Birdman
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 29.01.2005
- Antall liker
- 10
Hvilke grupper inneholder ordet "seamen"?
Arman Sumpe Dur Express. Tror de egentig hadde opprinnelse i noe som het Terje (?) Myhres orkester (hvor omtalte Myhre var bror til Wenche), brøt ut derfra og startet ASDE.OS skrev:Riktig! Arman Sumpe D.E. er riktig svar.pedal skrev:Var litt rask der. Var det Arman Sumpe eller noe sånt?
Så mitt spørsmål må avvente til ditt er besvart. Høres ikke det greit ut?
Det kan da også være Seeds eller Cum eller rett og slett Sperm.F.R.A.N.K skrev:Hvilke grupper inneholder ordet "seamen"?
Var det ikke snakk om at Teigen skulle være med i Genesis? Mulig jeg fabler i tåka her, altså.erato skrev:Det er fristende å spørre om noen kjenner en sammenheng mellom Genesis og Popol Ace, siden begge har vært nevnt i denne tråden.
Dette er (for meg) ett av to mysterier innenfor norsk rockhistorie. Som Nordmann ønsker jeg jo å tro at Jan Teigen nærmest takket nei til Genesis. Jeg hørte et radiointervju med Teigen for et par år siden, hvor han ble spurt om han kunne kaste mer lys over akkurat denne historien. Han svarte imidlertid litt unvikende, nærmest som om han foretrakk at denne myten levde videre... Dette er bare noe jeg har som magefølelse, men hadde det vært "hold" i historien så hadde han hatt alt å tjene på å si det som det var. Jeg har lest andre steder også at han var en kandidat. Spørsmålet er selvsagt HVOR aktuerll han egentlig var, da. Noen som vet mer herom?erato skrev:Han ble invitert over for å prøvesynge da Peter Gabriel sluttet og var sterkt ønsket, men takket nei for å prioritere Popol.
BINGO! One down, two to go!OS skrev:Skal vi komme oss inn på oppgaven igjen folkens?
Jeg har foreslått Lovin' Spoonful som et av de tre bandene.
10CCpedal skrev:Nytt stikkord: Uttrykt i volum, hvor mye tror du en "Lovin Spoonful" utgjør?
Ja, og nå vet du hvor det spesielle navnet kommer fra. Godley & Cream var jo i det hele tatt noen spøkefuler. Mye humor i platene deres.OS skrev:10CCpedal skrev:Nytt stikkord: Uttrykt i volum, hvor mye tror du en "Lovin Spoonful" utgjør?
En av mine favoritter fra 70-tallet!
Ja men det var en annen jeg tenkte på.Ramses skrev:Greg Lake spilte bass i King Crimson, ELP og The Gods.
Riktig!Rojoh skrev:Richard Sinclair: Caravan, Hatfield and the north, Camel?
Eric Clapton, George Harrison og Pattie Boyd?pedal skrev:OK, her er et nytt spørsmål (kanskje litt enkelt?):
Det har vært flere partnerbytter i rockes historie. Men hvis man skal se på de involvertes posisjoner på rockes adelskalender, så er det et tilfelle som rager over de andre. Hvem var de involverte?
Riktig. Han kjøpte en aksjepost i den nystartede Holiday Inn kjeden, som etterhvert ble meget verdifull.erato skrev:Moteller?
Imponerende hva du kan! Jeg tenkte på sluttvokalen på Blinded by the light fra Roaring Silence. I følge et intervju jeg leste med MM så hadde han reservert denne for Springsteen himself, men det klaffet ikke med verken tid eller sted, så MM måtte improvisere.rolfozzy skrev:Han sang vel litt på Glorified Magnified. Hvilken låt er mer usikkert. Mange år siden jeg hørte den plata.