Dirty? Jaja, Oh lala...
|
Bra tips. Helt nytt for megLudo skrev:Denne hifisyngedama gjør jo en koselig jobb; Elanor McEvoy
Eivør halder godt nivå ho Powerpoint, ikke noe å si på kapasiteten her nei ;DPowerpoint skrev:Se her koser man seg i schhhtua. Godt RoDa.RoDa skrev:Gjør fortsatt ikke vondt i ørene disse 805s.
Har nå koblet opp sub, men spiller for det meste uten. Både for å bli kjent med høyttalerne og fordi jeg synes de låter bra på egenhånd. Ikke problem å høre på kjente plater at det er noe borte nederst, men samtidig så blir det litt skuldertrekk og "so what?" av det hele.
Har fått kost meg litt med en syngedame, litt sånn hifikjærring dette også.
Men jeg liker jo sånne damer 8)
Når du har fått bygget deg et par subber, så kan vi ta med et par sett BM Emotion ned til deg.
Kanskje du hører forskjell 8)
Apropo syngedamer folkens, mye kjent, kjært og lekkert dere har nevnt, men har dere vært borte i frøken Eivôr Pâlsdottir?
Jeg kjøpte Live skiva hennes her om dagen.
Snakk om å bli tatt på senga - himmelskja takk ;D det ble en sen natt.
Du milde skaper som den færøiske møen kan synge - for et register.
Vi snakker en lett blanding av Mari Boine, Eva Cassidy, Bjørk og en dæsj Kate Bush.
At frøkna er vakker som en midtsommernatts drøm gjør jo ikke noe.
Start med spor 13 på skiva "Summertime", og hør deretter på spor 1, 5 og 7.
Dere finner`a på tuben. RoDa fikser`e kanskje for oss?
Enig der Rubyred, en av de flotteste sangene som er lagdRubyred skrev:Min definitive favorittlåt med Mary Black.
Ha en musikalsk helg RoDa.
/Rubyred
Eivør halder godt nivå ho Powerpoint, ikke noe å si på kapasiteten her nei ;Dgismo skrev:Apropo syngedamer folkens, mye kjent, kjært og lekkert dere har nevnt, men har dere vært borte i frøken Eivôr Pâlsdottir?
Vi snakker en lett blanding av Mari Boine, Eva Cassidy, Bjørk og en dæsj Kate Bush.
Et par? Holder greit med den lille som står her. Littegrann puff under 40 ca, krever ikke mer.Powerpoint skrev:Se her koser man seg i schhhtua. Godt RoDa.
Når du har fått bygget deg et par subber, så kan vi ta med et par sett BM Emotion ned til deg.
Kanskje du hører forskjell 8)
Får høre litt på dama der, selv om Karuneshbjellene klinger når du anbefalerApropo syngedamer folkens, mye kjent, kjært og lekkert dere har nevnt, men har dere vært borte i frøken Eivôr Pâlsdottir?
Dere finner`a på tuben. RoDa fikser`e kanskje for oss?
Småtassene funker de.BHO skrev:Det er flott at du koser deg RoDa. ;D
Som nevnt før....en høyttaler jeg liker godt.
Det som sammtidig er litt morsom eller skremmende (fritt valg ;D) er at detta er definitivt den eneste mindre høyttaler av de jeg har hørt, som uten horn er i nærhet av å gi lytter en opplevelse av at ting skjer på en realistisk måte som normalt bare horn kan.
Håper du koser deg med Huldra 8)RoDa skrev:Fant masse av dama på WiMP, Powerpoint. 8)
Ho var kul nok ho!Powerpoint skrev:Håper du koser deg med Huldra 8)
Du skulle hørt henne i fri utfoldelse via Emmlabd CDSA SE/Krell EVO 222/402, Wilson Audio Sasha ;D
Uansett, får du sikkert til å kose deg med henne i ditt eget anlegg.
Ha en god aften.
Jupp, spesielt når terskelen er så lav. Men det kan hende det blir utestengelse fra OAS dersom de finner ut at du hører på MP3? :Gamle Power`n driver ikke med slik nedlastingsgreier.
Dessverre for ham![]()
Her i huset skal man ikke ha lytte til MP3 utover hva som blir meg pådyttet via Radoten.RoDa skrev:Jupp, spesielt når terskelen er så lav. Men det kan hende det blir utestengelse fra OAS dersom de finner ut at du hører på MP3? :![]()
AKKURAT JA! Nå ble jeg kledelig grønn her jeg sitter og taster.emotikon skrev:Må bare beskjedent få nevne at Eivør er godt representert i platesamlingen her i heimen. Har med jevne mellomrom noen år fått tilsendt materiale av henne. Ett fyrverkeri av en artist og et meget behagelig vesen utenfor scenen. Hun er på sitt beste sett på en scene og gjerne sammen med et storband.
Dedikert kunstner til fingerspissene.
Hehehe...neida neida, her tenker man dedikert CD-drev til en hvis DAC.RoDa skrev:Bra du tenker på vinyl
Hadde vært moro å krysse veier igjen, og det får vi kanskje til om du har planer om en gresk øy i de neste ukene? ;D
Håper vi ikke beveger oss litt for mye mot OT her, men jeg legger ut under konserter når hun har sine solokonserter her til lands.Powerpoint skrev:AKKURAT JA! Nå ble jeg kledelig grønn her jeg sitter og taster.emotikon skrev:Må bare beskjedent få nevne at Eivør er godt representert i platesamlingen her i heimen. Har med jevne mellomrom noen år fått tilsendt materiale av henne. Ett fyrverkeri av en artist og et meget behagelig vesen utenfor scenen. Hun er på sitt beste sett på en scene og gjerne sammen med et storband.
Dedikert kunstner til fingerspissene.
Dog er det deg vel unt.
Jeg tror deg på alt du sier om hennes karakter og væremåte.
Jeg har saumfart nettet siste uka etter info om damens liv og levnet.
Det å snuble over slike musikalske skatter er nettopp det som gir "audio nevrosa" mening for meg 8)
Kan jeg be om en PM neste gang hun dukker opp for holde konsert på disse breddegrader?
Hun har fått en langhåret post hippie som fan![]()
Takk for god OT info emotikon. Det ser ut som om trådens eier synes det er greitemotikon skrev:Håper vi ikke beveger oss litt for mye mot OT her, men jeg legger ut under konserter når hun har sine solokonserter her til lands.
Hun synger forøvrig her: Storefjell Resort Hotell 10. september med Vamp.
Not my cup of tea.
Langhåret, men renslig hippie tror jeg hun nok hadde fallt for, men hun er nok godt satt og vant hjemme
Bilde fra konsert på Island (hun synger ofte der), sammen med Margrèt Eir, som også er en fremdragene vokalist og har gitt ut et par fine plater (som jeg seff har)
Powerpoint skrev:Takk for god OT info emotikon. Det ser ut som om trådens eier synes det er greitemotikon skrev:Håper vi ikke beveger oss litt for mye mot OT her, men jeg legger ut under konserter når hun har sine solokonserter her til lands.
Not my cup of tea.
Langhåret, men renslig hippie tror jeg hun nok hadde fallt for, men hun er nok godt satt og vant hjemme
Bilde fra konsert på Island (hun synger ofte der), sammen med Margrèt Eir, som også er en fremdragene vokalist og har gitt ut et par fine plater (som jeg seff har)
Som deg kan jeg godt styre meg for Vamp.
Hippien er av det renslige slagetellers blir det dårlig med kvinner i min min nære sfære.
Og bra er det at damen er godt satt og vant hjemme,
Hehehehe....jeg hadde forøvrig ingen forhåpninger ut over at jeg finner dama å være en fryd for øyne og ører 8)
Jeg bør vist tenke hardt på en Islandstur til neste år.
Denne Margrèt Eir - synger hun innefor samme sjanger som Eivôr?
Jeg kan jo selvfølgelig sjekke ut dette ut på nettet selv.
Noen av hennes plater du spesielt vil anbefale?
Ahhh...ser man det.emotikon skrev:Powerpoint skrev:Takk for god OT info emotikon. Det ser ut som om trådens eier synes det er greitemotikon skrev:Håper vi ikke beveger oss litt for mye mot OT her, men jeg legger ut under konserter når hun har sine solokonserter her til lands.
Not my cup of tea.
Som deg kan jeg godt styre meg for Vamp.
Hippien er av det renslige slagetellers blir det dårlig med kvinner i min min nære sfære.
Og bra er det at damen er godt satt og vant hjemme,
Hehehehe....jeg hadde forøvrig ingen forhåpninger ut over at jeg finner dama å være en fryd for øyne og ører 8)
Jeg bør vist tenke hardt på en Islandstur til neste år.
Denne Margrèt Eir - synger hun innefor samme sjanger som Eivôr?
Jeg kan jo selvfølgelig sjekke ut dette ut på nettet selv.
Noen av hennes plater du spesielt vil anbefale?
Stadig fine konserter på Island - og ikke bare nødvendigvis i Reykjavik.
Eir er like allsidig som Eivør, men tar den ikke fullt så langt ut som Eivør kan finne på å gjøre.
"Meir" fra 2000 og "Í næturhúmi" fra 2004 er ok saker. Men obs: prøv å finne kutt fra disse platene før du kjøper. Ikke sikkert det fenger. Først må en ha sansen for språket.
Ikke mye om og gjøre det. Hvis du ganger det med 30. ;DRoDa skrev:Hmm.... Lurer på om jeg har like mange med roberten som det rolfozzy har....?
Takk for besøket og for at jeg har litt bedre plass i garasjen.Griffenfeldt skrev:Jeg får benytte anledningen før du drar, med takke for lytten og sykkelen. Skulle gjerne blitt litt lengre, men trollet under trappen ville ikke. Han har nok litt mye egenrådighet og fri vilje den lille rabbagasten min. Ikke mye "Mr sunshine" når han er nyvåken![]()
Bedre etterhvert. Vent til poden skal ha den første alene hjemme festen. Da får fars anlegg kjørt segRoDa skrev:Takk for besøket og for at jeg har litt bedre plass i garasjen.Griffenfeldt skrev:Jeg får benytte anledningen før du drar, med takke for lytten og sykkelen. Skulle gjerne blitt litt lengre, men trollet under trappen ville ikke. Han har nok litt mye egenrådighet og fri vilje den lille rabbagasten min. Ikke mye "Mr sunshine" når han er nyvåken![]()
Setter pris på et par ord om oppsettet, good & bad, hvis du vil.
Småfolket styrer oss litt, sånn er det i noen år. Har hatt det å samme måten selv, trøsten er at det blir bedre etterhvert.
Velkommen igjen en gang det passer, snakkes
Innen den tid er det blitt bytta så mange ganger, at spørsmålet blir. Hva kan de herje med da?65finger skrev:Bedre etterhvert. Vent til poden skal ha den første alene hjemme festen. Da får fars anlegg kjørt segRoDa skrev:Takk for besøket og for at jeg har litt bedre plass i garasjen.Griffenfeldt skrev:Jeg får benytte anledningen før du drar, med takke for lytten og sykkelen. Skulle gjerne blitt litt lengre, men trollet under trappen ville ikke. Han har nok litt mye egenrådighet og fri vilje den lille rabbagasten min. Ikke mye "Mr sunshine" når han er nyvåken![]()
Småfolket styrer oss litt, sånn er det i noen år. Har hatt det å samme måten selv, trøsten er at det blir bedre etterhvert.
rolfozzy skrev:Innen den tid er det blitt bytta så mange ganger, at spørsmålet blir. Hva kan de herje med da?65finger skrev:Bedre etterhvert. Vent til poden skal ha den første alene hjemme festen. Da får fars anlegg kjørt segRoDa skrev:Takk for besøket og for at jeg har litt bedre plass i garasjen.Griffenfeldt skrev:Jeg får benytte anledningen før du drar, med takke for lytten og sykkelen. Skulle gjerne blitt litt lengre, men trollet under trappen ville ikke. Han har nok litt mye egenrådighet og fri vilje den lille rabbagasten min. Ikke mye "Mr sunshine" når han er nyvåken![]()
;DRoDa skrev:rolfozzy skrev:Innen den tid er det blitt bytta så mange ganger, at spørsmålet blir. Hva kan de herje med da?65finger skrev:Bedre etterhvert. Vent til poden skal ha den første alene hjemme festen. Da får fars anlegg kjørt segRoDa skrev:Takk for besøket og for at jeg har litt bedre plass i garasjen.Griffenfeldt skrev:Jeg får benytte anledningen før du drar, med takke for lytten og sykkelen. Skulle gjerne blitt litt lengre, men trollet under trappen ville ikke. Han har nok litt mye egenrådighet og fri vilje den lille rabbagasten min. Ikke mye "Mr sunshine" når han er nyvåken![]()
KNAAAS!!!
Jupp, det var glasshuset ditt som raste etter at du kastet stein ;D ;D ;D
Jupp, det virker som det er lettere for deg å bytte platespillere, cdspillere og sånt. ;Drolfozzy skrev:;DRoDa skrev:rolfozzy skrev:Innen den tid er det blitt bytta så mange ganger, at spørsmålet blir. Hva kan de herje med da?65finger skrev:Bedre etterhvert. Vent til poden skal ha den første alene hjemme festen. Da får fars anlegg kjørt segRoDa skrev:Takk for besøket og for at jeg har litt bedre plass i garasjen.Griffenfeldt skrev:Jeg får benytte anledningen før du drar, med takke for lytten og sykkelen. Skulle gjerne blitt litt lengre, men trollet under trappen ville ikke. Han har nok litt mye egenrådighet og fri vilje den lille rabbagasten min. Ikke mye "Mr sunshine" når han er nyvåken![]()
KNAAAS!!!
Tre par høytalere du har hatt mens jeg har mitt par Heresy fremdeles?
Se her ja.....nå snakker vi. ;D ;DRoDa skrev:Jupp, det virker som det er lettere for deg å bytte platespillere, cdspillere og sånt. ;Drolfozzy skrev:;DRoDa skrev:rolfozzy skrev:Innen den tid er det blitt bytta så mange ganger, at spørsmålet blir. Hva kan de herje med da?65finger skrev:Bedre etterhvert. Vent til poden skal ha den første alene hjemme festen. Da får fars anlegg kjørt segRoDa skrev:Takk for besøket og for at jeg har litt bedre plass i garasjen.Griffenfeldt skrev:Jeg får benytte anledningen før du drar, med takke for lytten og sykkelen. Skulle gjerne blitt litt lengre, men trollet under trappen ville ikke. Han har nok litt mye egenrådighet og fri vilje den lille rabbagasten min. Ikke mye "Mr sunshine" når han er nyvåken![]()
KNAAAS!!!
Er redd SAMen min har blitt litt småsjuk nå, så det er litt i overkant spennende å se hva som skjer her etterhvert.
En av baktankene med 805s (som er innspilt av Mr Dynamitt Rognlien) er at de funker med rør også.![]()
Nei nå gir jeg meg ende overRoDa skrev:Jupp, det virker som det er lettere for deg å bytte platespillere, cdspillere og sånt. ;Drolfozzy skrev:;DRoDa skrev:rolfozzy skrev:Innen den tid er det blitt bytta så mange ganger, at spørsmålet blir. Hva kan de herje med da?65finger skrev:Bedre etterhvert. Vent til poden skal ha den første alene hjemme festen. Da får fars anlegg kjørt segRoDa skrev:Takk for besøket og for at jeg har litt bedre plass i garasjen.Griffenfeldt skrev:Jeg får benytte anledningen før du drar, med takke for lytten og sykkelen. Skulle gjerne blitt litt lengre, men trollet under trappen ville ikke. Han har nok litt mye egenrådighet og fri vilje den lille rabbagasten min. Ikke mye "Mr sunshine" når han er nyvåken![]()
KNAAAS!!!
Er redd SAMen min har blitt litt småsjuk nå, så det er litt i overkant spennende å se hva som skjer her etterhvert.
En av baktankene med 805s (som er innspilt av Mr Dynamitt Rognlien) er at de funker med rør også.![]()
Takk for inntrykk, det er gull verdt og lærerikt.Griffenfeldt skrev:Hvordan det låt ja..
Fikk en følelse at jeg lyttet til kald forsterker de første 2-3 kuttene. Når du satt på Dire straits trakk lydbilde seg litt bakover og strammet seg opp. Savnet enda mer distinkt og direkte lyd. Litt mer harpiks og stålstrenger så hadde det vært innertier. Tror B&W sprer lyden enda litt mer enn jeg er vant med. Oppløsning, sødme og fylde var det plenty av.
Riiaen din og innsatsen du har puttet inn i Regaen din er imponerende.
Som sagt skulle jeg gjerne vært litt lengre for å kunne spilt litt mer kjente og kjære spor og fått varmet opp ampen din skikkelig!
Thomas