blir litt vanskelig, han var 13 år i 65, Lizzy ble stiftet 69.rolfozzy skrev:Eller kanskje Thin Lizzy ?
Boffen skrev:blir litt vanskelig, han var 13 år i 65, Lizzy ble stiftet 69.rolfozzy skrev:Eller kanskje Thin Lizzy ?
Alan Parkerrolfozzy skrev:Tar en lett en nå da. Kjent skotsk artist.
Hurdy Gurdy Man.
Gitar? Bass? Trommer?
Nesten, men ikke helt riktig.Boffen skrev:Alan Parkerrolfozzy skrev:Tar en lett en nå da. Kjent skotsk artist.
Hurdy Gurdy Man.
Gitar? Bass? Trommer?
John Paul Jones - igjen.....
Clem Cattini
Donovan var oppvarmer for Yes når de spilte i Ekeberghallen, tror det var 77.
Køpte Hurdy plata da.
Å javel nei.rolfozzy skrev:Nesten, men ikke helt riktig.Boffen skrev:Alan Parkerrolfozzy skrev:Tar en lett en nå da. Kjent skotsk artist.
Hurdy Gurdy Man.
Gitar? Bass? Trommer?
Clem Cattini
Køpte Hurdy plata da.
Boffen skrev:Å javel nei.rolfozzy skrev:Nesten, men ikke helt riktig.Boffen skrev:Alan Parkerrolfozzy skrev:Tar en lett en nå da. Kjent skotsk artist.
Hurdy Gurdy Man.
Gitar? Bass? Trommer?
Clem Cattini
Køpte Hurdy plata da.
According to Clem Cattini, who really did play on this, here is the lineup:
* Donovan - Acoustic Guitar
* John Paul Jones - Arrangement, Musical Director and Bass Guitar
* Alan Parker - Lead (electric) Guitar
* Clem Cattini - Drums.
Og på Barabajagal er det snakk om både Jeff Beck Group og en kombo Big Jim Sullivan/John Paul Jones. Vet jeg...rolfozzy skrev:Tar en lett en nå da. Kjent skotsk artist.
Barabajagal.
Gitar? Bass?
Boffen skrev:http://en.wikipedia.org/wiki/The_Hurdy_Gurdy_Man
sier ikke at wiki har rett, men jeg tviler på at Page og Bonham spilte på denne.
Barabajagal:jowil skrev:Og på Barabajagal er det snakk om både Jeff Beck Group og en kombo Big Jim Sullivan/John Paul Jones. Vet jeg...
Hvis kildene dine er selve albumet antar jeg at du har helt rett, men iflg allmusic spilte også de to jeg nevnte.rolfozzy skrev:Barabajagal:jowil skrev:Og på Barabajagal er det snakk om både Jeff Beck Group og en kombo Big Jim Sullivan/John Paul Jones. Vet jeg...
Donovan,vocal-acoustic guitar.
Jeff Beck, Guitar
Ron Wood, Bass.
Og
Nicky Hopkins, Keyboards
Tony Newman, Drums
Madeline Bell, Suzi Quatro og Leslie Duncan. Koring.
jowil skrev:Hvis kildene dine er selve albumet antar jeg at du har helt rett, men iflg allmusic spilte også de to jeg nevnte.rolfozzy skrev:Barabajagal:jowil skrev:Og på Barabajagal er det snakk om både Jeff Beck Group og en kombo Big Jim Sullivan/John Paul Jones. Vet jeg...
Donovan,vocal-acoustic guitar.
Jeff Beck, Guitar
Ron Wood, Bass.
Og
Nicky Hopkins, Keyboards
Tony Newman, Drums
Madeline Bell, Suzi Quatro og Leslie Duncan. Koring.
Tjo, når du nevner det har jeg vel vært borti et par ting jeg har stusset på der tidligere også.Boffen skrev:allmusic er berømte for å ha mye faktafeil.
Kriedt !!!!Continuo skrev:
Begge bøkene jeg har sier: KNEDT.rolfozzy skrev:Kriedt !!!!Continuo skrev:
Det ser ut som Kriedt er navnet!rolfozzy skrev:
Richard Thompson har brukt dette psevdonymet. Tenker du på Al Stewardt-LoveChronicle, han var med på den, under det navnet. Jimmy Page deltok også på den plata.pang skrev:En kjent musiker brukte navnet Mavyn Prestwyck på en plate med en annen
artist. Hva heter denne mannen ? Og artisten og tittelen på skiva ?
Amund
Ramses skrev:Her kommer en ny nøtt:
Jeg skal fram til et psykedelisk prog.rockband fra Detroit.
På plata fra '74 står trommeslager oppført som X, bassisten
som Y og tangentene trakteres av Z.
Hvilket band tenker jeg på?
Amboy Dukes.. kanskje?
Amund