R
Roysen
Gjest
Håper på noen audiofile memorial remasters av Off The Wall, Thriller, Bad og Dangerous.
Mvh
Roysen
Mvh
Roysen
Bare minner om att han er frikjent for alt - velger og forholde meg til det.Only Crap skrev:En pedofil mindre, bu-hu![]()
Nå slipper i allfall verden at han skal forgripe seg mer på små barn. Utrolig hvor stor tilgivelse fyren høster tiltross for at han er en flere ganger dømt overgriper. Nok et bevis på at bare man har nok penger og/eller er populær nok så kan komme av sted med hva som helst uten følger. Skal vedde på at det i mange barnehjem er stor feiring i dag i stedet for noen sorg. Jeg sender heller en tanke til alle hans offer opp gjennom årene.
Min mor var på min alder (uten å ha finregna på det) når Elvis døde. Hun hadde da vokst opp med Elvis. Jeg har vokst opp med Kongen av pop, og således er Michael Jackson blitt min Elvis.Wergeland skrev:Sansynligvis var det også verdens mest kjente person som døde i går. Ikke veldig mange på kloden som ikke vet hvem Michael Jackson er. Som "merkenavn" må det vel kun være Coca Cola som er mer kjent?
Riktignok bare synsing fra min side.
Hadde litt 16. August 1977 følelse når jeg satt oppe i går kveld og ventet på å få dødsfallet bekreftet eller avkreftet. Utenfor hørte jeg folk rope til hverandre "Michael Jackson er død".
Voff skrev:Før hans død appelerte han praktisk talt utelukkende til fjortismarkedet.
Han var utvilsomt en mester i kommersiell, glattpolert popmusikk designet for å erobre salgslister, men å blande Mozart inn i dette eller endog bruke begrepet Konge er å gå for langt....
Utsagnet ditt beviser vel bare at noen faktisk lever i en hule og koser seg med plinky plong musikken sin. Bevares! Sikkert koslig det også ;D Synes de som skal være Troll i denne tråden kan finne på noe mere kreativt i Offtopic forumet. For meg er denne tråden en hyllest for en genial og ofte misforstått artist som vil bli dypt savnet.Voff skrev:Utrolig hvor "bra" en artist blir etter hans død.
Før hans død appelerte han praktisk talt utelukkende til fjortismarkedet.
Han var utvilsomt en mester i kommersiell, glattpolert popmusikk designet for å erobre salgslister, men å blande Mozart inn i dette eller endog bruke begrepet Konge er å gå for langt....
Helt enig, har aldri hatt sansen for musikken hans egentlig.Voff skrev:Utrolig hvor "bra" en artist blir etter hans død.
Voff skrev:Utrolig hvor "bra" en artist blir etter hans død.
Popmusikk er så mye, mye mer enn selve musikken. Så det spørs hva vi legger i "stor". Voff sier han er en mesterGago skrev:..folk som ikke ser (hører) storheten med michael jackson er enten nerder eller autister uten kontakt med verden og forståelse av tiden de lever i.
Ulf-B skrev:Michael Jackson var en 10-15 år for sent ute til å treffe meg i min mest mottagelige ungdomstid. Likevel har jeg ingen problemer med å like det jeg hører når jeg setter på Thriller eller Bad - de to eneste av hans CDer jeg har. Samarbeidet med Quincy Jones har skapt noe som står seg i populærmusikkens historiebok. Hva som skjedde etterpå - såvel musikalsk som i privatlivet - får være en helt annen sak. Godt man ikke er berømt, sier jeg bare - det kan ikke ha vært et enkelt liv.
Ulf-B skrev:Jeg har faktisk tenkt på det, ja - men jeg venter til det har roet seg litt. Ingen skal se meg i en Michael Jackson sørge- og hamstrekø.
Hehe! amazon.co.uk har fine priser på MJ cder.Ulf-B skrev:Jeg har faktisk tenkt på det, ja - men jeg venter til det har roet seg litt. Ingen skal se meg i en Michael Jackson sørge- og hamstrekø.
Gago skrev:et av de meste uvitende innlegg jeg har lest her inne på en god stund.
michael jackson har enorm status blant musikere og musikkjennere.
folk som ikke ser (hører) storheten med michael jackson er enten nerder eller autister uten kontakt med verden og forståelse av tiden de lever i.
donkeys uten kunnskaper og teft for popmusikk og popkultur.
Det er virkelig en bra plate. R.I.P. Michael.TTmania skrev:Dette er utrolig trist. Har vokst opp med MJ og han var min favoritt i tenårene. Synes at Off the Wall var hans beste utgivelse og den LPn ble nærmest spilt i stykker. Hvil i fred :'(
Jeg ble kanskje litt revet med.Voff skrev:Jeg er enig i at Jackson var et "geni" innenfor sin ultrakommersielle sjanger. Men hans musikalske spennvidde er snever og han er ingen popkonge; bare sammenlign med Lennon/McCartney hvis spennvidde (og kvalitet) sammelignet med Jacksons best måles i lysår. Selv om folk dør, trenger man ikke å blåse alt ut av proposjoner.
Synes det er frekt og respektløst at man må nærmest forsvare sine meninger om en artist her. Etter min oppfatning er denne tråden ment som en MJ hyllestråd for fans. RIP MJ.Voff skrev:Gago skrev:et av de meste uvitende innlegg jeg har lest her inne på en god stund.
folk som ikke ser (hører) storheten med michael jackson er enten nerder eller autister uten kontakt med verden og forståelse av tiden de lever i.
Jeg lever ikke i en hule eller er uten kunnskap om musikk eller popkultur selv om gjerne innrømmer at popmusikk, strengt definert, ikke akkurat er min greie. Jeg har omgått musikere og plateanmeldere (med vekt på pop) med 30 års fartstid og 20 000 plater; i tillegg er mange av mine venner vært musikkintereserte. Jeg har i hele mitt liv kun møtt èn Michael Jacksonfan og det var en kompis 12 årige datter (på 90-tallet).
Jeg er enig i at Jackson var et "geni" innenfor sin ultrakommersielle sjanger. Men hans musikalske spennvidde er snever og han er ingen popkonge; bare sammenlign med Lennon/McCartney hvis spennvidde (og kvalitet) sammelignet med Jacksons best måles i lysår. Selv om folk dør, trenger man ikke å blåse alt ut av proposjoner.
Enig! dette bør være en hyllingstråd til MJ og ikke en diskusjon om hvem som har laget den beste popmusikken etter egne personlige referanser og smak.digiman skrev:Synes det er frekt og respektløst at man må nærmest må forsvare sine meninger om en artist her. Etter min oppfatning er denne tråden ment som en MJ hyllestråd for fans. RIP MJ.Voff skrev:Gago skrev:et av de meste uvitende innlegg jeg har lest her inne på en god stund.
Jeg lever ikke i en hule eller er uten kunnskap om musikk eller popkultur selv om gjerne innrømmer at popmusikk, strengt definert, ikke akkurat er min greie. Jeg har omgått musikere og plateanmeldere (med vekt på pop) med 30 års fartstid og 20 000 plater; i tillegg er mange av mine venner vært musikkintereserte. Jeg har i hele mitt liv kun møtt èn Michael Jacksonfan og det var en kompis 12 årige datter (på 90-tallet).
Jeg er enig i at Jackson var et "geni" innenfor sin ultrakommersielle sjanger. Men hans musikalske spennvidde er snever og han er ingen popkonge; bare sammenlign med Lennon/McCartney hvis spennvidde (og kvalitet) sammelignet med Jacksons best måles i lysår. Selv om folk dør, trenger man ikke å blåse alt ut av proposjoner.
Lag heller en ny tråd og skjerp dere.
65finger skrev:Enig! dette bør være en hyllingstråd til MJ og ikke en diskusjon om hvem som har laget den beste popmusikken etter egne personlige referanser og smak.digiman skrev:Synes det er frekt og respektløst at man må nærmest må forsvare sine meninger om en artist her. Etter min oppfatning er denne tråden ment som en MJ hyllestråd for fans. RIP MJ.Voff skrev:Gago skrev:et av de meste uvitende innlegg jeg har lest her inne på en god stund.
Lag heller en ny tråd og skjerp dere.
Lennon & McCartney er kjedelige i forhold til Jackson, det er nå min mening. Hver sin smak, og jeg er ikke enig i at man skal kanonisere Lennon/McCartney over Jackson.Voff skrev:Gago skrev:et av de meste uvitende innlegg jeg har lest her inne på en god stund.
Jeg er enig i at Jackson var et "geni" innenfor sin ultrakommersielle sjanger. Men hans musikalske spennvidde er snever og han er ingen popkonge; bare sammenlign med Lennon/McCartney hvis spennvidde (og kvalitet) sammelignet med Jacksons best måles i lysår. Selv om folk dør, trenger man ikke å blåse alt ut av proposjoner.Voff skrev:Gago skrev:et av de meste uvitende innlegg jeg har lest her inne på en god stund.
Jeg vet i hvert fall hvem som skulle fått jobben under oppvaskbenken, om det skulle behøves...decibelius skrev:Å sammeligne Lennon/Macca med Jacko er bare tull - man kan like gjerne sammenligne Pavarotti med Kurt Nilsen ;D