RIP Michael Jackson

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Off the Wall og thriller er klassikere! Trist at han er død selv om de siste 20 årene var preget av mye rot

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.775
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
quincy + michael = krutt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Amerikanske myndigheter har bekreftet dødsfallet :'(

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.999
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
CNN har nettopp medelt på TV at han er død.... RIP

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.775
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
65finger skrev:
Off the Wall og thriller er klassikere! Trist at han er død selv om de siste 20 årene var preget av mye rot

rotet er hans personlige tragedie.
jeg kjenner ikke ham personlig, så jeg forholder meg til kunsteren michael jackson.

jmolnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
6.191
Fekk oppleve denne fantastiske artisten på tre ulike turnéar. Kjem til å huske desse konsertane med stor glede og hit-rekka han kjørte midt i kvar konsert er det få som kjem i nærleiken av!!

Kvil i fred "King Of Pop"!!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Gago skrev:
65finger skrev:

rotet er hans personlige tragedie.
jeg kjenner ikke ham personlig, så jeg forholder meg til kunsteren michael jackson.
Støttes! Media var sikkert delaktig i dødsfallet (sten til byrden)

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.194
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Oppsummerer for meg selv før jeg går til sengs:

Elvis Presley-The Beatles-Michael Jackson -

-sukk

Ø

ØivindJ

Gjest
Foreslår en hyllesttråd med musikken hans under "musikk generelt".

Ø

ØivindJ

Gjest
Vi har alle våre laster. De færreste er like kreative.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
4.186
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Quincy Jones -- I've Lost My Little Brother

We just received the following statement from Quincy Jones, who produced Michael Jackson's legendary "Thriller" album:

"I am absolutely devastated at this tragic and unexpected news. For Michael to be taken away from us so suddenly at such a young age, I just don't have the words.

Divinity brought our souls together on The Wiz and allowed us to do what we were able to throughout the 80's.

To this day, the music we created together on "Off The Wall," "Thriller" and "Bad" is played in every corner of the world and the reason for that is because he had it all...talent, grace, professionalism and dedication.

He was the consummate entertainer and his contributions and legacy will be felt upon the world forever.

I've lost my little brother today, and part of my soul has gone with him."

http://www.tmz.com/2009/06/25/quincy-jones-michael-jackson-death/

T2000

Hi-Fi interessert
Ble medlem
20.01.2005
Antall liker
0
Sted
Narvik
R.I.P. :(
Kommer til å dedikere anlegget til lyd fra Michael Jackson's musikk fra nå og ut helgen. Musikken som har gledet både meg og mange andre i flere tiår.
MJ kommer alltid til å huskes for musikken for min del!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.371
Torget vurderinger
1
Michael Jackson er død

Gago skrev:
bjornh, kan du stenge denne tråden og flytte linkene etc. over til rip-tråden, slik at vi får samlet alt på et sted?
da blir det lettere å finne tilbake senere.
Det er gjort. Ønskes tråden flyttet inn i musikk kategorien?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.775
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
michael og musikkvideone hans fra thriller revolusjonerte mtv.
uten michael hadde ikke mtv vært så store som de har blitt i årene/tiårene etter.

denne ble faktisk regissert av selveste john landis:

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Michael Jackson er død

bjornh skrev:
Gago skrev:
bjornh, kan du stenge denne tråden og flytte linkene etc. over til rip-tråden, slik at vi får samlet alt på et sted?
da blir det lettere å finne tilbake senere.
Det er gjort. Ønskes tråden flyttet inn i musikk kategorien?
Den passer der når ryktet er bekreftet

Ø

ØivindJ

Gjest
bjornh skrev:
Dette emnet har blitt flyttet til Musikk Generelt.
Da kan du kanskje like så godt slette musikk tråden jeg nettopp la ut ;) (?)
Edit: den kan jo stå egentlig siden det er youtube klipp helt fra starten av der. :)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.371
Torget vurderinger
1
...eller vi kan slå den sammen med denne om du vil. Den kan for såvidt også stå for seg selv.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.371
Torget vurderinger
1
Noen innlegg er fjernet grunnet usmakelige kommentarer som bryter med normal folkeskikk og Hifisentralens reglement.

bjornh, moderator

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Når Tom Jones ble spurt om hva han følte når Elvis døde sa han "great career move!"
Med tanke på hvor langt MJ har fallt i forhold til sine glansdager på sent søttitall og frem til slutten på åttitallet så føles Tom Jones sine ord ikke helt feil.

