|
Fra Lippo Lippi ??pang skrev:Jada , imponerende.
OG låta Out of the ruins ? Vi er på 80 tallet og norsk.
Amund
Ingen våkne eller ingen interesse?joje skrev:Navn på norsk singel fra midten av 80-tallet, tre kvinner og en mann, sort/hvitt cover. Oppgitt som om det er/var to forskjellige grupper på A og B siden, men jeg er usikker på om akkurat det..
Stikkord: SPAR
;D
joje skrev:Fra Lippo Lippi ??pang skrev:Jada , imponerende.
OG låta Out of the ruins ? Vi er på 80 tallet og norsk.
Amund
Yes , første låt på In Silence med Fra Lippo Lippi
Korrekt Crawdaddy Simone, råtøff single/ep, men jeg kjenner ikke til noen LP. Ifølge diskografi.no var de med på Nye Takters samleplate, men ellers ingen andre utgivelser.Ramses skrev:Crawdaddy Simone ga ut en LP sammen med A Technicolor Dream i '84.
Jeg vet ikke om det er den du tenker på?
Ellers ga Crawdaddy Simone ut singelen "Crawdaddy Simone"/"Absence".
Etter det forlot Willy B. bandet.
De kom fra Burnt Sienna som ga ut en split lp med A Technicolor Dream i 1984. Og svaret fant jeg i Norsk Pop og Rock Leksikon, som antagelig kan kjøpes for en rimelig penge fortsatt... ;D ;DRamses skrev:Det var nok bare Sterner og Steinsvik som deltok på denne plata med
A Technicolor Dream. Jeg husket litt skjevt.
- Men i hvilket band spilte Benedikte Sterner og Anne Bang-Steinsvik i ved
nevnte plateslipp. Kan noen fortelle meg det?
Ja, det er riktig, men svaret bør vel utdypes noe mer...Trondmeg skrev:Noe med dumdum?
RIKTIG! Og den låta (Slave) er bare så utrolig tøff i denne innspillingen.Trondmeg skrev:Slave, B-siden til Splitter pine spilt inn på Nationalteatret 9. mai 1986 tror jeg det sto. Jeg husket ikke hvilken singel det var og måtte finne den i hylla først.
Jeg husker en låt som het "In Dieser Stadt" med Cut. Er det den du mener?Trondmeg skrev:Slave var en kongelåt, veeeldig lenge siden jeg hørte nevnte versjon, så det er kanskje på tide med et gjenhør.
Noen som husker norsk hit tidlig 80-tall med tysk tittel og tekst (opprinnelig en 60-talls schläger), hvertfall gitt ut på singel med 2 forskjellige B-sider og senere ble den også med på førstealbumet. Bandet avsluttet med en EP relatert til en stor mediasak et par år senere. Anyone?
vet ikke helt, men det var et band som het Kåre og Partiet (punk)Trondmeg skrev:Norsk 80-tall.
Noen tonesatte Kåre Willoch og kalte låta?
eller koks... ?Trondmeg skrev:Kanskje litt smal:
The wilcox talk
Husker den nå etter googling, men kun perifert, rart hvor mye som går i glemmeboken når en blir eldre.Trondmeg skrev:Det er mulig. Jeg har ikke sjekket stavemåten. Husker du den?
Denne var vrien pedal, føler jeg burde kunne svaret på denne.pedal skrev:NYTTÅRSNØTTEN:
Vi holder oss til Norge og et av 70-tallets (for meg) store utgivelser:
På hvilket album namedropper man John Wayne og Liv Ullmann i samme sangtekst?
PS: Denne lar seg ikke google, så den som klarer denne har 70-talls pensumet inne!
Tampen brenner!OS skrev:Jonas Fjeld Rock'n Rolf Band?
Snu?
Eddie Zolta?
Betyr det at det er et album med en av de tre ovenfor?pedal skrev:Tampen brenner!OS skrev:Jonas Fjeld Rock'n Rolf Band?
Snu?
Eddie Zolta?