Kjære kollega, Jeg har sagt det før. Senk skuldrene. Gradoelementet har noen timer igjen før det sitter, og det kan låte kornete og unyansert, nesten litt "overstyrt" før det er tilfelle. Dessuten kan det eksperimenteres mer med riaa. Dette kommer til å bli bra. Det er nesten så jeg blir oppgitt av alt gnålet om at man må tåle "peiskos"(starter gjerne en aksjon for å få det ordet ut av audiofilvokabularet, sammen med "rørlyd" og "fnidder"..) og forvrengning om man sverger til vinyl. La folk snakke for seg sjøl. Jeg har gjort det siden jeg var fjorten,(
både snakka for meg sjøl
og sverget til vinyl, altså..
) og det er ikke min erfaring, i alle fall. Det krever justering og optimalisering, det er så, men det ligger det da i himmelens navn ikke akkurat dramatikk i? Med en skikkelig oppsatt platespiller, en godt matchet riaa, en god pickup og rene plater, er det ingenting å frykte. At folk ikke får til dette og pinger ut, er vel ikke ditt problem? Du har fått deg en fantastisk platespiller. La ingen fortelle deg noe annet. Dette skal vi få til. Sitter det ikke etter en liten runde til nå, skal jeg personlig dukke opp på døra di og ikke reise hjem før alt virkelig synger, ok?
Skulle du lete etter en annen pickup, kan jeg forøvrig bekrefte at Audio Technica AT-OC9 er en magisk match....
Ser forresten ut som om du har litt lite silikon i trauet ditt. Lurt å fylle på her, som Geir er inne på.