V

villov

Gjest
Larry King nevnte i stad at han trodde mange unge gutter nå ville prøve seg på tabloidene for å fortelle sin "historie".
Kan godt tenkes. Mange vil nok prøve melking av bortgangen.

T

TT.

Gjest
Dette er utrolig trist. Har vokst opp med MJ og han var min favoritt i tenårene. Synes at Off the Wall var hans beste utgivelse og den LPn ble nærmest spilt i stykker. Hvil i fred :'(

Vedlegg

S

Slubbert

Gjest
Man kan si mye rart om Michael Jackson, men han var et at de fremste ikoner musikkverdenen noensinne har produsert og tar sin rettmessige plass i musikkhistorien sammen med Elvis og de aller største. RIP.

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.467
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Ble hele "Thriller" og halve "Off the Wall" i natt før jeg la meg. Av og til kan en ikke ta hensyn til husfreden.

RIP

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
6
Slubbert skrev:
Man kan si mye rart om Michael Jackson, men han var et at de fremste ikoner musikkverdenen noensinne har produsert og tar sin rettmessige plass i musikkhistorien sammen med Elvis og de aller største. RIP.
Det er forståelig at man kan bli litt sentimental siden MJ er død, men man trenger ikke å overdrive....
Det at MJ solgte mange plater betyr langt ifra at han var blant de største. Det blir som å si at Dynastiet var verdens beste TV-serie....
Jeg har over 600 cd-er men ingen av hans plater er funnet verdige til en plass i samlingen.

En forvirret sjel har gått bort. RIP.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.247
Torget vurderinger
11
Trist !
Holder "Off the Wall" og "Thriller" for å vere 2 av de beste pop album jeg har hørt.Akkurat nå snurrer Jackson 5 i bakgrunnen.

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
På sitt beste lagde MJ tidløs pop-musikk, på sitt verste var han heller tragisk. Jeg velger nå uansett å huske han for de beste platene han gjorde og for det enkle faktum at Off The Wall er en fantastisk plate av en ung mann på vei mot et liv ingen ville misunt han.

Det er trist og rart at han er død, jeg håper i hvert fall at han selv får ro i en sjel som tydelig har vært preget av alt annet enn ro og harmoni.

Hvil i fred.

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
23.222
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Fra en venn på facebook

"Selger billig Jackson bilett"

---------------------------
Jeg tror disse konsertene kunne blitt ille bra, trist dette her.

R.I.P M.J

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
Hvil i fred, Michael!

Synd at du aldri fikk vist verden en siste gang at du fortsatt er størst i ditt felt...

:'(

S

Slubbert

Gjest
Finn M skrev:
Det er forståelig at man kan bli litt sentimental siden MJ er død, men man trenger ikke å overdrive....
Det at MJ solgte mange plater betyr langt ifra at han var blant de største. Det blir som å si at Dynastiet var verdens beste TV-serie....
Har ikke noe med sentimentalitet å gjøre, jeg har vanskelig for å se for meg en mer ikonisk artist enn Michael Jackson, med mulig unntak av Elvis, Lennon og Hendrix.

S

stereo hans

Gjest
En popkunster er borte....

Vil fremheve albumet Off The Wall, samt tidlige Jackson 5 singler. Utsøkt popmusikk!

R.I.P

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Antall liker
137
Sted
Volda
er Michael Jackson død?

Gago skrev:
michael var den komplette entertainer.
i alle fall da han var på høyden.
han kunne skrive superlåter, gjøre treffsikre valg blant låter andre hadde skrevet, synge med trøkk og karisma, og dansingen hans får moderne r'n'b-stjerner som justin timberlake etc. til å se ut som om de driver med bikkjejokking.
Enig med U.

Michael var en av de største - kanskje den største uansett sjanger etter min mening...

RIP MJ :'( - måtte du finne fred der du nå er....

V

vredensgnag

Gjest
Synd han sluttet å arbeide sammen med Quincy Jones, men de tre albumene ble store!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.371
Torget vurderinger
1
vredensgnag skrev:
Synd han sluttet å arbeide sammen med Quincy Jones, men de tre albumene ble store!
Det har du rett i.

-men så har vi den historien da om EC AW 250DMB...

Topp Bunn