JP skrev:
IMHO:
Er ikke snart ringen sluttet for all diskusjon her på Hifisentralen? Stort sett alle diskusjoner har jo vært ført x-antall ganger uansett. Det gjelder ikke bare denne tråden selvsagt.
Det vi sitter igjen med er en velfungerende Bruktbørs samt noen interessante "Hjemme hos" tråder. Alt annet er vel gammelt oppgulp og subjektive betrakninger om lyd, matching etc...
JP
Tja - det kommer jo an på hva man er på jakt etter. Du står selvsagt fritt til å delta i diskusjonene eller ikke!
At man skal måtte lytte til noe for å være berettighet til å kommentere utstyr synes jeg er reinspikka tull. Da hadde det ikke blitt mye som kunne diskuteres. Man kan si mye om lyden ut i fra valg av teknologi, elementer, produksjon, målinger osv. Jeg vil vel gå så langt som å si at dette i mange tilfeller sier mer om en konstruksjon enn det et tilfeldig lytteinntrykk kan.
Jeg har selv hørt Rockport Ankaa for et par måneder siden. De hørte jeg i et oppsett jeg ikke var kjent med, med utstyr jeg aldri har hørt før og i det store og hele synes jeg det er vansklig å uttale seg veldig bombastisk om lyden av disse.
Nei - jeg vil snarere oppforde til debatt og synsinger - både fra de som har hørt, teste og de som bare har lest. Min tilnæring er nok kanskje noe mer teknisk enn det andre har....men er det ikke greit med et mangfold også på sentralen!
Hvorfor ikke være litt mer positiv...jeg synes mange av innleggene dine har en "negativ" undertone!
Mvh
OMF