Beklager at jeg er sent ute med min kommentar, men: De støpslene er noe av det mest elendige som er laget!
Når man strammer til skruen for strekkavlastning av kabelen, viser det seg at støpslene går istykker! Slissen på motsatt side av strammeskruen er rett og slett for svak, og ryker for et godt ord. Eller rettere sagt; så fort man strammer settskruen til et noenlunde formålstjenlig nivå, ryker plasten på motsatt side.
Styr unna!!
Ser poenget, men jeg har 10-12 sånne strømkabler og har aldri opplevd et slikt problem. Mulig plastkvaliteten har blitt dårligere etter at jeg kjøpte mine, eller kanskje du er sterkere enn du tror. (Det pleier å være unnskyldningen hjemme hos oss når ting går i stykker.)
Neivel?
Da har vel jeg hatt uflaks med mine fire støpsler, eller så har plastkvaliteten blitt dårligere.
Hva krefter brukt i denne sammenheng angår, så er de neppe overdrevent store.
Jeg tillater meg å mene at jeg har en ganske nennsom hånd hva slikt angår, så problemet ligger neppe der.
Nå har jeg omsider fått tatt et par bilder av et av i alt fire støpsler, og det bør være relativt enkelt å forstå at konstruksjonen / låsingen mellom delene står til under pari hva kvalitet angår?
Man kan tydelig se bruddet i flatene som låser delene til hverandre, samtidig som bildet også viser hvor tynn denne plasten er på angjeldende sted.
Her med delene på plass, ser man ganske greit at motholdet for strekkavlasterskruen på motsatt side er for svakt.
Min oppfatnig / advarsel omkring den støpseltypen opprettholdes!