Hva med tanken om et selvbygg da Rolf? Opp i kvalitet, ned i prisRoDa skrev:Tja.pengesluk skrev:På tide med horn.
Sub-en må jeg beholde, i alle fall til noe annet blir bygget.
Platespiller, RIAA og CD-spiller må jeg beholde.
Da gjenstår det høyttalere (nypris 20k) og forsterker (nypris 34k) som skal selges og finansiere ny amp og hornhøyttalere?
:-X
Ting som hadde vært spennende å høre her hjemme uten å bytte amp:
Spendor, Living Voice, Harbeth, Vienna, PMC, ....
Barnet i meg med guttedrømmene har lyst på B&W 804S eller SF Cremona førstegenerasjon.
Hm.
R
Sikkert en god krem kombinert med guttedrømmer ;D ;Drolfozzy skrev:Så ung og pen du har blitt på det nye bildet, Roda.
Krem eller ansiktsløftning?
lassemann skrev:Hva med tanken om et selvbygg da Rolf? Opp i kvalitet, ned i prisRoDa skrev:Tja.pengesluk skrev:På tide med horn.
Sub-en må jeg beholde, i alle fall til noe annet blir bygget.
Platespiller, RIAA og CD-spiller må jeg beholde.
Da gjenstår det høyttalere (nypris 20k) og forsterker (nypris 34k) som skal selges og finansiere ny amp og hornhøyttalere?
:-X
Ting som hadde vært spennende å høre her hjemme uten å bytte amp:
Spendor, Living Voice, Harbeth, Vienna, PMC, ....
Barnet i meg med guttedrømmene har lyst på B&W 804S eller SF Cremona førstegenerasjon.
Hm.
R
mvh
lassemann
Trur Roda er skremt bort p.g.a dette bilde.....:-( jan jan fy !jan#jan skrev:Vi kan vel bygge isammen ... ;D
Hvis han er såå lettskremt (noe jeg tro ikke han er...) så begynner jeg å lure.... ;Djohnnygrandis skrev:Trur Roda er skremt bort p.g.a dette bilde.....-
;Djan#jan skrev:Hvis han er såå lettskremt (noe jeg tro ikke han er...) så begynner jeg å lure.... ;Djohnnygrandis skrev:Trur Roda er skremt bort p.g.a dette bilde.....-
Tror det er Merida`en .... :
Mannen er nok ute å sykler..... 8)jan#jan skrev:Hvis han er såå lettskremt (noe jeg tro ikke han er...) så begynner jeg å lure.... ;Djohnnygrandis skrev:Trur Roda er skremt bort p.g.a dette bilde.....-
Tror det er Merida`en .... :
Mange ville kanskje si at da har du nådd et mål.RoDa skrev:Anlegget står på sin vante plass og har mer blitt et redskap for å høre på musikk enn en hobby i seg selv.
Der kan du se. Bare vent til september-oktober og regnværet kommer, så er du i gang med det.RoDa skrev:PC-lyd må jeg få på plass etterhvert, kan jo ikke leve i fortiden heller.
Det bildet må vel være gammelt? Hvor er den nye subben?RoDa skrev:HiFi-bilder er fortsatt jævli moro, må bare finne noe flott hifi å ta bilder av.
Går litt opp og ned det der gitt :RoDa skrev:Takker lassemann.
Trodde du var på sykkelen flere ganger i uka jeg?
R
Er det ikke deilig å ha kommet dit 8)RoDa skrev:Anlegget står på sin vante plass og har mer blitt et redskap for å høre på musikk enn en hobby i seg selv.
- Flott sykkel den unge mannen har da, 75mil er meget bra detRoDa skrev:Er nok ute og sykler ja......
Anlegget står på sin vante plass og har mer blitt et redskap for å høre på musikk enn en hobby i seg selv.
P.S. gismo, SAM har det fortsatt helt ok han
So long
R
Blir fort sånn.lassemann skrev:Går litt opp og ned det der gitt :RoDa skrev:Takker lassemann.
R
mvh
lassemann
Dinosaur liksom? Har alltid vært her, selv om det var en tøff overgang til dette nye fra gode gamle Audioforum.... ;DDazed skrev:Velkommen tilbake. Du må ikke forsvinne for lenge av gangen. Du hører liksom bare med her.
Mange ville kanskje si at da har du nådd et mål.RoDa skrev:Anlegget står på sin vante plass og har mer blitt et redskap for å høre på musikk enn en hobby i seg selv.
Der kan du se. Bare vent til september-oktober og regnværet kommer, så er du i gang med det.RoDa skrev:PC-lyd må jeg få på plass etterhvert, kan jo ikke leve i fortiden heller.
Det bildet må vel være gammelt? Hvor er den nye subben?RoDa skrev:HiFi-bilder er fortsatt jævli moro, må bare finne noe flott hifi å ta bilder av.
Bare gi lyd hvis du vil ha en demo av en billig Squeezebox, NAS og DAC-løsning.RoDa skrev:Har tilgang på mye ferdigrippet musikk, må bare finne ut av hvilken løsning jeg skal velge.
Føles helt ok det, ja.musicus skrev:Er det ikke deilig å ha kommet dit 8)RoDa skrev:Anlegget står på sin vante plass og har mer blitt et redskap for å høre på musikk enn en hobby i seg selv.
Selv trives jeg bedre med det slik, heller det enn å ende opp med å tro man har skjønt den hele og fulle herligheten med hobbien som i en villfarelse av å ha forlest...(forspist)...seg på "bokstavkjeks" og ende opp med en mental hififorstoppelse, slikt skal man ikke kimse av 8)
Sykling er herlig, mange muligheter rundt der du holder til, si ifra så tar vi en runde en gang.
mvh
Det vil jeg gjerne, takker.Dazed skrev:Bare gi lyd hvis du vil ha en demo av en billig Squeezebox, NAS og DAC-løsning.RoDa skrev:Har tilgang på mye ferdigrippet musikk, må bare finne ut av hvilken løsning jeg skal velge.
Bare si fra du, så finner vi en tid som passer.RoDa skrev:Det vil jeg gjerne, takker.Dazed skrev:Bare gi lyd hvis du vil ha en demo av en billig Squeezebox, NAS og DAC-løsning.RoDa skrev:Har tilgang på mye ferdigrippet musikk, må bare finne ut av hvilken løsning jeg skal velge.
Du er nok bedre å formulere detaljer enn meg, du har rett, og jeg mener vel mye det samme som du her sier det.RoDa skrev:Jeg har sansen for flere tilnærminger til hobbyen, selv om jeg kan styre meg for de som absolutt skal fortelle andre hva som er den rette vei.musicus skrev:Er det ikke deilig å ha kommet dit 8)RoDa skrev:Anlegget står på sin vante plass og har mer blitt et redskap for å høre på musikk enn en hobby i seg selv.
Selv trives jeg bedre med det slik, heller det enn å ende opp med å tro man har skjønt den hele og fulle herligheten med hobbien som i en villfarelse av å ha forlest...(forspist)...seg på "bokstavkjeks" og ende opp med en mental hififorstoppelse, slikt skal man ikke kimse av 8)
Sykling er herlig, mange muligheter rundt der du holder til, si ifra så tar vi en runde en gang.
mvh
Deal, bare skrik ut når du er i området. Sykler stort sett man-ons-fre, men kan godt legge om planene.
R
FlottDazed skrev:Bare si fra du, så finner vi en tid som passer.RoDa skrev:Det vil jeg gjerne, takker.Dazed skrev:Bare gi lyd hvis du vil ha en demo av en billig Squeezebox, NAS og DAC-løsning.RoDa skrev:Har tilgang på mye ferdigrippet musikk, må bare finne ut av hvilken løsning jeg skal velge.
Høres bra ut. Så lenge du har klikkpedaler og tryner like jævli som meg så.... ;D ;Dmusicus skrev:Du er nok bedre å formulere detaljer enn meg, du har rett, og jeg mener vel mye det samme som du her sier det.RoDa skrev:Jeg har sansen for flere tilnærminger til hobbyen, selv om jeg kan styre meg for de som absolutt skal fortelle andre hva som er den rette vei.musicus skrev:Er det ikke deilig å ha kommet dit 8)RoDa skrev:Anlegget står på sin vante plass og har mer blitt et redskap for å høre på musikk enn en hobby i seg selv.
mvh
Deal, bare skrik ut når du er i området. Sykler stort sett man-ons-fre, men kan godt legge om planene.
R
Er i området nu, men drar hjem på tirsdag, kanskje en mulighet neste gang man er oppe, har nettopp byttet kassetten bak samt kjedet og det gjenstår noen små justeringer før den er optimal til skogsritt, men litt lettere runder er man klar for, må stelle pent med den nu 17 år gamle Kona Eksplosifen min, veteran mountainbike som still going strong .....
mvh
Drev på litt slik jeg også, så de første 5 årene trente jeg 5-6 dager i uken med ett ganske begredelig resultat (joda det gikk fremover bare jævlig sakte ;D ). Kuttet ned til 3 dager i uken og har mye større fremgang enn tidligere på kortere tid, kroppen trenger hvile imellom øktene kan en skjønne. Nå er det jo veldig individuelt hvor mye de enkelte kropper tåler men når det kommer til styrketrening er det ett must om du klarer å finne en balansert treningsmengde. Jeg brukte alt for lang tid på å finne dette ut.RoDa skrev:Blir fort sånn.lassemann skrev:Går litt opp og ned det der gitt :RoDa skrev:Takker lassemann.
R
mvh
lassemann
Er inne i siste uka etter planen jeg la i starten av april, har ikke planer om å fortsette med 6 treningsdager i uka alt for lenge.....
4 får holde.
R
Du må huske at jeg begynner å bli en gammel mann..... Har drevet til og fra med dette i noen år jeg også.johnnygrandis skrev:Drev på litt slik jeg også, så de første 5 årene trente jeg 5-6 dager i uken med ett ganske begredelig resultat (joda det gikk fremover bare jævlig sakte ;D ). Kuttet ned til 3 dager i uken og har mye større fremgang enn tidligere på kortere tid, kroppen trenger hvile imellom øktene kan en skjønne. Nå er det jo veldig individuelt hvor mye de enkelte kropper tåler men når det kommer til styrketrening er det ett must om du klarer å finne en balansert treningsmengde. Jeg brukte alt for lang tid på å finne dette ut.
Takkerjohnnygrandis skrev:Fin sykkel forresten !
Hehe, det var det jeg skulle skrive også.... ;Dhel skrev:40 års krise?
;D alltid greit å være ute i god tid RoDaRoDa skrev:Hehe, det var det jeg skulle skrive også.... ;Dhel skrev:40 års krise?
Kona erter veldig med det, ja. Men det er drøye to år til så det er alt for tidlig å krisemaksimere.
Høres gjennomtenkt og fornuftig ut R.RoDa skrev:Du må huske at jeg begynner å bli en gammel mann..... Har drevet til og fra med dette i noen år jeg også.johnnygrandis skrev:Drev på litt slik jeg også, så de første 5 årene trente jeg 5-6 dager i uken med ett ganske begredelig resultat (joda det gikk fremover bare jævlig sakte ;D ). Kuttet ned til 3 dager i uken og har mye større fremgang enn tidligere på kortere tid, kroppen trenger hvile imellom øktene kan en skjønne. Nå er det jo veldig individuelt hvor mye de enkelte kropper tåler men når det kommer til styrketrening er det ett must om du klarer å finne en balansert treningsmengde. Jeg brukte alt for lang tid på å finne dette ut.
Nå (som det er sommerferie på alle aktivitetene til barna og far kan gjøre som han vil) trener jeg 5-6 økter i uka.
Fordelt på MAN sykkel - TIRS styrke overkropp - ONS sykkel - TORS styrke overkropp - FRE sykkel - LØR fridag - SØN styrke overkropp.
Kjører ikke voldsomt, for jeg blir av erfaring fort overtrent. Men så lenge jeg blir sterkere så vet jeg at mengden er ok.
5 sett på hver muskelgruppe fordelt på to øvelser. Rekkefølge bryst, rygg, skuldre, triceps og biceps.
Samme alle tre dagene, bytter litt på hvilke øvelser jeg kjører.
Takkerjohnnygrandis skrev:Fin sykkel forresten !
Det lille jeg har sett av bilder av deg tyder på at du ikke er noen smågutt 8)johnnygrandis skrev:Dog merker jeg at 12 år med trening begynner å ta på litt ! ;D
Rimelig stram den der Roda !RoDa skrev:Det lille jeg har sett av bilder av deg tyder på at du ikke er noen smågutt 8)johnnygrandis skrev:Dog merker jeg at 12 år med trening begynner å ta på litt ! ;D
Selv er jeg mindre (trenger mindre vedlikehold ;D ) og måler muskler med guttungen, hehe.
God Helg Johnnygrandis
Mvh
Rolf
Det er nå photoshoppingen kommer inn...RoDa skrev:Det lille jeg har sett av bilder av deg tyder på at du ikke er noen smågutt 8)johnnygrandis skrev:Dog merker jeg at 12 år med trening begynner å ta på litt ! ;D
Selv er jeg mindre (trenger mindre vedlikehold ;D ) og måler muskler med guttungen, hehe.
God Helg Johnnygrandis
Mvh
Rolf
LOL, hadde vært noe å blåse opp volumet i PS ;D ;Dcybervision_ skrev:Det er nå photoshoppingen kommer inn...
Godt å ha den unge syklisten tilbake igjen!