RoDa's anleggstråd MkII

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tom-a

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.01.2003
    Antall liker
    543
    Torget vurderinger
    1
    Takk for flotte blikk inn i messa! Og for service med spilleliste!(y)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.962
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Fin og artig messerapport unge mann, morsomt å lese dine betraktninger ang lyd og ditto tilhørende opplevelser
    Også meget hyggelig å treffe deg med ditt alltid blide lynne, litt for lenge siden sist føles det som😍

gismo

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Stilig oppsett med retrolook på høyttalerne fra Pylon.
    Jeg tror de har litt å gå på med innspilling av høyttalerne, eller så har de glemt å helle ut alle s-ene fra diskanthornet. 😅
    29-IMG_0341.jpg
    Her må jeg i ettertid innrømme at dette nok var sleivete og lettvint. Ser at mange har likt dette rommet.
    Tar det på kontoen for stikke hodet innom og uheldig musikkvalg. Om forladels.
    Veldig bra at det var sånn, for jeg digger utseendet på dem og om de låter bra så er det topp!

mvh

marsboer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    1.798
    Sted
    Phobos
    Her må jeg i ettertid innrømme at dette nok var sleivete og lettvint. Ser at mange har likt dette rommet.
    Veldig bra at det var sånn, for jeg digger utseendet på dem og om de låter bra så er det topp!
    Ja, litt spesielt. Dette var messas dårligste lyd etter min mening, utpreget farging fra kassa, usammenhengende og uraffinert. Ville egentlig ikke dra frem noen spesielle basert på så korte inntrykk, men greit å nevne at du ikke var den eneste som satt igjen med et dårlig inntrykk. Det kan godt være at jeg også var uheldig, men jeg hørte folk sitte å skryte av lyden ved siden av meg så kanskje jeg allerede har blitt miljøskadd av små Dynaudio stativhøyttalere her hjemme.

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for rapport! ❤
    Våknet tidlig i dag og lurte et sekund på om jeg faktisk likevel skulle ta turen i dag... Etter å ha lest bestemte jeg meg! Same old, same old, holder meg hjemme!😁
    Det er kos å være sammen med andre som deler samme diagnose. Bare å ture under/rundt fjorden.

Hyggelig å møte @_RoDa_ og andre kjente på messen😊 For meg er det å snakke med noen utvalgte utstillere, det som er mest interessant, frarøve dem noen kommende produkthemmeligheter ;)
    Trenden er tydelig; det går mot stadig flere rom med aktive høyttalere, og så er det ellers tomt for duppeditter i rommet.
    Sigberg Audio leverte nå mye bedre lyd enn hva tilfellet var på Horten messa for et par-tre år siden. Håper dem lykkes.
    Men for et opplegg på serveringen nede på grunnplanet, ølla betales på ett sted, mens pølsa må du gå 10 meter lengre ned i lokalet for å betale :(
    Enig. Både at det blir penere anlegg fremover med mindre bokser og bedre lyd. Confidence C20A er passelig drøm og jeg satt veldig pris på å få snakket med den ene av Dynaudio-karene. Entusiaster som blant annet snakket om målinger vs opplevd lyd og hva folk egentlig vil ha av type lyd. Herlig.
    Serveringen var nok et helsetiltak, minst 200 skritt pr pølse i brød for å brenne litt kalorier :D :D

Fin messe rapport @_RoDa_ (y) Hyggelig å møtes over en lunch-øl i ”topp baren" på Scandic i går🍻
    Takk. Ja, nå har jeg vært i såpass nær omkrets av deg at jeg snart tør å be om audiens for å lytte på ditt flotte stereoanlegg :):)

Takk for flotte blikk inn i messa! Og for service med spilleliste!(y)
    Takk. Ja, det ble litt søking på Tidal for å finne frem alt som Shazam hadde plukket opp, men også veldig fint å ha det på en liste og lett kunne finne frem.

Fin og artig messerapport unge mann, morsomt å lese dine betraktninger ang lyd og ditto tilhørende opplevelser
    Også meget hyggelig å treffe deg med ditt alltid blide lynne, litt for lenge siden sist føles det som😍
    gismo
    Takk. Likens! :love: Det sitter noe litt ekstra i hjerterota etter Hilversumturen for mange år siden. Gjestfrie Tom som inviterte nedover og Rune, deg, Hans Christian og meg på tur til det store utlandet. Good times :)

Ellersmessig kan det rapporteres at sannsynligvis 10 av 10 audiofile mener kaffen smaker best i en kopp fra @jorwed_ og @Hifi&Vinyl :cool:
    4-IMG_0357.jpg

mvh

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ja, litt spesielt. Dette var messas dårligste lyd etter min mening, utpreget farging fra kassa, usammenhengende og uraffinert. Ville egentlig ikke dra frem noen spesielle basert på så korte inntrykk, men greit å nevne at du ikke var den eneste som satt igjen med et dårlig inntrykk. Det kan godt være at jeg også var uheldig, men jeg hørte folk sitte å skryte av lyden ved siden av meg så kanskje jeg allerede har blitt miljøskadd av små Dynaudio stativhøyttalere her hjemme.
    Hehe! Ja, la oss legge det på kontoen for Dynaudiomiljøskadd. 😅
    Jeg hadde fremdeles C20A-euforien snurrende i hodet på det tidspunktet i tillegg 😄
    mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.962
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

mvh
    Ja der fikk je litt hakaslepp av din snarvisitt🥹🤣
    Er på min topp 5 liste etter noe lengre og tydligvis mere inngående vurdering🤗🎶😎

gismo

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.502
    Torget vurderinger
    0
    Ja, det ble gitt mange positive tilbakemeldinger på lyden i dette rommet.
    I påvente av en kollegas hurtigrute til toalettet ble jeg sittende på 2. rad
    i nesten 30 minutter og overvære 12-15 andre besøkendes begeistring for
    det de fikk servert og opplevd på egen oppfordring, men Leonard Cohen
    fikk satt tonen oftest og alle kompiser/kamerater/besøkende måtte prøve
    sweetspot. Det er sjeldent å oppleve så mange begeistrede uttrykk på kort tid. (y)

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    21.270
    Sted
    Der det finnes okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Takk. Ja, nå har jeg vært i såpass nær omkrets av deg at jeg snart tør å be om audiens for å lytte på ditt flotte stereoanlegg :):)

mvh
    Jeg blir med! :D (Hvis @ou812rh godkjenner…)
    Det må vi få til karer(y) Atle har vært innom før og skulle komme på visitt i vinter, men ble syk. Prøver å finne en dag/ettermiddag om ikke så altfor lenge(y)

Olav E

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Antall liker
    943
    Torget vurderinger
    5
    Takk for din gode reportasje fra messa. Sammen med spillelista di, så ble det en fin oppsummering og et godt grunnlag for egne refleksjoner fra mitt eget besøk på lørdag.

mvh Olav E

JESPER-HOLBERG

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.09.2005
    Antall liker
    567
    Sted
    Danmark
    1743327918039.jpeg

Var ikke selv på messen @_RoDa_

Jeg kan se dit billede er taget med rørforstærkeren (Line Magnetic 805iA) i brug. Der var efter sigende fejl på den (se udsagn fra Powercon) Lyttede du også til Jade 30 med Musical Fidelity A1, eller er dit indtryk alene baseret på rørforstærkeren jævnfør dit billede?

Var jo feil på den rør-ampen de hadde der, var en fryktelig irriterende pipelyd fra den på lørdagen i alle fall.
    Idag søndag så spilte de på den andre amp'en, er enig i at det var veldig bra lyd i det oppsettet.(y)

Sist redigert:

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk @JESPER-HOLBERG !
    Det tenkte jeg ikke på selv, og da gir kanskje ting litt mer mening. 👍
    Hørte kun litt på systemet som på bildet og min raske 180 graders vending og ut av rommet igjen var på grunn av uinteressant lyd og noe som stakk seg ut i toppen. Det var ikke Leonard Cohen på da jeg var der, lurer på om det var noe London Grammar. Pipelyd i kombinasjon med egen tinnitus kan sikkert skremme fanden på flatmark, uansett 😁😁😁
    mvh

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tenkte selvsagt kun på hvor lang den er. Eneste som betyr noe.
    De "gamle" er to sett In-akustik NF-204 Micro Air. Nivåmessig i de mange nivåene til In-akustik på samme sted som høyttalerkablene mine, LS-204 XL Micro Air.
    Kjøpt med, som vanlig, god og rask service fra Lydglede :)

Høyttalerkablene

Signalkablene

Av en eller annen merkelig grunn har jeg ikke skrevet noen ord om hvordan disse signalkablene oppleves kontra Blue Jeans Cables.
    Kan det være at jeg ikke hørteopplevde noe forskjell? Neppe.

Men over til det viktigste.
    De "gamle" er 0,75m lange mens de nye Van Damme er 1,0m. Drøy forskjell, der altså.

Gammelt
    IMG_0400.jpg

Nytt
    IMG_8225.jpg

mvh

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.697
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Vil grad av micro air kunne økes med en runde i mikroovn eller vis du svinger dem ute i lufta? :)

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vil grad av micro air kunne økes med en runde i mikroovn eller vis du svinger dem ute i lufta? :)
    Tror ikke det. Har ikke testet.
    Men ryktene kan fortelle at det muligens blir helt episke lytteøkter dersom det spises micropopcorn samtidig som det lyttes på Tremonti. 😄
    mvh

_RoDa_

Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er det alle kabler du har byttet ut med InAkustik du har på golvet der RoDs😅🤣
    gismo
    Artigkar! Nei, det er Blue Jeans som er generasjonen før In-Akustik.
    Du bør jo kjenne besøkelsestiden din og kjøpe signalkablene mine så du får In-Akustik i TVanlegget også. 😘

Ikke så veldig hi-fi-freak lengre / @_RoDa_ driver med ledninger. 🤭
    Ikke visste jeg at disse kablene som kom og gikk var selve hobbyen 😁

Korsfest, korsfest!
    😂😂😂 Blir bra høyde i lydbildet på himmelspretten 🤭

Tror RoDa kan bytte status til: på kjøret igjen! 😈
    Har ikke du nok å gjøre med kryssmatchingspotensialet til å ikke være frekkas? 🤣

Det er bare sååå 2024🤢
    Årets letteste utfordring: Holde pusten til Evo kjøper seg platespiller igjen 😁😁😁
    Gratulerer så mye med dagen 🎉🎉🎉
    Du gjør det gøy å være på hifisentralen og skaper liv med aktiv utførelse av hobbyen og ikke minst god stemning ved at du deler med oss her inne. Setter pris på det og dermed deg 👍😊🙏

Eller sååå uke 9 😉
    Såså, tilbake til kryssmatchingspotensialet med deg nå 😁😁

Inn på bruktbørsen med dere nå, kjøp noen In-Akustik signalkabler 😁😁
    mvh

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    10.575
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Artigkar! Nei, det er Blue Jeans som er generasjonen før In-Akustik.
    Du bør jo kjenne besøkelsestiden din og kjøpe signalkablene mine så du får In-Akustik i TVanlegget også. 😘

Ikke visste jeg at disse kablene som kom og gikk var selve hobbyen 😁

😂😂😂 Blir bra høyde i lydbildet på himmelspretten 🤭

Har ikke du nok å gjøre med kryssmatchingspotensialet til å ikke være frekkas? 🤣

Årets letteste utfordring: Holde pusten til Evo kjøper seg platespiller igjen 😁😁😁
    Gratulerer så mye med dagen 🎉🎉🎉
    Du gjør det gøy å være på hifisentralen og skaper liv med aktiv utførelse av hobbyen og ikke minst god stemning ved at du deler med oss her inne. Setter pris på det og dermed deg 👍😊🙏

Såså, tilbake til kryssmatchingspotensialet med deg nå 😁😁

Inn på bruktbørsen med dere nå, kjøp noen In-Akustik signalkabler 😁😁
    mvh
    Kryssmatch it to me now 😈😈😈🤣

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn