RIP Michael Jackson

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Nei, bra musikk er bra musikk, og bra musikkelskere SER stor musikk uavhengig av genre... Trenger ikke å DIGGE musikken for å se dens storhet.. :)

decibelius skrev:
Å sammeligne Lennon/Macca med Jacko er bare tull - man kan like gjerne sammenligne Pavarotti med Kurt Nilsen ;D

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
Springsteen var smart. Dette sa han i 84:

"The type of fame that Elvis had, and that I think Michael Jackson has, the pressure of it, and the isolation that it seems to require, has gotta be really painful. I wasn't gonna let that happen to me. I wasn't gonna get to a place where I said, 'I can't go in here. I can't go to this bar. I can’t go outside.'... I believe that the life of a rock 'n' roll band will last as long as you look down into the audience and can see yourself, and your audience looks up at you and can see themselves—and as long as those reflections are human, realistic ones. The biggest gift that your fans can give you is just treatin' you like a human being, because anything else dehumanizes you. And that’s one of the things that has shortened the life spans, both physically and creatively, of some of the best rock 'n' roll musicians—that cruel isolation. If the price of fame is that you have to be isolated from the people you write for, then that's too fuckin' high a price to pay."

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.556
Torget vurderinger
4
Det ryktes at han er sett i Sør Amerika.....

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Det kommer mange ådseletere krypende fram når en gammel stjerne har passert supernåva og etterlatt seg et sort hull. Det er allerede registrert en enorm mengde spam i kjølvannet av dødsfallet med innhold knyttet til avdøde, og platesalget har tatt seg voldsomt opp, og snart starter arveoppgjøret.

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Ja, dere får virkelig ha meg unnskyldt. Men når det legges ut for salg billetter for en musikers minnesstund, ja da bakker jeg ut. Hele greia er så usmakelig at jeg blir opprørt og forbanna. Nå skal mannen selges for det han er verdt - og det før liket har nådd en anstendig temperatur. Tvær hver eneste dollar utav restene ...

Det er så jeg knapt registrerer en normal og genuin sorg oppi alt sirkuset - alt er dradd helt ut - og alle er plutselig MJ-fan, untatt jeg.
Nå er jeg riktig nok ingen ekspert på folks sorgmønster eller sorgreaksjon, men dette går utenfor all fatteevne.

Vel, så var M. Jackson en av de virkelige store popikonene, så langt er jeg enig, selv om han aldri var å se i platehylla mi. Men å opphøye en person til Gud og gjerne noe som er større enn det óg, hvis noe slikt finns, ja da bakker jeg på hodet ut enda en gang.
Jeg er rett og slett pisse lei hele Micael Jakson-syndromet verden tilsynelatende lider av!!

Jada, jeg høres surmaga ut, jeg vet det, men det er på tide med en aldri så liten nøytral og "sunn" motvekt oppi alt.
Begrav mannen på en anstendig måte! Thats it!!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.371
Torget vurderinger
1
Litt sånn Prinsesse Diana syndrom dette her. Men det var ventet.

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.047
Sted
Det som gir østfoldingene den gode utsikten...
Torget vurderinger
1
anekdoten skrev:
Ja, dere får virkelig ha meg unnskyldt. Men når det legges ut for salg billetter for en musikers minnesstund, ja da bakker jeg ut. Hele greia er så usmakelig at jeg blir opprørt og forbanna. Nå skal mannen selges for det han er verdt - og det før liket har nådd en anstendig temperatur. Tvær hver eneste dollar utav restene ...

Det er så jeg knapt registrerer en normal og genuin sorg oppi alt sirkuset - alt er dradd helt ut - og alle er plutselig MJ-fan, untatt jeg.
Nå er jeg riktig nok ingen ekspert på folks sorgmønster eller sorgreaksjon, men dette går utenfor all fatteevne.

Vel, så var M. Jackson en av de virkelige store popikonene, så langt er jeg enig, selv om han aldri var å se i platehylla mi. Men å opphøye en person til Gud og gjerne noe som er større enn det óg, hvis noe slikt finns, ja da bakker jeg på hodet ut enda en gang.
Jeg er rett og slett pisse lei hele Micael Jakson-syndromet verden tilsynelatende lider av!!

Jada, jeg høres surmaga ut, jeg vet det, men det er på tide med en aldri så liten nøytral og "sunn" motvekt oppi alt.
Ubeskrivelig enig!

JaLa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
6
anekdoten skrev:

Vil bare påpeke at salget er fra privatpersoner. AEG delte ut 17500 billetter gratis, så det er griske "fans" som selger dem videre... Utdelingen ble gjort via en loddtrekning blant interesserte.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.371
Torget vurderinger
1
Good business is where You find it.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Kanskje Jacksons kirurg var hobbyarkeolog?

Topp Bunn