Grattis med både dagen og spilleren, RoDa.
Word.impulse skrev:Den er minimalistlekker
|
Word.impulse skrev:Den er minimalistlekker
Eller Pages som vi ellers sier etter steinalderen.Valentino skrev:Grattis med både dagen og spilleren, RoDa.Word.impulse skrev:Den er minimalistlekker
Det er vel god stemning der du er nå tenker jeg, i Bergen? ;D ;DRoDa skrev:Er vekk fra Regaen nå og kjenner savnet.
R
Tok ikke tipset helt nøyaktig, men sjekket ut dette grovt i kveld.Vidar P skrev:Roda; det er et godt poeng med last ja; du bør muligens utforske tyngre laster med Ortofonen ja. Noe rundt 100-150? kan vel være et råtips.
Hei RJELRJEL skrev:Et lite tips Roda.
Hvis du driver å lodder disse pinnene ut / inn på printkortet mange ganger,
så er sjansen stor for at kobberbanen tilslutt løsner fra glassfiberen.
Jeg vil heller har byttet motstandere på pinnene, hvis du skjønner?
Måtte jo prøve 100 ohm også.... ;DVidar P skrev:Skjønner meget godt; 50? er for mye last for de aller fleste pu'er, også for Ortofoner imo som ellers liker å ha litt mer last enn de fleste; derav forslag om iallefall 100-150?. Men slike ting fins ingen universelle svar på; det skal passe med systemet.
Hehe, takk for omtanken i alle fall.RJEL skrev:Okei, da er jo alt ok.
Fikk bare en liten "uggen" følelse![]()
Artig å høre. Det er kanskje ikke så stor forsjell på Rondo blue og kontrapunkt c som jeg har? Det må jo bety at jeg bare kan la mitt Riaa trinn stå på den defaulte innstillinga 100 ohm. Latskapen lenge leve ;DRoDa skrev:Måtte jo prøve 100 ohm også.... ;DVidar P skrev:Skjønner meget godt; 50? er for mye last for de aller fleste pu'er, også for Ortofoner imo som ellers liker å ha litt mer last enn de fleste; derav forslag om iallefall 100-150?. Men slike ting fins ingen universelle svar på; det skal passe med systemet.
Det er super match til PUen!!
Beholder punch og fart, sammen med at den fyller ut frekvensgangen og gi mer kropp/fylde høres det ut som.
Dette var større forskjell enn jeg hadde forventet.
I sammenligning er 470 ohm litt "ujavn" og det høres ut som inntrykket av åpenhet og fremdrift går på bekostning av frekvensgang og fylde.
Fortsatt mye å lære og erfare. 8) ;D
Mvh
Rolf
Høres ut som et triks det, RJEL.RJEL skrev:Artig å høre. Det er kanskje ikke så stor forsjell på Rondo blue og kontrapunkt c som jeg har? Det må jo bety at jeg bare kan la mitt Riaa trinn stå på den defaulte innstillinga 100 ohm. Latskapen lenge leve ;D
Er nok "brukbar" den du kjøpte ja.....Fosse skrev:Jeg tror sannelig jeg skal gå foran som et godt eksempel og kjøpe meg en brukbar reservespiller, bare for å ha litt å fikle med og kunne lære mer.
Blogger litt mer.....RoDa skrev:Blogger litt i vei, jeg...
Jo mer jeg spiller, jo mer tror/forstår jeg det kommer til å stå en platespiller på toppen av racket mitt.
Jeg tror vel også at denne alltid kommer til å være sekundær kilde, først og fremst siden jeg ikke ser for meg å bygge opp en LPsamling med det jeg har på digitalskiver.
Kjøpe nytt på cd/sacd og brukt på vinyl ser jeg for meg.
Mvh
Rolf
RoDa skrev:Mvh
Rolf den omvendte![]()
Velkommen i klubben, prøvetiden er herved avsluttet.RoDa skrev:Slik jeg føler det nå så vil vinyl bli den foretrukne kilden her fremover.
Selv om jeg ikke fikk vinylen inn med morsmelka som mange andre (litt eldre) så kjenner jeg at dette er måten musikk skal avspilles på....
Da er det bare for deg og melde deg inn i Halden Vinylklubb. Du hadde likt deg der. I neste måned er det f.eks. den årlige grillfesten.RoDa skrev:Blogger litt mer.....RoDa skrev:Blogger litt i vei, jeg...
Jo mer jeg spiller, jo mer tror/forstår jeg det kommer til å stå en platespiller på toppen av racket mitt.
Jeg tror vel også at denne alltid kommer til å være sekundær kilde, først og fremst siden jeg ikke ser for meg å bygge opp en LPsamling med det jeg har på digitalskiver.
Kjøpe nytt på cd/sacd og brukt på vinyl ser jeg for meg.
Mvh
Rolf
Etter å ha spilt fire sider med 180g Get Lucky kjenner jeg enda sterkere det som har vokst i størrelse og kraft siden P5 kom i hus.
Jeg må endre mening fra det jeg skrev her tidligere. :-X
Slik jeg føler det nå så vil vinyl bli den foretrukne kilden her fremover.
Selv om jeg ikke fikk vinylen inn med morsmelka som mange andre (litt eldre) så kjenner jeg at dette er måten musikk skal avspilles på....
Satans mye kos med dette mediet!!
Hadde aldri forestilt meg at jeg skulle blir så glad i vinyl ved starten av denne tråden.
Er veldig fornøyd med at jeg turte å satse en gang til for å prøve LPavspilling. 8)
Mvh
Rolf den omvendte![]()
Det får da være måte på hvor frelst man skal være..... ;Dsclalars skrev:Nå gjenstår bare å gå i kjærka hver søndag, så er du fullendt ;D ;D
mvh
Lars
;D Takker og bukker. Er nesten bekymret for mangelen på abstinenser... Har sjekket vekt og geometri (det var strøkent) og bare spiller LPer.Fosse skrev:Velkommen i klubben, prøvetiden er herved avsluttet.RoDa skrev:Slik jeg føler det nå så vil vinyl bli den foretrukne kilden her fremover.
Høres ut som en plan!rolfozzy skrev:Da er det bare for deg og melde deg inn i Halden Vinylklubb. Du hadde likt deg der. I neste måned er det f.eks. den årlige grillfesten.
Og den er det klasse over.
Thank you, sir!ou812rh skrev:Welcome to the league of extreme gentlemen/ladies (?) Rolf![]()
http://www.haldenvinylklubb.no/Medlemskap.aspRoDa skrev:Høres ut som en plan!rolfozzy skrev:Da er det bare for deg og melde deg inn i Halden Vinylklubb. Du hadde likt deg der. I neste måned er det f.eks. den årlige grillfesten.
Og den er det klasse over.
Sender du litt info på PM om hvor og hvordan man melder seg inn?
R