Jepp, har fått med meg detpks skrev:kjøp for guds skyld fra prolyd...! koster hyggelige 1400 ;D
PK
Gratulerer med nyinnkjøp. Blir spennende å høre. ADI-8 QS har mange flere funksjoner og muligheter sammenlignet med ADI-2`en, men er først og fremst spent på de lydmessige forskjellene du opplever, ja.theStig skrev:Nok om hodetelefoner.... "Og me sett attende te RME".
Da har jeg endelig fått prøvd RME sin nyeste high-end konverter ADI-8 QS. Et betydelig løft i forhold til ADI-2 og FF800.
Skal komme tilbake med mer senere.
theStig skrev:Noen som har prøvd å skifte utgangskondisene på ADI-2 med noe bedre? Det sitter "fæle" 220 uF elektrolytter der. Å bytte disse med f.eks 10 uF polyprop kondiser kan kanskje være en god ide? Jeg gjorde det på min RME Fireface 800. Resulatetet ble noe mer "hull gjennom". Alle monner drar som kjent....
Bildet under viser hvilke kondensatorer det er snakk om. Man må komme til å undersiden av kretskortet for å få loddet de ut. Litt skruing må påregnes med andre ord.
Har du noe elfanr på disse komponentene?theStig skrev:Og som lovet - et bilde av koblingskondensatorene på hodetelefonutgangen. Bør være et solid løft å skifte disse med noe bedre.
Hvilken er det jeg trenger fire av?pks skrev:65-577-22
65-471-29
Mvh
Pk
En av dom Begge typene er polyprop, den runde svarte er muligens stor..? (ikke sikker)el_mariachi skrev:Hvilken er det jeg trenger fire av?pks skrev:65-577-22
65-471-29
Mvh
Pk
Hva heter den nye dacen eller hvordan kan man ev.se om det er den nye man har?Ivaols skrev:Hallo i luken. Noen spørsmål for å bekrefte om jeg har forstått noen vesentlige poeng.
- RME har digital og analog inngang
- På de nye dacene kan volumjusteringen omprogrammeres til de analoge utgangene bak
- Ved bruk av den analoge inngangen, vil RME fungerere som en ren forforsterker eller kjører den da en ADA konvertering? (idiotisk spørsmål iom det er en DAC, men jeg må være sikker)
Bare at den funker akseptabelt som en start med HD650 inntil evt.en dedikert headamp blir kjøpt.Bach_Man skrev:Kan i hvert fall si at den ikke er optimal med HD650, og AKG701 er vel enda mer tungdreven. Resultatet med Sennheiser er fullt akseptabelt, og bedre enn typiske hodetelefonuttak, men min dedikerte hodetelefonforsterker, som riktignok koster omtrent like mye som en ADI2, er mer musikalsk og overlegen på alle måter. Men HD650 krever mye av både kilde og forsterker for å være verdt pengene.
Takk for svaret.Valentino skrev:1. Helt ok. Transporter er bedre, riktignok.
2. Ja.
3. En lang stang med gummiforet bøssing? ;D
4. Hodetelefonutgangen er laget for å trekke det som finnes av dynamiske hodetelefoner. Jeg bruker den på HD580.
Min ADI-2 er i baklengs bruk, så jeg kan dessverre ikke bruke DacMagic.
Vet du om herr Tangen har gjort noe tilsvarende på QS da...?Valentino skrev:Tangen gjorde dem og mente han fikk mer hull igjennom, men ADI-8 QS-klasse ble det ikke.
Takker - håper han vil svare..atonal skrev:Du kan evt. sende en mail til Stig Erik Tangen, han moddet sin ADI-2 i sin tid, mener jeg å huske
info@tangenavdesign.com