Som hi-fi kabel så er den dårligere, ja. Den skal gjengi opptaket og er opptaket skit så skal det låte skit. ;DHvis en kabel farger lyden på en slik måte at musikken høres mer naturlig ut , er dette da en dårligre kabel enn en som er tro imot opptaket og kanskje høres mer kantete og unaturlig ut ?
Tja, opptak er uansett avskygninger av virkeligheten... Alle som driver med denne hobbyen forsøker å skape den illusjonen de tror mest på.. Slik sett har jeg ingen betenkligheter med å bruke noe som jeg finner farger signalet slik jeg liker det.. Litt finurlig å se alle som maser om eq i en eller annen form, men kanskje ikke godtar at en kabel rett og slett kan være en enkel måte å styre sin egen eq på.. Uansett, det vi hører er uansett så prosessert at virkeligheten er utopi.. Kildetro, en illusjon basert på noe som aldri vil skje ved REPRODUKSON av ekte musikk...Som hi-fi kabel så er den dårligere, ja. Den skal gjengi opptaket og er opptaket skit så skal det låte skit. ;DHvis en kabel farger lyden på en slik måte at musikken høres mer naturlig ut , er dette da en dårligre kabel enn en som er tro imot opptaket og kanskje høres mer kantete og unaturlig ut ?
Hva gjør en sånn kabel med opptak som høres naturlig ut i utgangspunktet?
Veldig enig. Humrer litt av det som jeg har uthevet... Kabel som EQ er alt annet enn enkelt, det er prøv og feil uten noe som helst forutsigbarhet.Tja, opptak er uansett avskygninger av virkeligheten... Alle som driver med denne hobbyen forsøker å skape den illusjonen de tror mest på.. Slik sett har jeg ingen betenkligheter med å bruke noe som jeg finner farger signalet slik jeg liker det.. Litt finurlig å se alle som maser om eq i en eller annen form, men kanskje ikke godtar at en kabel rett og slett kan være en enkel måte å styre sin egen eq på.. Uansett, det vi hører er uansett så prosessert at virkeligheten er utopi.. Kildetro, en illusjon basert på noe som aldri vil skje ved REPRODUKSON av ekte musikk...Som hi-fi kabel så er den dårligere, ja. Den skal gjengi opptaket og er opptaket skit så skal det låte skit. ;DHvis en kabel farger lyden på en slik måte at musikken høres mer naturlig ut , er dette da en dårligre kabel enn en som er tro imot opptaket og kanskje høres mer kantete og unaturlig ut ?
Som vreden nevnte en gang...Valget av sin yndlings-forvrengning..
Mellom øra på folk? Og med virkeligheten her mener jeg hva som ligger på skiva, shit in, shit out! ...Hvor er det virkeligheten forsvinner?
Presis!!Uansett, det vi hører er uansett så prosessert at virkeligheten er utopi.. Kildetro, en illusjon basert på noe som aldri vil skje ved REPRODUKSON av ekte musikk..Som hi-fi kabel så er den dårligere, ja. Den skal gjengi opptaket og er opptaket skit så skal det låte skit. ;DHvis en kabel farger lyden på en slik måte at musikken høres mer naturlig ut , er dette da en dårligre kabel enn en som er tro imot opptaket og kanskje høres mer kantete og unaturlig ut ?
Du må da skjønne at de rette damene gir itte rett på sak RoDa, de smyger seg innpå degTakk for tipset, gismo. Har plukket opp dette allerede og dama ligger på WiMP.
Ho røsker ikke på de rette stedene foreløpig, men jeg får gi ho litt tid.
Er dere helt sikre på at dette innlegget kan bli stående på HFS? Her risikerer man en kraftig nedgang i antall postinger da alle kabeldebatter legges død hver gang dette innlegget blir linket inn.Hvis det er sånn, sånn ca:
Vis vedlegget 276407
Så bruker alle (eller de aller fleste?) studioer meter på meter med ikkeaudiofile kabler hele veien frem til musikk på boks.
Hvis vi mener at kabler har en betydning og at f.eks NordOst Odin hele veien fra mic til musikk på boks ville beholdt signalet mer intakt, så er det litt trist, eller?
Da betyr det kanskje at det som ligger på musikk på boks ikke har alt som gitaren hadde å komme med? Snufs.
Men det er kanskje en løsning på det.
Det kan virke som de riktige kablene mellom musikk på boks og høyttalere kan gjenskape det som ble tapt fra gitar til musikk på boks?
Sånn at lyden fra høyttalerne låter mer ekte enn hva det som finnes i musikk på boks skulle tilsi?
Vis vedlegget 276408
Det fantastiske og mystiske er jo da hvordan kablene vet hva som skal gjenskapes? Evig eies kun det tapte.
fantastisk trommeslager som tilførte DS spenning og dynamikk. etter at han ga seg var DS en skygge av hva det var
Takk for tipset, gismo. Har plukket opp dette allerede og dama ligger på WiMP.
Ho røsker ikke på de rette stedene foreløpig, men jeg får gi ho litt tid.
Blir det for lite damer RoDa?Sånn at disse damene til gismo ikke tar helt over her.
\R
Beste Springsteen Cyber.Synes Bruce har tapt seg i det siste, men i '78 var'n på hugget.
Vis vedlegget 279731
For the ones who had a notion
A notion deep inside
That it ain't no sin to be glad you're alive
I want to find one face that ain't looking through me
I want to find one place
I want to spit in the face of these badlands
Nå må dere itte være så kresne da gutter,mannen lager da bra musikk ennå sett opp mot all annen skit som slippes for tidenSynes Bruce har tapt seg i det siste, men i '78 var'n på hugget.
Vis vedlegget 279731
A notion deep inside
I want to find one place
Vi er ikke kresne, vi er kvalitetsbevisste.Nå må dere itte være så kresne da gutter,mannen lager da bra musikk ennå sett opp mot all annen skit som slippes for tidenSynes Bruce har tapt seg i det siste, men i '78 var'n på hugget.
Vis vedlegget 279731
A notion deep inside
I want to find one place
Skjerp dere!!
gismo
Itte dårlig det cyber, der er det kun en side.... den beste...Begge sider? Jeg har bare sånn ethernet-greie.
Hehe...glad je itte var der jeBare sorgen, vel, koser meg med de nyere platene også.
Men, i dag ble det litt annet. Litt greier som er morsommere på høyt volum.
Tror smultringbassene vibrerte så de nesten spratt ut av kassene sine :O
Dette var det nicket veggen som for mange år siden introduserte meg for. Vet ikke om han ferdes her inne lenger.
mvh
Fink er da vel itte pusete RoDa, god helg og god klippMå tøffe meg opp til turen, HC
Nå er det litt pusete igjen med Fink
God helg! Nå er det ut å klippe hekk her, blargh ....