene og hendelsene.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn