Var hele 20 år etter Rolfozzy, om det skulle trøste deg litt mer Roda. ;Drolfozzy skrev:Hvis det kan være en trøst, Roda. Så fikk jeg min første platespiller i 1957, og først nå begynner jeg og bli fornøyd med lyden.
Du har en lang og tornefull vei foran deg. ;D
Mens endel av oss andre nøyer oss med å høre på musikkJanOlav skrev:nå spiller det musikk som man både kan ta og føle på!
JanR skrev:Mens endel av oss andre nøyer oss med å høre på musikkJanOlav skrev:nå spiller det musikk som man både kan ta og føle på!
/jan
Bilde av frøken Slettahjell gir ikke meg assosiasjoner til musikk....... :Zomby_Woof skrev:Solveig er et godt argument for å beholde CD-spiller'n. Jeg har i hvert fall ikke sett noe vinyl.;D
rolfozzy skrev:Måtte jo ha denne dama på vinyl.
Har veldig sansen for Freddy Wadling. Velger å HØRE på musikk :-*Zomby_Woof skrev:Synes det virker utbredt, jeg, at audiofile spiller musikere de gjerne ville både tatt og følt på....
Nora Jones og Kari Bremnes? ;D
Det er feil bruk av preposisjoner her, det skal ikke være "PÅ" men "I"rolfozzy skrev:Måtte jo ha denne dama på vinyl.
Jaggu litt av en manndomsprøve det der.Valentino skrev:
Takker! Tar det som en selvfølge at det er de du bruker 8)RoDa skrev:Lite bilder her...
Her esken jeg fikk med på lånet av Rotel Michi
Til ære for 65Finger ligger selvsagt de rosa foran.
Lite nærbilde av dem
Noen som har peil på denne riaa-en og om det skjer noe i forhold til load impedance inni den?
Jeg har målt alle motstandene, og det er Ohm, ikke kOhm.
Mvh
Rolf
Takker finger!65finger skrev:Er vel på tide før tråden når 100 sider og gratulere med en fantastisk platespiller.
Du får sette den på repeat... : ;DRoDa skrev:Har allerede snurret tre platesider i ettermiddag, lurer på om jeg spiller inn PUen raskere hvis jeg flytter remmen til 45 rpm...?
R
Tro meg Geir.....det er ikke noe vakkert syn :Geir_O skrev:Finnes det forøvrig noe bilde av kusehår fra svenskegrensen. Med tanke på å få den opp og gå tenkte jeg :
Mvh
Geir
Var det så at de er ustabile, eller er det trygt å bestille derfra?Geir_O skrev:Karamellsaus og andre reservedeler får du kjøpt her:
http://stanalog.stores.yahoo.net/wetepaandac.html
Hvordan kilen? Hva skjedde med lyden før du fikk dette på plass?Min var svært kilen både for akustisk og mekanisk feedback. Det hadde nok mye med rom, plaasering osv å si. Fikk i alle fall laget en akrylkasse rundt og en dempeplattform under som jeg satte på IsoClear føtter.
Sånn er ikke min? Jeg har testet dette så, og kan ikke se at den rører seg sideveis i det hele tatt når den stopper?Et lite poeng med WTC er at når tallerken står stille, vil den naturlig hvile mot plint(h)(?)en ( ;D) med en liten vinkel. Det gjør det jo vanskelig å få 100 % overheng etc. Kan kanskje hjelpe noe med å vadre av tallerken ved hjelp av noen pappbiter e.l. mellom tallerken og plint(h) når du justerer. Tallerken reiser seg jo i vadder og flyter fritt i silikonen når motoren starter. Altså lagerfri.
Tror du ikke at det har sammenheng med MYE bedre komponenter, i alle ledd fra p.u'er til høyttalere? Tidlig på 70-tallet hadde jeg Tandberg Sølvsuper, Tandberg høyttalere ( fulle av egenressonans og anna dævelskap ), Garrard SP etellerannet vinylspiller, kabler ante vi ikke betydning av, så det var noe tynn metervare - MEN lyden var storveis, iallefall sett i forhold til Philips Bambino'er og denslags. Alt har en sammenheng, og jeg tror ikke at det bare er flikking og mekking på vinylspilleren som gjør at du ( sikkert? ) trives med lyden hos deg..rolfozzy skrev:Hvis det kan være en trøst, Roda. Så fikk jeg min første platespiller i 1957, og først nå begynner jeg og bli fornøyd med lyden.
Du har en lang og tornefull vei foran deg. ;D
Manndomsprøven, Roda. Manndomsprøven.RoDa skrev:Ebay? :
R